در قالب ابر شرکت خودروسازی چند ملیتی تازه تاسیس «استلانتیس»، شاهد نوعی تغییر در برند پژو هستیم. در گام نخست، این بازآفرینی با معرفی یک لوگوی جدید، اولین مورد تغییر لوگوی برند پژو از سال ۲۰۱۰ تاکنون، کلید میخورد.
این یکی از بزرگترین تغییرات لوگو است که پژو از همان ابتدا تاکنون تجربه کرده است، زیرا دیگر اثری از آن شیر معروف دیده نمیشود که برای چند دهه همه جا از آن استفاده میشد. به جای یک شیر ایستاده با بازوهای کشیده، پژو بر روی چهره شیر تمرکز کرده است. این بار در حالی شیر را با یالی افراشته و نعره کشان میبینیم که دندانهای نیشش را به رخ ما میکشد. در نهایت شیر جدید چندان مهربان با رفتاری دوستانه به نظر نمیرسد اما یقینا کمی هولناک تر از گذشته است.
تصویر شیر بر روی نشان سلطنتی نقش بسته و کلمه «پژو» بالای آن نوشته شده است. لوگوی جدید ترکیبی از مدرنیته و سنتهای قدیمی به حساب میآید. پژو چندان تلاش نکرده است تا به لوگویی مدرن با نگاهی به آینده دست یابد، اما در عین حال به هیچ وجه قدیمی به نظر نمیرسد.
به گفته مقامات شرکت، طراحی جدید لوگوی پژو یازتابی از حرکت اخیر آن و معرفی چند خودروی الکتریکی جدید به بازار به شمار میرود. مدیران و کارمندان پژو طوری این لوگوی جدید را طراحی کرده اند تا بی انتها باشد. در حال حاضر رنسانس پژو از نوع آمریکایی آن که زمانی قرار بود اتفاق بیفتد، احتمالش تقریبا صفر است.
این لوگو برای اولین بار بر روی پژو ۳۰۸ هاچبک که اخیرا دوباره طراحی شده است، حک و تا سال ۲۰۲۳ در همه نمایندگیهای شرکت به وفور مشاهده خواهد گردید. پژو پیش نمایشی از لوگوی جدید خود را با استفاده از مفهوم «اسطوره الکترونیکی» (e-Legend) به ما ارائه خواهد داد.