خبر

نه‌چندان قدیمی؛ کمپین ژن مارمایت

مارمایت صبحانه‌ای‌ست شور که مخاطبانش یا آن را دوست دارند یا از آن متنفرند؛ اسلوگان برند نیز سال‌ها روی همین مفهوم متمرکز بوده است.

بررسی‌های برند در سال‌های گذشته نشان می‌داد که والدین تمایل بیشتری به خرید محصولات شیرین مانند نوتلا و عسل برای صبحانه‌ي فرزندان‌شان دارند. برند که تا پیش از این می‌دانست بین عشق و نفرت مخاطبان ایستاده است، این‌بار می‌خواست دلیل نفرت را کشف کند.

پس از ۸۷۶۰ ساعت تحقیق، آنها به این نتیجه رسیدند که حس‌های دوگانه به مارمایت مسئله‌ای ژنتیک است. پس پروژه‌ای به نام پروژه‌ی ژن مارمایت طراحی شد تا ضمن تشخیص این ژن در افراد، به والدین متنفر از مارمایت دلیلی قانع‌کننده
برای مراجعه‌ی دوباره به این محصول داده شود.

۲۶۱ شرکت‌کننده مورد بررسی قرار گرفتند و نتایج تحقیقات در مجله‌ای علمی منتشر شد که سرو صدای زیادی کرد.

پس از آن برند کیت آزمایش ژنتیک مارمایت را تهیه کرد که در وب‌سایت مارمایت‌ قابل خرید بود. این کیت به مخاطبان اجازه می‌داد رابطه‌ی خود و مارمایت را از نظر ژنتیکی بررسی کنند.

یک آگهی ویدیویی طنز نیز این کمپین را همراهی می‌کرد. به این ترتیب کمپین فرصت خوبی بود تا مارمایت بار دیگر اسلوگان مشهورش «یا دوستش دارید یا ازش متنفرید» را بر سر زبان‌ها بیندازد. افزایش فروش ۱۴درصدی برند از نشانه‌های موفقیت این کمپین بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا