کسب و کار غذا محور مالزیایی «PichaEats» (با نام سابق «The Picha Project»)، یک کمپین را راه انداخته است. هدف از آن نشان دادن این موضوع است که چگونه یک رفتار ساده لذت بردن از نوعی غذا می توانست زندگی های مهاجران را در طول رمضان تغییر دهد.
کمپین، حاصل همکاری آژانس رسانه های اجتماعی «Goodstuph»، شرکت فیلمسازی «Reel Loco Productions» و شرکت دیزاین صدا و موسیقی «Song Zu» سنگاپور، منظوری جز اثبات این حقیقت ندارد که گذاشتن غذا روز میز برای مهاجری که در پی پناهندگی در سرزمینی نا آشنا است، واقعیتی سخت می باشد.
بنابر گزارش های دریافتی در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی، اسامی بیش از ۱۶۰ هزار نفر پناهنده و پناهجو در سازمان ملل متحد در مالزی ثبت شده اند. به هر حال، در شرایطی که مالزی بخشی از کنوانسیون پناهندگان ۱۹۵۱ سازمان ملل متحد نیست، پناهندگان در این کشور امکان استخدام در مناصب قانونی و کسب مدارک تحصیلی رسمی را ندارند.
ویدیوی کمپین با تمرکز بر روی داستان واقعی پناهنده سوری و سرآشپز Picha یعنی رانیا، بر روی واقعیت های سخت زندگی به عنوان یک مهاجر تاکید می کند. در فیلم چگونگی فرار حانواده او از منطقه جنگ زده «رقه» را می بینیم. در همین حین مشاهده می کنیم که او چطور غذای «فتت مگدوس» با امضا و دستپخت خود را آماده می کند. این یک غذای سنتی با بادنجان است که به طور همزمان با نان عربی سرخ شده سرو می شود.
www.thedrum.com