فناوری تبلیغات(Ad tech) را میتوان به عنوان چتری از ابزارها و خدمات نرم افزاری توصیف کرد که روند تبلیغات برای یک شرکت را توسعه میدهند. به عبارت دقیقتر، سیستم عاملهای فناوری تبلیغات ، مارک تجاری ، هدف گذاری ، تحویل و تجزیه و تحلیل تلاشهای تبلیغاتی را در یک پلت فرم واحد ادغام میکند. فناوری تبلیغات بازاریابی Omnichannel را تسهیل میکند. این روند، یک تجربه خرید یکپارچه را از ابتدا تا انتها به کاربر ارائه میدهد و هر یک از کانالهای محصول / خدمات با هم کار میکنند و صدای واحدی را برای شرکت ایجاد میکنند.
جنبه های مهم AdTech
گسترش فناوری وارد هر حوزه از دنیای تجارت شده است و بخش تبلیغات نیز از این قاعده مستثنی نیست. این فناوری با کمک هوش مصنوعی انقلابی در این صنعت ایجاد کرده است. این تلاشهای مبتنی بر فناوری، تبلیغات را از حالت تلویزیونی، به محتوای قابل پخش واقعی برای هر عقیدهای تبدیل کرده استو به چندین سیستم عامل مختلف راه پیدا کرده است.
روی آوردن به سمت فناوری تبلیغات مزایای زیادی به همراه داشته است. داده های جمع آوری شده توسط فناوری تبلیغات به شرکت این امکان را میدهد تا مخاطبان مربوطه را در زمان مناسب هدف قرار دهد. همچنین اطمینان حاصل میکند که شرکت از هر کمپین تبلیغاتی بیشترین بهره را میبرد. یکی دیگر از جذابیت های اصلی ، بهبود تعامل و تعامل مثبت مشتری است. این سیستم عاملهای AdTech به برندی که میخواهد تبلیغ کند ، کمک میکند تا به همه کانالها متصل شود و هیچ مانعی را احساس نکند، همچنین یکنواختی بین پلت فرم را تسهیل میکند و این اطمینان را میدهد که تصویر مناسب برند به طور مداوم و منطقی به مشتریان میرسد و باعث میشود نام تجاری از محبوبیت روزافزون برخوردار شود.
ابزارهای برجسته AdTech
در ادامه، نمونه ای از چگونگی کمک فناوری تبلیغات با هوش مصنوعی مشاهده می کنید:
RedBalloon ، یک شرکت است که هدایا و تجربیات را به صورت آنلاین می فروشد. این شرکت ماهیانه ۴۵۰۰۰ دلار فقط برای آگهیهای تبلیغاتی هزینه میکرد تا تبلیغات دیجیتالی را تقویت کند ، هزینهای که ۵۰ دلار برای جذب هر مشتری جدید در این شرکت هزینه ایجاد کرد. این هزینه ناپایدار مدیرعامل شرکت، نائومی سیمسون را بر آن داشت تا به سمت ابزاری برای تبلیغات به نام آلبرت روی بیاورد. آلبرت از ابزارهای پیشرفتهای برای تجزیه و تحلیل کمپین های تبلیغاتی و مخاطبان هدف استفاده میکند. این ابزار میتواند وظایف را سریعتر از انسان انجام دهد. این ابزار همچنین به RedBalloon کمک کرد تا ضرر و زیان خود را تجزیه و تحلیل کند ، که برای آنها بازدهی عظیم ۱۱۰۰٪ از هزینه تبلیغات دارد. هزینههای بازاریابی نیز ۲۵٪ کاهش یافت. به این ترتیب ، یک ابزار تبلیغاتی مجهز به هوش مصنوعی به یک شرکت کمک کرد تا ضمن اتخاذ تدابیر کاهش هزینه ، نرخ بازده سرمایه را افزایش دهد.
سیستم های مجهز به هوش مصنوعی با ایجاد یک تبلیغ کامل یا جزئی به شرکت کمک میکنند. همچنین دارای یک ویژگی هوشمندانه است که بهترین نوع تبلیغات مناسب را بر اساس محصول شما پیشنهاد میدهد. جدا از این ، برخی از ابزارهای قسمت سوم را میتوان در فناوری موجود شرکت گنجانید. این ابزارها از الگوریتمهای هوشمند برای نوشتن پیش نویس تبلیغات استفاده میکنند. آنها از NLPپردازش زبان طبیعی و NLGتولید زبان طبیعی استفاده میکنند. هر دو عملکرد کاملاً مجهز به هوش مصنوعی هستند.
چند نمونه از این ابزارها عبارتند از –
Phrasee
این ابزار ازهوش مصنوعیبرای تسهیل ایجاد تبلیغ استفاده میکند. این ابزار میتواند به طور خودکار خطوط موضوع را برای ایمیلهای تبلیغاتی بنویسد. این خطوط همیشه هدف محور بوده و از کارآیی بیشتری نسبت به آنچه توسط انسان نوشته شده است ، برخوردار هستند. این هوش مصنوعی با توجه به زبان بازاریابی مارکها برای حفظ یکنواختی تنظیم شده است. بر این اساس ، میتواند تعداد زیادی موضوع تنوع ایجاد کند که تعامل را افزایش میدهد.
Pattern 8
این ابزار از الگوریتمهای اختصاصی با دسترسی به حجم عظیمی از دادهها در فیس بوک و اینستاگرام استفاده میکند. این دادهها از جمله تبلیغات کاربر را تجزیه و تحلیل میکند و خلاقیت برنده را با ذکر رنگ ، هدف تصویر و موارد دیگر پیش بینی میکند.
در زیر به برخی از برترین پلتفرمهای جهانی فناوری تبلیغات مجهز به هوش مصنوعی اشاره شده است:
MediaMat
این ابزار، یک پلت فرم است که فعالیتهای همه کانال را تسهیل میکند. کانالهای موجود OTT ، تلفن همراه ، بومی ، DOOH هستند و صدا را با انعطاف پذیری و سهولت انتقال میدهند. آنها اکوسیستمهایی را ایجاد میکنند که میتواند هزینه ها را کاهش داده و تعامل بهتری با مشتری ایجاد کند. .
تبلیغات هوشمندانه
این پلتفرم بستهای از راه حلهای کامل فناوری هوش مصنوعی برای تبلیغات است. این ارائه دهنده از طریق چندین کانال، دستگاه و قالب تبلیغاتی قابل دسترسی است. این ابزار، شامل هوش مصنوعی ، فناوری بلاکچین و تجزیه و تحلیل داده های بزرگ است. هدف از این پلتفرم، تغییر شکل تبلیغات برنامه ای است.
Amobee
این سیستم عامل به مشتری کمک میکند تا از سیستم عاملهای سنتی تقاضا عبور کند. دامنه آن در همه شبکهها گسترش یافته است و با بهینه سازی می تواند پیامهای معنی داری ارائه دهد. با استفاده از Amobee ، تلفیق تلویزیون ، CTV ، سیسم های دیجیتال و شبکه های اجتماعی در یک بستر واحد به راحتی امکان پذیر است.
Xandr
Xandr یک راه حل اختصاصی فناوری ارائه میدهد که تلاشهای تبلیغاتی سنتی را متحول کرده است. این امر باعث میشود که تبلیغ کنندگان بتوانند با مخاطبان و ناشران هدف خود راحت تر ارتباط برقرار کنند ، این امر باعث ایجاد درآمد بالاتر نیز میشود.
Adbot
این پلتفرم، در زمینه مبارزات ایمیل، خدمات جستجوگرها ، بازاریابی در شبکههای اجتماعی و تبلیغات آنلاین تخصص دارد و روند فرآیند تبلیغات را ساده و عالی می کند و کارآیی بهتری را به ارمغان میآورند.
با توجه به اینکه متخصصان بازاریابی در جستجوی راه هایی برای بهبود بازده هر یک اسکناس خود هستند ، جای تردید نیست که AdTech کلید آینده است. با استفاده از مناسب ترین ابزارها ، شرکت ها می توانند از اجرای موثر برنامه های بازاریابی خود اطمینان حاصل کنند.