خبر

نایک، جام جهانی زنان و نبض توانمندسازی

کنار فینال لیگ قهرمانان مردان بین «تاتنهام هاتسپار» و باشگاه فوتبال لیورپول، نایک با اشتیاق شروع به پخش آگهی تبلیغاتی خود برای جام جهانی زنان کرد. تمرکز دنیای فوتبال بر روی مردان خواهد بود، اما این آگهی تبلیغاتی نور آدرنالین را بر روی ستاره های فوتبال زن در حال حاضر می تاباند.

همه فوتبالیست های زن از جمله کریستال دان از ایالات متحده آمریکا، آندرسا آلوز از برزیل، لیکه مارتنز از هلند، جی سو-یون از کره، آمانداین هنری از فرانسه، فران کیربی از انگلستان کنار فوتبالیست های مرد مثل نیمار جی آر.، جرارد پیکه و فیلیپ کوتینیو به کودکی ۱۰ ساله به نام «ماکنا» نشان می دهند که چگونه باید موانع را کنار بزند و موفق شود.

این اولین بار نیست که نایک کودکان و افراد کم سن را میان دنیای برترین استعداد های فوتبالی پرتاب می کند. برای مثال می توان از آگهی تبلیغاتی «برنده» در سال ۲۰۱۴ یا آگهی تبلیغاتی «The Switch» در سال ۲۰۱۶ نام برد اما با وجود فرمت آشنای آن، طراوت این آگهی تبلیغاتی از چرخشی زنانه سرچشمه می گیرد. در ادامه این آگهی تبلیغاتی به منزله پاداش افزوده کمپین در حال اجرای «Dream Crazy» برند به شمار می رود.

روند دستیابی به برابری در فوتبال به کندی پیش می رود اما مسیر موفقیت را طی می کند. چه کسی می داند؟ اگر رویای برابری جادوی تبلیغات تحقق یابد، شاید حقوق و درآمد برابر چندان دست نیافتنی نباشد.

www.fastcompany.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا