برندها مختار هستند تا کمپینهای خود را بر مبنای پیامی بسازند که فکر میکنند مناسبتر است. اما این پیامها از استراتژی شرکتها نشأت میگیرند و در این میان استراتژیهای فراوانی برای انتخاب وجود دارند. کوکاکولا هم در میان گزینههای متفاوت موجود، برندینگ عاطفی را برای خود برگزیده است. در ادامه تعدادی از کمپینهای کوکاکولا که برآمده از این استراتژی خاص هستند، بررسی و ارائه شدهاند.۱- داستان عاشقانه (۲۰۱۷) در سال ۲۰۱۷ Coca-Cola Great Britain کمپینی با عنوان داستان عاشقانه پایهریزی کرد که بر موضوع بازیافت پلاستیک متمرکز شده بود. تمام صحنهپردازیهای این کمپین تبلیغاتی، توسط مواد بازیافتی صورت گرفته است. در این ویدئو تبلیغاتی، دو بطری پلاستکی نوشابه عاشق یکدیگر میشوند و این عشق پس از هر بار بازیافت جانی دوباره میگیرد. گفتگوهای میان این دو بطری، این تبلیغ را به یک کمپین موفق و دلنشین بدل کرده است.برای دیدن این ویدیو روی اینجا کلیک کنید.۲- دلیلی برای باور کردن (۲۰۱۱)ستون فقرات این کمپین را یک ایده انسانی تشکیل میدهد: ذهنیت مثبت در دنیایی که باورهای منفی غالب شدهاند. این کمپین تلاش میکند تا ما را برای باور به این جهان و انسانها، یک بار دیگر متقاعد کند. این ویدئو تبلیغاتی به همه ما یادآوری کرد که به ازای هر کنش منفی در این جهان، یک کنش مثبت در مقیاسی بسیار بزرگتر در حال رخ دادن است.برای دیدن این ویدیو روی اینجا کلیک کنید.۳- تجربه دوستیکمپین تجربه دوستی توسط کوکاکولا و در کشور چین ساخته و پرداخته شده است. این کمپین تفکربرانگیز با شعار «دوستان امروز، غریبههای دیروز هستند» آفریده شده و تلاش میکند تا این کنش اجتماعی بنیادین را توسعه دهد. یک عکاس، تصاویری را جمعآوری میکند که به نظر میرسد از دو یا چند دوست گرفته شده است. اما در واقعیت، او از غریبهها میخواهد که در کنار هم بایستند تا او از آنها عکاسی کند. صمیمت افراد در این عکسها به ما گوشزد میکند که میتوان بیشتر پذیرای بیگانگان بود، بیگانگان امروز و شاید دوستان فردا!برای دیدن این ویدیو روی اینجا کلیک کنید.۴- مرا در آغوش بگیر (۲۰۱۲)برای کار با دستگاه عجیب و غریب کوکاکولا نیازی به پول ندارید، باید در آغوشش بگیرید و در ازای هر بغل درست و حسابی، یک قوطی کوکاکولا به شما هدیه داده میشود. این دستگاه به صورت شبانه در یکی از دانشگاههای سنگاپور نصب گردیده و از دانشجویان درخواست شده بود تا به صورت خاصی آن را بغل کنند. چیزی که این کمپین را بسیار جذابتر میکرد، قوانین سفت و سخت دانشگاه در رابطه با ابراز احساسات و در آغوش گرفتن در فضاهای عمومی بود. به همین خاطر نام انتخاب شده برای این ماشین Hug Me Machine از همان آغاز محبوبیت بالایی را بین جوانترها برایش دست و پا کرده بود.برای دیدن این ویدیو روی اینجا کلیک کنید.۵- شادی آشکار (۲۰۱۵)این تبلیغ که در سال ۲۰۱۵ ساخته شده، یک تبلیغ ساده اما بسیار تأملبرانگیز است. در این تبلیغ یک گروه به سمت افرادی که بر روی نیمکتها نشستهاند میروند. در آغاز یک مرد و پس از آن دو فرد سالخورده در این ویدئو ایفای نقش میکنند. با ابزاری مثل شاخههای نخل یا تکههایی از لباسهای رنگارنگ و کمی تخیل، تلاش میشود تا تجربه یک روز رویایی در جزایر هاوائی به افراد انتقال داده شود. این تبلیغ به ما نشان میدهد که خوشحال کردن افراد کار سختی نیست.برای دیدن این ویدیو روی اینجا کلیک کنید.در این کمپینها پیام در دل یک ماجرای جذاب و دلنشین قرار گرفته است و مشارکت در این ماجراها و همراهی به پیام آنها، حس خوبی را به انسانها القاء میکند.
خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد