خبر

هرگز نباید از مشتری‌مداری غافل شویم

فروشگاه اینترنتی خانومی که از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده است، به گفته مدیران آن یکی از بهترین سال‌های خودش را در سال ۱۴۰۰ تجربه کرده است. این فروشگاه که در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت می‌کند، خودش را اولین و جامع‌‌ترین فروشگاه اینترنتی تخصصی آرایشی، بهداشتی و عطر معرفی می‌کند.با مسعود شاهمرادی مدیرعامل خانومی گفت‌وگو کردیم که عملکرد کسب‌وکار خود را در سالی که گذشت تشریح کند و از برنامه‌های آینده این فروشگاه اینترنتی بگوید.سال ۱۴۰۰ در حوزه کاری شما چگونه گذشت؟سال ۱۴۰۰ را می‌توان سال «جذب لایه مدیران در خانومی» نامگذاری کرد. ما در سال ۱۴۰۰ سعی کردیم تا یک لایه از مدیران کاربلد را به مجموعه تیم‌ها اضافه کنیم تا بتوانیم با سرعت و کیفیت بیشتری رشد در کسب‌وکار را تجربه کنیم. از گرفتن تصمیم‌های استراتژیک تا تصمیم‌گیری‌های مختلف در فرآیند جذب افراد و نگهداشت آن‌ها در تیم را به مدیران هر واحد واگذار کردیم تا تمامی این رخدادها با کیفیت بیشتری در جریان قرار بگیرند. در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ توانستیم به این هدف مهم و چالش‌برانگیز نائل شویم و بعد از آن مهمترین تلاش همه اعضای تیم خانومی بر آن بود تا بتوانیم بزرگترین رویداد سالیانه در خانومی را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم.حراجمعه یا همان بلک فرایدی، هر ساله بزرگترین رویداد سالیانه نه تنها برای فروشگاه اینترنتی خانومی بلکه برای همه فروشگاه‌های اینترنتی در ایران به شمار می‌رود و همه اعضای تیم خانومی از حداقل ۴ ماه قبل از آن در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری این رویداد مهم هستند. امسال با تلاش یکایک اعضای تیم خانومی توانستیم حراجمعه را به شکل قابل قبولی برگزار کنیم. شاید نتوانستیم در حالت ایده آلی که برای آن برنامه ریزی کرده بودیم ظاهر شویم اما تا جای ممکنه با رعایت استانداردهای حداقلی تمام سعی خود را به کار بستیم تا بتوانیم سطح خدمات به مشتریان خانومی را تا حد قابل قبولی بالا نگه داریم.سال ۱۴۰۱ را چگونه ارزیابی می‌کنید؟سال ۱۴۰۱ سال بسیار حیاتی و مهم برای خانومی خواهد بود. شاید بتوان گفت در تمامی این سال‌ها دانه‌های بذر را در این زمین حاصلخیز کاشته‌ایم تا بتوانیم در سال جدید، میوه و ثمره تلاش‌های این ۸ سال را برداشت کنیم.از چندین جهت مختلف، کسب‌وکار خانومی در حال گسترش و توسعه است؛ دو بال مهم برای یک فروشگاه اینترنتی یعنی بخش عملیات و بخش تکنولوژی (توسعه محصول) در خانومی با سرعت و کیفیت بالا در حال توسعه و آماده کردن زیرساخت هستند و از جهات دیگر هم در حال توسعه کسب‌وکار و پاگذاشتن در دنیایی ورای دنیای فروش آنلاین هستیم که همه این‌ها نوید یک سال پر بار و با ارزش را برای خانومی می‌دهند.حتما در سال ۱۴۰۱ با تکیه بر این نقاط قوت، سعی خواهیم کرد تا تجربه خرید و تعامل مشتریان با خانومی را به بالاترین سطح ممکن برسانیم.چه پیشنهادی برای همکاران حوزه فعالیت‌تان برای بهبود شرایط کسب‌وکارشان دارید؟تمرکز روی بهبود ارائه خدمات به مشتریان و تجربه نهایی خرید آنان یکی از اصول همیشگی ما در کسب‌وکار خانومی بوده، هست و خواهد بود. این نقطه دقیقا نقطه‌ای‌ست که زمانی که کسب‌وکار در حال بزرگ شدن است باید به آن توجه بیشتری کرد. متاسفانه، فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ در ایران بعد از اینکه مرحله رشد کسب‌و‌کار را طی می‌کنند دیگر توجه زیادی به این موضوع حیاتی و مهم نمی‌کنند و از آن غافل می‌شوند. پیشنهاد من به همکاران حوزه خرده‌فروشی آنلاین این است که بیشترین سرمایه‌گذاری خود را روی بهبود تجربه و ایجاد تعامل با مخاطبین خود انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا