گزارش

چگونه کمپین مناسبی طراحی کنیم؟

عید نوروز نزدیک است. در زمان مناسبتهای این چنینی، مردم کارتهای خود را برای خرید، شارژ می کنند و این به معنی یک فرصت است برای کسب وکارها. اگر بتوانید در این مناسبت ها مشتری‌های جدیدی برای خود دست و پیدا کنید یا فروش خود را به صورت مقطعی افزایش دهید، در طی سال شیرینی آن را خواهید چشید. برای کسب وکارهای کوچک، مناسبت‌ها فرصتی برای شناخته شدن هستند و برای برندهای شناخته شده، سکویی برای پرش.

اگر تا حالا برای عید نوروز برنامه ریزی نکرده اید نگران نباشید، ما چارچوب موردنیاز برای کمپین مناسبتی را اینجا برای شما فراهم آورده ایم. در اولین گام باید پِیرنگ این نقاشی را برای همه روشن کنید. امروزه تولید محتوا به صورت روزمره صورت می‌گیرد، اما در مناسبتها تولید محتوا متفاوت است. در کمپین های مناسبتی شما باید پیرنگ یکسانی برای تبلیغات رنگارنگ خود معین کنید. به زبان ساده، تمام محتوای تولیدشده توسط تیم شما در شبکه های اجتماعی، بلاگها، تبلیغات تلویزیونی و یا اینفلوئنسرها باید حول یک ایده واحد طراحی شوند. این محتوا تنها در زمان محدودی منتشر خواهد شد و پس از آن باید به کلی از مدار تبلیغاتی شما خارج شوند؛ پس محتوایی تولید کنید که تنها خاص آن مناسبت باشد؛ از انتشار محتوای عمومی و نامربوط با ذهنیت جذب حداکثری پرهیز کنید!اگر پیرنگ یا ایده اساسی کمپین خود را یافتهاید، در گام دوم باید اهدافتان را تعیین کنید. همانطور که پیشتر اشاره شده، اهداف کسبوکارهای کوچک و بزرگ می توانند کاملاً متفاوت باشند. پیش از آنکه پیشنهادهای ویژه خود را آماده کنید، مقصد خود را به دقت انتخاب کنید. اهداف باید قابل اندازه گیری، محدود به زمانی مشخص و البته دست یافتنی باشند.

در اینجا چند مثال آورده شده است: تا نوروز ، کمپین باید ۱۰۰۰ مشتری علاقه مند به پیشنهادهای مناسبتی فراهم آورد. در طی زمان موجود، ۵۰۰۰ نفر باید برای پیشنهادهای ویژه ما ثبت نام کنند. در این زمان، ما باید فروشی معادل ۳ یک فصل داشته باشیم.ت وجه کنید که تمامی این اهداف قابل اندازه گیری و محدود به بازه زمانی مناسبت مورد نظر هستند. در گام سوم، باید جامعه هدف خود را با مرزهای مشخص محصور کنید. هرچه اطلاعات بیشتری از جامعه هدف خود داشته باشید، کمپین شما هدفمندتر خواهد بود. برای مثال باید بدانید که جامعه هدف شما در کدامیک از شبکه های اجتماعی فعالیت بیشتری دارند یا اینکه ترجیح میدهند با لبتاب خرید کنند یا گوشی. در صورتی که جامعه هدف مدنظرتان تحصیل کردگان هستند شاید بهتر باشد توئیتر را بهتر رصد کنید ولی اگر با نوجوانان سروکار دارید، اینستاگرام و خرید با گوشیهای همراه زمین بازی شما خواهد بود. اگر همین حالا ترکیب شخصیتی خریداران خود را آماده دارید، باید آن را هرس کنید. آیا کمپین شما برای تمامی خریداران طراحی شده یا فقط گروهی خاص برای دریافت پیشنهادهای ویژه، انتخاب شدهاند؟ اما اگر شناختی از خریدارن خود ندارید، از روشهای موجود استفاده کنید و هرچه سریعتر به آن دست پیدا کنید، بیتردید در کمپین های پیشرو این اطلاعات کار شما را بسیار سادهتر خواهد کرد. اگر پیرنگ خود را انتخاب، اهدافتان را روشن و جامعه هدفتان را محصور کردهاید، حالا وقت آن رسیده که پیشنهادهای ویژهای برندتان را طراحی کنید. فراموش نکنید که در کمپین های مناسبتی، پیشنهادها، هدایا و تخفیف ها ستون فقرات تبلیغات شما هستند.

بسته به کسب وکار، اهداف و جامعه هدف میتوانید از کتابهای الکترونیک، دورههای آموزشی آنلاین، هدایا و یا تخفیف ها بهره ببرید. دست شما برای انتخاب باز است اما فراموش نکنید چیزی انتخاب کنید که بیشترین سنخیت را با شخصیت مشتری هایتان داشته باشد.در گام واپسین، باید به فکر صفحه های باشید که تمام تبلیغات به آن منتهی می‌شود. به زبان ساده، این صفحه تمام ترافیک موجود در محتواهای تولیدشده را دریافت می‌کند. در این صفحه چندین عنصر مهم حتما باید حاضر باشند:سرتیتر این صفحه باید چشمگیر باشد. در یک نگاه باید جذب شوند، در غیر اینصورت ادامه مطالب این صفحه هیچ اهمیتی نخواهد داشت. این صفحه نباید تنها با کلمات پر شده باشد، حتما از محتوای تصویری مناسب بهره ببرید.

در چند جمله، پیشنهاد خود را توجیه کنید، به صورت موردی و سرراست و کوتاه. آخرین و شاید مهمترین عنصر این صفحه، فرم اطلاعات شخصی است. این فرمها تمام اطلاعات مورد نیاز را برای کمپینهای بعدی در اختیار شما قرار خواهند داد. فراموش نکنید که هیچ فرمول جادویی برای طراحی فرمهای اطلاعاتی وجود ندارد و هر کسب وکاری بسته به شرایط، می‌بایست فرم خود را بسازد. هم هچیز آماده شده و وقت آن رسیده که کمپین خود را شروع کنید. توصیه می کنیم که کمپین خود را با احتیاط شروع کنید و کمکم اوج بگیرید؛ در صورتی که همه چیز را به یکباره آنلاین کنید، اگر ایرادی وجود داشته باشد، کمپین شما به یک تهدید برای کسب وکارتان بدل خواهد شد. وقتی دیدید همهچیز خوب است و کشتی شما به آرامی در حال عبور از امواج است، حالا وقت آن است که بادبانها را بکشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا