خبر

هدیه مک دونالد به مشتریان بابت خرید از برگرکینگ

ایده کمک به رقیب زنجیره‌ای محبوب مک دونالد شاید در وهله نخست عجیب به نظر برسد اما در ادامه توضیح می‌دهیم که چرا این کار درست و منطقی است.

در دنیای برند‌ها، گاهی اوقات احساس می‌شود که رقابت بین رقبای نزدیک تنها چیزی است که قابل توجه عموم مخاطبان قرار می‌گیرد. مثلا کافیست به این موضوع فکر کنید که از دهه ۱۹۸۰ میلادی تاکنون چند بار کوکا کولا و پپسی یکدیگر را به چالش کشیده اند. اپل از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ با تبلیغات «Get A Mac» خود دیگر کامپیوتر‌های شخصی خسته کننده را به سخره گرفت. مک دونالد و برگر کینگ نیز از اواسط دهه ۱۹۷۰ تاکنون چند مرتبه در جریان «جنگ برگر» با یکدیگر به مبارزه برخاسته اند.

حالا ممکن است برای شما عجیب باشد که ببینید در سوئد می‌توانید وارد برگر کینگ شده، بسته بندی غذا را دور بریزید و در نهایت از مک دونالد تخفیف بگیرید اما در واقع منطق و دلیلی پشت کار است.

سال گذشته، مک دونالد سوئد در قالب اقدامی جذاب به مهمانان اجازه داد تا هنگام دور انداختن بسته بندی غذای خود، از مک دونالد جایزه بگیرند.

از زمان اجرای این طرح، بیش از ۱۶۰ هزار مورد پاداش به مهمان‌هایی داده شد که به درستی از پس انجام ماموریت فوق برآمدند.

هم اکنون این برنامه از اسکن بسته بندی گام را فراتر نهاده است.

کمپین جدید مک دونالد سوئد با همکاری آژانس تبلیغاتی «NORD DDB»، تحت عنوان «مقابله با زباله»، تخفیف‌هایی را برای دور انداختن بسته بندی‌های برگر کینگ و برند سوئدی «Max Burgers» ارائه می‌دهد. Max Burgers قبلا در چند زمینه مک دونالد را مجبور به ترک موقتی کسب و کار کرده بود.

هدف از راه اندازی این کمپین تشویق مردم به انداختن زباله در سطل آشغال و پاک نگه داشتن خیابان‌های شهر از بسته بندی‌های برگر کینگ است.

مک دونالد با ۲۰۰ شعبه در سوئد، در زمینه افتتاح رستوران‌های زنجیره ای در این کشور پیشرو است بنابراین این نوع ابتکارات واقعا می‌توانند به وضوع تفاوتی در نوع زباله‌های موجود در سطل‌های آشغال و خیابان‌ها به وجود آورند.

مک دونالد می‌خواهد با انجام این کار به مهمانان انگیزه انجام کار درست را بدهد.

این کمپین در کانال‌های دیجیتال، سینما و تلویزیون پخش و در دنیای تبلیغات چاپی و خارج از خانه خواه دیجیتال خواه غیر دیجیتال نیز اجرا شد.

www.creativeboom.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا