گزارش

«کلاسینو» ری برند شد

پلتفرم آموزشی کلاسینو در نشستی خبری با عنوان «تولد دوباره کلاسینو»، از اجرای یک فرایند جامع ری برند  خبر داد؛ فرایندی که به گفته مدیران این مجموعه، صرفاً به تغییر هویت بصری محدود نمی‌شود و بازتعریفی بنیادین از راهبرد برند، تجربه کاربر، مدل کسب‌وکار و نقش اجتماعی کلاسینو در زیست‌بوم آموزش کشور را دربر می‌گیرد.

بازتعریف هویت؛ فراتر از تغییرات بصری

در ابتدای این نشست، سروش عربشاهی قائم مقام مدیرعامل کلاسینو، با اشاره به بیش از هفت سال فعالیت این مجموعه اعلام کرد که کلاسینو به مرحله‌ای از بلوغ رسیده که دیگر نمی‌توان آن را صرفاً یک استارتاپ آموزش کنکور دانست. به گفته عربشاهی، تغییر نسل دانش‌آموزان، تحول ابزارهای آموزشی و دگرگونی انتظارات خانواده‌ها، کلاسینو را به بازنگری جامع در هویت و مأموریت خود رسانده است.

او تأکید کرد که برخلاف الگوی رایج در بازار، ری برند کلاسینو در سطح نشانه‌ها و رنگ‌ها متوقف نشده و هم‌زمان، راهبرد برند، پرسونای مخاطب، رویکرد آموزشی و افق توسعه نیز از نو طراحی شده است.

عدالت آموزشی؛ کنکور به‌عنوان ابزار، نه هدف

در ادامه نشست،علی فروغی نیا مدیراستراتژی کلاسینو به موضوع عدالت آموزشی پرداخت و توضیح داد که هرچند کنکور به‌تنهایی تضمین‌کننده عدالت اجتماعی نیست، اما در چارچوب موجود آموزشی کشور، می‌تواند ابزاری برای کاهش نابرابری باشد.

به گفته او، کلاسینو فعالیت خود را با هدف فراهم‌کردن دسترسی دانش‌آموزان مناطق دورافتاده و کم‌برخوردار به آموزش باکیفیت آغاز کرده و در مسیر جدید، این مأموریت را فراتر از آموزش درسی و به حوزه‌هایی چون سبک زندگی، رشد فردی و مهارت‌های مکمل آموزشی گسترش خواهد داد.

رتبه‌های برتر؛ پیامد اعتبار، نه منشأ آن

در بخش پرسش و پاسخ، موضوع نقش رتبه‌های برتر کنکور در اعتبار برند مطرح شد. فروغی نیا تأکید کرد که رتبه‌های برتر ذاتاً از ترکیب منابع آموزشی مختلف استفاده می‌کنند و این موضوع بخشی از ماهیت موفقیت آموزشی است.

به گفته او، طی سال‌های گذشته بخش قابل‌توجهی از رتبه‌های برتر به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم از کلاس‌های کلاسینو بهره برده‌اند، اما اعتبار این برند هرگز وابسته به دیده‌شدن توسط رتبه‌ها نبوده است. به تعبیر آن‌ها، رتبه‌های برتر حاصل اعتبار کلاسینو هستند، نه عامل شکل‌گیری آن.

هویت بصری جدید؛ برآمده از زیست واقعی یادگیری

در توضیح هویت بصری جدید، خاتون میرشاه مدیرمارکتینگ کلاسینو اعلام کرد: در  ری‌برند، «کلاسینو» با اتخاذ زبانی کلامی نزدیک‌تر به مخاطب و بازتعریف هویت بصری، درصدد ایجاد ارتباطی عمیق‌تر با کاربران خود است. این تغییرات شامل بازطراحی ساین برند، لگوتایپ و اجزای رنگی برند می‌شود.

هویت بصری جدید بر پایه لاین‌آرت‌هایی شکل گرفته است که از دل هر بسته آموزشی استخراج و به شیپ‌های اختصاصی کلاسینو تبدیل شده‌اند. یکی از عناصر محوری این هویت تازه، «استیک‌نوت‌های کلاسینو» است؛ المانی با روایت مشخص و ریشه‌دار که در طول مراسم رونمایی، به‌صورت ملموس معرفی خواهد شد.

کلاسینو با اتکا بر سابقه چندساله خود که از یک مؤسسه آموزشی و تجربه‌های چاپی و کلاس‌های حضوری آغاز شده و به یک استارتاپ آموزشی رسیده است، به این جمع‌بندی رسید که «نوشتن» و «یادداشت‌برداری» مشترک‌ترین تجربه یادگیری برای عموم مخاطبان است. بر همین اساس، استیک‌نوت به‌عنوان نماد یادگیری، نوشتن و تداوم آموزش، به‌عنوان المان کلیدی هویت بصری جدید انتخاب شده است؛ عنصری که پیوندی میان پیشینه کلاسینو و مسیر نوآورانه امروز آن برقرار می‌کند.

فاز اجرایی ریبرندینگ؛ از پیام تا تجربه

میر شاه در پاسخ به پرسشی درباره اجرای عملی ری برند گفت:  روایت هویت جدید از سه روز پیش در شبکه‌های اجتماعی آغاز شده و در قالب یک کمپین سه‌ماهه ارتباطی ادامه خواهد داشت.

هم‌زمان، تغییرات عمیقی در وب‌سایت و پنل آموزشی دانش‌آموزان در حال پیاده‌سازی است تا مخاطبان، ریبرندینگ را نه‌تنها در پیام‌های ارتباطی، بلکه در تجربه واقعی استفاده از خدمات لمس کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا