خبر

سودآوری فقط وظیفه تیم فروش نیست

ام بی ای نیوز: شرکت سرتیوس ورکشاپی را برای شرکت ظریف مصور برگزار کرد. در این ورکشاپ راهکارهای دست یابی به اهداف تعیین شده سال آینده‌ی شرکت ظریف مصور مورد بررسی قرار گرفت.گرهارد بارکوس، مدیرعامل شرکت سرتیوس درباره این ورکشاپ گفت: شرکت ظریف مصور هر ساله جلسات استراتژی‌ای را با حضور مدیران ارشد خود برگزار می‌کند. در این جلسات معمولا چندین موضوع و هدف مهم که شرکت قرار است، در سال آینده به آن دست یابد مورد بررسی قرار می‌گیرد. ظریف مصور یکی از شرکت‌های معتبر در حوزه کاری خود است و عملاً به عنوان رهبر این حوزه از بازار شناخته می‌شود.یکی از موضوعات مهم برای ظریف مصور، رسیدن به سودآوری بیشتر در سال آینده است. برهمین مبنا این شرکت ورکشاپی را با راهبری سرتیوس برگزار کرد. در این ورکشاپ مسیرها و زمان بندی‌های مختلفی که ظریف مصور را به هدف اصلی خود در سال آینده می‌رساند، مورد بررسی قرار گرفت. مسیرها و شاخص‌هایی که با بررسی آنها استراتژی مشخصی تدوین و برنامه ریزی شد. استراتژی تدوین شده براساس شرایط اقتصادی حال حاضر و نیازمندیهای سازمان تدوین شده است. در این ورکشاپ برای رسیدن به هدف تعیین شده هفت مورد شاخص مختلف تعریف و استراتژی براساس آن‌ها برنامه‌ریزی شد. بخشی از این هفت مورد براساس درآمد و بخش دیگری از آن‌ها براساس بهره‌وری و مدیریت هزینه‌ها بوده است. در این بخش کاهش هزینه‌های تولید از طریق روش‌های جدید نیز مورد بررسی قرار گرفت. همچنین ترکیب محصولاتی که برای رسیدن به هدف باید برآنها تمرکز شود، مورد بررسی قرار گرفت.در این ورکشاپ کالاهای جدید و نوآورانه شرکت نیز مورد بررسی قرار گرفت. سودآوری محصولات نوآور باید از متوسط سودآوری کالاهای فعلی بالاتر در نظر گرفته شوند. همچنین در مورد صادرات و سودآوری بیشتر در این زمینه نیز صحبت شد. در این بخش راه هایی که باعث کاهش هزینه حمل ونقل می‌شود نیز مورد بررسی قرار گرفت. موضوع مهم فروش و اینکه چگونه می‌توان بطور اثربخش‌تر به مشتریان کالاها را ارسال و به فروش رساند نیز مورد بررسی قرار گرفت.بارکوس با اشاره به بخش‌های دیگر این ورکشاپ افزود: در این ورکشاپ مدیریت بهتر مارجین‌های فروش و بهبود شرایط فروش و عملکرد بهتر تیم فروش مورد بررسی قرار گرفت.مدیرعامل شرکت سرتیوس در پاسخ به این سئوال که ورکشاپ را به چه برندهایی پیشنهاد می‌دهید؟ گفت: اکثر برندهای فعال ایرانی با چالش سودآوری مواجه هستند. چنین برندهایی در زمانی که با افزایش هزینه های خود مواجه می‌شوند شوکه و قادر به عملکرد درست نیستند.برای مثال: افزایش به یکباره مواد اولیه همیشه برندهای ایرانی را شوکه می‌کند، چون سودآوری بالایی ندارند. اگر مقایسه‌ای میان سودآوری برندهای ایرانی با خارجی داشته باشید، میزان سودآوری برندهای ایرانی از سمت مصرف کنندگان بسیار پایین است. بنابراین اگر برندی بتواند سودآوری خود را مدیریت و آن را اثربخش‌تر و کاراتر کند، نیاز به افزایش قیمت برای مصرف کننده ندارد و می‌تواند در بازار، رقابت کرده و قیمت رقابتی داشته باشد. بنابراین این ورکشاپ را به تمامی برندهای فعال در بازار ایران پیشنهاد می‌کنیم. ورکشاپی که قبل از اجرای آن باید ساختار بازار، رقبای حاضر در حوزه فعالیت برند و برهه زمانی که برند در آن حضور دارد به دقت بررسی شود. این ورکشاپ بطور عملی و با فعالیت گروهی تمامی واحدهای شرکت ظریف مصور برگزار شده است. افراد باید با آمادگی قبلی در این ورکشاپ حضور داشته باشند.در مجموع باید بگویم: افزایش سودآوری برندها مربوط به یک واحد سازمان نیست و باید بخش‌های مختلفی وارد عمل شوند. تمامی این بخش‌ها باید مانند اهرم کنار یگدیگر قرار بگیرند. بنابراین سودآوری فقط وظیفه تیم فروش نیست و تمامی بخش‌ها باید در کنار هم باشند تا سودآوری افزایش یابد.mbanews.ir- نرگس فرجی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا