ام بی ای نیوز: این روزها به تناسب تغییر سبک زندگی افراد جامعه، کسب و کارها نیز به تولید و ارائه محصولاتی متناسب با این شرایط اقدام کرده اند. دمنوشهای گیاهی از جمله محصولاتی است که طی سالهای اخیر مورد توجه اقشار مختلف قرار گرفته است و برخی شرکتها در این عرصه به شکل تخصصی در حوزه های ترکیب انواع گیاهان، بسته بندی و حتی پیشنهاد دمنوشهای خاص متناسب با مزاج افراد وارد شده و مورد توجه گروه های وسیعی از مخاطبان قرار گرفتهاست. حتی شرایط کرونا با توجه به خاصیت درمانی انواع دمنوش و داروهایی گیاهی مسیر تولید این محصولات را تسریع بخشیده و حتی خلاقیتهایی در تولید آن را باعث شده است.در همین رابطه گفتگویی با احمد عیوضی مدیر عامل شرکت نیوشا انجام دادیم که آنچه در ادامه می خوانید حاصل آن است.استراتژی کمپین اخیر نیوشا بر چه اساسی طراحی شده است؟آخرین کمپین تبلیغاتی نیوشا که در سال ۹۹ اجرایی شد همزمان با جدی شدن پاندمی کرونا اتفاق افتاد و هدف آن معرفی برند به اکثریت جامعه بود.باید گفت با شیوع ویروس کرونا، اقبال جامعه نسبت به تغذیه سالم و استفاده از نوشیدنیهای گرم و در کنار آن سطح اعتماد مردم نسبت به خرید اینترنتی افزایش یافت که ما با نگاه به این موضوع، اقدام به طراحی یک کمپین تبلیغاتی و انتشار آن در رسانه های جمعی و از جمله بیلبوردهای تبلیغاتی سطح کشور نمودیم. هدف این کمپین آشنایی طیف بیشتری از مخاطبان با نام نیوشا و در نتیجه ارتقاء سهم بازار برند و حفظ جایگاه محصولات نیوشا در صدر بازار نوشیدنی های سلامت بود که خوشبختانه با باز خورد قابل قبولی روبرو شد.در مورد معرفی و پیشنهاد دمنوشهای خاص متناسب با طبع افراد توضیح بفرمایید؟در طب سنتی ایران، «مزاج» یک مفهوم اساسی در تعریف سلامت و بیماری انسان است؛ هر فرد باید رژیم غذایی و سبک زندگی خود را مطابق با مزاج خود تنظیم کند. پس، شناخت طبع و مزاج کمک می کند تا مواد غذایی، گیاهان دارویی و … را به درستی انتخاب کنیم.محصولات نیوشا هم باید با توجه به نیاز مشتری و سبک زندگی اش به او معرفی شوند. همیشه یکی از نگرانی های نیوشا این بود که آیا همه نمایندگان فروش با محصولات نیوشابااستفاده از این اپلیکیشن، پروسه مشاوره و معرفی محصول برای نماینده فروش بسیار آسان می شود و دیگر لازم نیست زمان زیادی را صرف یادگیری خواص و ویژگی های محصولات نماید، علاوه بر این، امکان خطا در معرفی محصول به مشتری نیز به حداقل می رسد.نیوشا در شرایط کرونا چه نوآوریی در محصولات داشته است؟از آغاز شیوع ویروس کرونا، با توجه به توصیه جامعه پزشکی اعم از پزشکان مدرن و متخصصین طب سنتی به استفاده بیشتر از خوراکی هایی با طبع گرم، ما در نیوشا اقدام به افزایش تولید محصولاتی نظیر چای دارچین، دمنوش هل، دمنوش زنجبیل و چای ماسالا نمودیم تا پاسخگوی نیاز روزافزون مصرف کنندگان به این محصولات باشیم.همچنین با تقویت امکانات نرم افزاری و سخت افزاری، زیرساخت لازم را برای برگزاری جلسات، آموزش و بهروزآوری دانش مشاوران فروش شرکت به صورت آنلاین فراهم کردیم.استقبال مشتریان در دوران کرونا چگونه بوده است؟به لطف شیوه فعالیت شرکت نیوشانیک (کانال توزیع انحصاری محصولات نیوشا) یعنی بازاریابی شبکه ای، فروش این محصولات همواره به صورت آنلاین بوده و این برند در ویترین هیچ فروشگاه یا مغازه ای در دسترس نیست.با توجه به رونق کسب و کارهای اینترنتی در دوران کرونا و افزایش علاقه و اطمینان مردم به خرید آنلاین و همچنین، روی آوردن آنها به انواع نوشیدنیهای گرم، خوشبختانه نه تنها استقبال مشتریان در این دوران کاهش پیدا نکرد، بلکه مشتریان جدید بسیاری با برند نیوشا آشنا شده و به مشتری وفادار شرکت تبدیل شدند.یا توجه به رویکرد خاص مارکتینگ نیوشا در توزیع و عرضه محصولات در دوران بحران کرونا فروش آنلاین به جه شکلی انجام می شود و تبلیغات چگونه است؟محصولات نیوشا به طور انحصاری از طریق نمایندگان فروش شرکت نیوشانیک به فروش میرسند. یعنی نماینده فروش از طریق سایت شرکت نسبت به ثبت سفارش خود یا مشتری اقدام می کند و یا مشتری شخصا از طریق «اپلیکیشن نیوشای من» سفارش خود را ثبت می کند، خوشبختانه، شیوع ویروس کرونا نیز در این پروسه خللی وارد نکرد؛ اگرچه همیشه تبلیغات شفاهی نمایندگان فروش و مشتریان وفادار بهترین تبلیغ برای این برند بوده است، اما در این دوران، شرکت تبلیغات رسانهای نیز داشته است.برنامه آینده نیوشا به عنوان برند مطرح در بازار دمنوش های داخلی چیست؟طی سال های اخیر، نیوشا همواره در حال توسعه خط تولید، سبد کالایی و فعالیت خود در داخل کشور بوده و از مهر ماه ۹۶ نیز فعالیت بین المللی خود را آغاز کرده است.با شروع فعالیت بین المللی، بستری فراهم شد تا نمایندگان فروش بتوانند سفارشات مشتریان خارج از کشور خود را هم ثبت کنند و مشتری، سفارش خود را در هر جای دنیا به راحتی دریافت کند.این اولین قدم برای رسیدن نیوشا به هدف همیشگی اش یعنی «تبدیل شدن به اولین انتخاب دوستداران چای و نوشیدنی های گیاهی در تمام دنیا» است.برنامه های آتی شرکت نیز در راستای بهبود و توسعه فعالیت داخلی و بین المللی طراحی شده اند.آیا شرایط تحریم مشکلاتی برای تولید به خصوص در بسته بندی ایجاد کرد؟خط تولید نیوشا نیز مانند هر تولیدکننده داخلی دیگری تحت تأثیر تحریم، شرایط واردات و ترخیص قرار گرفت. این شرایط حتی در تأمین مواد اولیه داخلی بی تأثیر نبوده است.ممنوعیت واردات چند ردیف کالایی، عدم انجام معامله کمپانی های خارجی با ایران، مشکلات بانکی در زمینه تأمین و انتقال ارز به دلیل شرایط تحریم و متاسفانه برخی موانع داخلی که بر سر راه تولیدکنندگان قرار دارند، تولیدکنندگان را با مشکلات زیادی مواجه نموده اند.فعالیت بین المللی نیوشا با گذشت سه سال از شروع فعالیت، از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده و مصرف کنندگان محصولات نیوشا امروز می توانند در هر نقطه از دنیا از خدمات مشاوره ما بهره مند شوند و با توجه به امکان پرداخت ارزی، محصولات مورد نیاز خود را به راحتی خریداری کنند.علاوه بر آن، ما آمادگی داریم با افرادی که علاقمند به فروش محصولات و یا افتتاح شعبه نیوشا در خارج از ایران هستند مذاکره و آغاز به همکاری کنیم.-mbanews.irمریم غضنفری
خواندن این مطلب 4 دقیقه زمان میبرد