خبر

ویديوی تبلیغاتی خودروساز لوکس، جنجال‌آفرین شد/جگوار بی جگوار!

نوزدهم نوامبر یک کلیپ ۳۰ ثانیه‌ای از جگوار در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که مدل‌هایی را در سن، نژاد و جنسیت‌های مختلف به نمایش می‌گذاشت. در این کلیپ از جملاتی مثل «شفاف زندگی کن»، «معمولی بودن را کنار بگذار» و «هیچ چیزی را کپی نکن» استفاده شده بود که با یک موسیقی متن تکنو همراه بود، ولی در کمال شگفتی هیچ خبری از خودروهای مشهور جگوار نبود.

آگهی متفاوت جگوار توجه ایلان ماسک مدیر شرکت خودروهای الکتریکی تسلا را جلب کرد و در کامنتی از این شرکت پرسید: «شما ماشین می‌فروشید؟» این سوال کنایه‌آمیز ماسک، موجی از واکنش‌ها را به کلیپ تبلیغاتی جگوار در شبکه‌ی اجتماعی x در پی داشت. یکی از کاربران به تجربه‌ی ناموفق حضور یک اینفلوئنسر ترنس در یک آگهی تبلیغاتی در سال گذشته اشاره کرده بود که نه‌تنها تاثیر مثبتی نداشت، بلکه به اذیت و آزار بیشتر این اینفلوئنسر و ترنسفوبیا دامن زده بود.

مخالفان عدالت اجتماعی و نژادی از این آگهی رنگارنگ و همه‌پذیرِ این برند لاکچری به خشم آمده‌اند، اما سخنگوی جگوار در واکنش به موجی که به راه افتاده اعلام کرده است:‌ «این آگهی یک رنسانس و لحظه‌ای سرنوشت‌ساز را برای شرکت رقم زده است.» مدیرعامل جگوار هم از این نفرت‌پراکنی و تعصب شرم‌آور اظهار ناامیدی کرده و گفته: «اگر ما به همان روشی که همه عمل می‌کنند عمل کنیم، صدایمان به گوش کسی نمی‌رسد. بنابراین نباید شبیه یک برند خودروساز ظاهر شویم. ما می‌خواهیم برندمان را بازسازی کنیم و محصولات‌مان را با قیمتی کاملاً متفاوت عرضه کنیم، پس لازم است که متفاوت عمل کنیم. نمی‌خواهیم که لزوماً همه‌ی مشتریان‌مان را کنار بگذاریم، ولی به دنبال جذب پایگاه مشتریان جدید هستیم.»

جگوار در پاسخ به کامنت جنجال‌برانگیز ماسک، او را به مراسم رونمایی از مدل جدیدش در میامی دعوت کرده است. ویدیوی جگوار بیش از ۱۶۰ میلیون بار در شبکه‌ی اجتماعی X دیده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا