خبر

طلوع نارنجی بعد از سیاهی

ام بی ای نیوز: آرون اکارت در فیلم شوالیه تاریکی کریستوفر نولان گفت: تاریکترین زمان شب درست قبل از سپیده‌ دم است.شاید این دیالوگ از قسمت دوم بتمن را بتوانیم معادل قسمتی از سرنوشت برند تپسی قرار دهیم: طلوع خطوط نارنجی بعد از سیاهی هویت قدیم.چند روزیست که خبر طراحی هویت جدید برند تپسی، نقل محافل و مجالس اصناف مختلف مرتبط کشوری شده و تا امروز متخصصان و غیرمتخصصان فراوانی انواع نظرهای تخصصی یا غیرتخصصی شخصی و غیرشخصی خود را گفته و یا در اینستاگرام، تلگرام و لینکدین منتشر کرده‌اند.نویسنده این یادداشت نیز از اشخاص بالا مستثنی نبوده اما برای بررسی این اتفاق از دریچه‌ای تخصصی و کمتر انجام شده‌ای، نهایت تلاشش را کرده است.آبی، مشکی، نارنجی. تپسی در طول چند سال فعالیتش و ورودش به بازار، در مدت زمان کوتاهی به سومین ری‌برندینگ و بازطراحی لوگو رسید. لوگوی اولیه شلوغ تپسی بعد از مدتی جای خودش را به لوگوی مشکی که به خوبی آن را می‌شناسیم داد. لوگوی مشکی تپ‌سی قرار بود بیانگر استراتژی برند باشد، استراتژی که مبنایش لوکس بودن بود و در ارتباطات بازاریابیش با مخاطبین دسته اولش (که مسافرین هستند) سعی داشت این پیام را به مخاطب برساند.اما ماجرا آنطور که تپ‌سی میخواست پیش نرفت. تصویری که از برند در ذهن مردم شکل گرفت خلاف آن هویتی بود که تپسی در نظر داشت. بنابراین سعی کرد تصویر برندش را بهبود ببخشد.کمپین‌های خلاق و جذاب تپسی در یکسال گذشته، گواه این حرف است. کمپین‌های که علاوه بر هدف اولیه خود که اطلاع رسانی از سرویسی جدید، یا مزیتی از برند بود، هدف ثانویه‌ آنها ارتقا و بهبود تصویر برند در ذهن مخاطب بود. اما هنوز یک مشکل وجود داشت. عدم یکپارچگی بصری در فعالیت‌های ارتباطی.کمپین‌ها هر کدام با رنگ‌های مختلفی مانند قرمز، آبی، سبز، فیروزه‌ای و … اکران می‌شدند و در هیچ کجا هویت بصری برند به چشم نمی‌آمد. رنگ‌های مختلف باعث می‌شدند که چکش بصری در ذهن مخاطب شکل نگیرد و تداعیاتی از برند برایش ایجاد نشود.بنابراین احتمال تغییر هویت بصری برای سومین بار، وجود داشت که چند روز پیش با انتشار ویدیویی در توئیتر تپسی، این اتفاق افتاد. رنگ نارنجی که در کمپین "تپ‌سی هوادار شماست" برای این برند در مقابل سبز اسنپ به کار رفته بود، تبدیل به رنگ اصلی تپسی و طراحی لوگو، ساده‌تر شد.شاید بتوان گفت تپسی برای تصویر فعلی خود هویتی ساخته است که بتواند جایگاه خود را در ذهن مشتری بهبود ببخشد. هویتی که صمیمی‌تر و جوان‌تر از قبل است.mbanews.ir-ایمان آزاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا