خبر

مارکتینگ و روابط عمومی در خدمت ارتقای برند

ام بی ای نیوز: بیست وهفتم اردیبهشت از سال۱۳۸۹ به عنوان روز ملی ارتباطات وروابط عمومی درتقویم کشور ثبت شده است این روز در سایر کشورهابا عنوان روز جهانی فناوری ارتباطات شناخته شده و یک هفته برای گرامیداشت این روز در ایران در نظر گرفته شده است، با توجه اهمیت فعالیتهایی که بخش روابط عمومی و تبلیغات برای حفظ و توسعه ­ی سازمان انجام می­دهند رابطه و نقش این دو بخش در کنار هم در سازمان از اهمیت بسزایی برخوردار است، به همین بهانه گفتگویی با برخی از مدیران روابط عمومی و تبلیغات در حوزه­های مختلف انجام دادیم وآنچه در ادامه می‌خوانید حاصل آن است:ایمان خرمی نژاد، مدیر ارتباطات بازاریابیگروه کشاورزی صنعتی سحرخیز:روابط عمومی در کنار بخش ­هایی نظیر دیجیتال مارکتینگ و ارتباط با مشتری و تبلیغات تکمیل کننده­ی یک فرآیند ارتباطی هستند که همگی یک هدف مشترک را پیگیری می­کنند تا در نهایت صدایی که از سازمان به بیرون انتقال می­یابد بیانگر برندینگ آن سازمان باشد.برای توضیح این موضوع به عنوان نمونه در مجموعه­ی سحرخیز نیز وقتی قرار استمطلبی منعکس شود با نگاه تبلیغات فقط نقاط قوت و مثبت انتقال داده می­شود تا برای مخاطب جذابیت ایجاد کرده و مخاطب یا مصرف کننده نسبت به برند ما دیدگاه خوب داشته و جذب شود.اما با رویکرد فعالیت روابط عمومی هدف ایجاد ارتباط با مشتری برای بیان و شرح واقعیتهایی برند است که می­تواند در برگیرنده­ی موفقیتها و پیشرفت یا چالش­هایی درمسیر باشد.در واقع نوع فعالیت روابط عمومی به شکلی بی طرفانه است که در نهایت اعتماد و اطمینان مشتری را نسبت به برند جلب می­کند، اما مارکتینگ بر مبنای استراتژی کلی سازمان در سطح کلان طرح ریزی اجرایی می­شود.زمانی ­که روابط عمومی کمپینی برگزار می­کندبا نگاه بی طرفانه و بیان واقعیتهای موجود در یک مجموعه حس تعامل و اطمینان بین برند و مشتری پررنگ تر می­شود و ضمن برشمردن مزیتها، چالش­ها و محدودیتهای سازمان نیز گوشزد می­شود که در نهایت نزد مشتری جذابیت همراه اعتماد ایجاد می­شود.رضا لیاقت ورز مدیر روابط عمومی و تبلیغات بانک گردشگری :همه­یاقداماتی که در این دو حوزه روابط عمومی و مارکتینگ انجام می­­شود باید به شکلی باشد که به ارتقای برند سازمان کمک کند، از سویی در برخی سازمانها نظیر بانکها فعالیتهای مرتبط با حوزه­ی اطلاع رسانی به شکل ۲۴ ساعته در جریان استو تعطیلی معنایی ندارد.در واقع روابط عمومی در کنار سایر بخش‌­ها نظیر بازاریابی و مارکتینگ و تبلیغات در برنامه ریزی استراتژیک سازمان برای شناسایی و رفع چالش­ها پیش از آنکه تبدیل به بحران شوند وارد عمل شده و با پیش بینی بحرانها به توسعه و بقای سازمان کمک می­کند.استاد حکیمیان پیشکسوت روابط عمومی در حوزه­ی بانک:به طور کلی سازمانها در حوزه­ی روابط عمومی در سه بخش بازاریابی، روابط عمومی و تبلیغات در راستای اهداف سازمان و ارتباط با زینفعان سرویس دهی می­کنند.آنچه در این میان از اهمیت بالایی برخوردار است، گذشته از اقدامات استراتژیک هر یک از این بخش­ها، انسجام و هماهنگی است که لازمه­ی فعالیتهای مارکتینگ در کنار روابط عمومی و تبلیغات استتا بتوانند محتوای یکپارچه­ای از سازمان به عنوان شمای کلی در اختیار مخاطبان قرار دهد.در کنار برپایی کمپین­های تبلیغاتی و اجرای برنامه‌­های استراتژیک کلان سازمان روابط عمومی در هسته مرکزی که با مخاطبان در ارتباط و تعامل است می­تواند با اقداماتی که در حوزه­ی PR پوشش می­دهد کارایی اقدامات مهم صورت گرفته در دو بخش مذکور را پشتیبانی و حمایت کرده و با دریافت بازخوردها نسبتبه توسعه مستمر سازمان واکنش مناسب داشته باشد. بدین منظور که با دریافت بازخورد آنچه در بخش تبیلغات ارائه شده و انتقال آن به بخش های برناه ریزی کلان، مسیر راه سازمان را در ادامه یا توقف برنامه ­ها مشخص نماید.mbanews.ir-مریم غضنفری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا