شناسایی دقیق بازار محصولات در شهرهای مختلف به برندها کمک خواهد کرد تا برنامهریزی درستی برای گسترش سبد کالایی و توزیع محصولات داشته باشند. شرکت پژوهش بازار رسانه امروز (emrc) گزارش جدیدی را از سهم فروش انواع ساندویچ آماده بستهبندی شده در بازه زمانی مرداد تا آبان ۹۹ ارائه کرده است. در گزارش آمده دو نوع ساندویچ آماده بستهبندی شده کلاب و ساندویچ آماده بستهبندی شده باگت در بازه زمانی مورد نظر هر کدام سهم قابل توجهای از بازار را به خود اختصاص دادهاند.
اطلاعات ارائه شده در این گزارش نشان میدهد، ساندویچ آماده بستهبندی شده باگت ۶۳٪ از بازار و ساندویچ آماده بستهبندی شده کلاب از همین بازار ۳۷٪ درصد سهم فروش وزنی را از آن خود کردهاند. چنین اطلاعاتی از پوشش جغرافیایی emrc که شامل ۲۴ شهر ایران می شود، بدست آمده است. اطلاعاتی که شهر به شهر متفاوت و درصدهای جالبی از آن بدست آمده است و به برندها کمک خواهد کرد به ذائقه و علایق مشتریان خود در شهرهای مختلف پی ببرند.
در ادامه گزارش ارائه شده تفاوتهای بازار تهران با نتایج به دست آمده از کل شهرهای پژوهش مورد ارزیابی قرار گرفته و اطلاعات جالبی بدست آمدهاست.
طبق بررسیهای صورت گرفته سهم فروش انواع ساندویچ آماده بستهبندی شده در شهر تهران در دوره ۴ ماهه (Aug-Nov’20) تفاوت قابل توجهی با کل بازار داشته است. در این بازه زمانی ساندویچ آماده بستهبندی شده نوع کلاب و ساندویچ آماده بستهبندی شده باگت در بازار تهران هر یک ۵۰ درصد از سهم فروش وزنی را به خود اختصاص دادهاند که متفاوت از نرم کلی است. این نتایج نشان می دهد سهم فروش وزنی، ساندویچ آماده بستهبندی شده کلاب در تهران ۳۵% بیشتر از نرم کلی آن است.
علاوه برتهران، بررسی شهر مشهد نیز جالب توجه است. در شهر مشهد سهم فروش وزنی ساندویچ آماده بستهبندی شده باگت ۹۰ درصد (۴۳% بیشتر از نرم کل) و سهم فروش ساندویچ آماده بستهبندی شده کلاب ۱۰ درصد بوده است.چنین تغییراتی در شهرهای مختلف نیز مورد ارزیابی قرار گرفته است که علاقه مندان در تماس با شرکت emrc میتوانند اطلاعات جامعی از آن را بدست بیاورند.