کارلوس کی روش مربی محبوب و البته موفق تیم ملی فوتبال ایران این روزها روی بیلبوردها کنار نام گروه مالی سامان ایستاده است. وی قراراست در همکاری با این مجموعه درکنار فعالیت هایی که در زمینه ی هدایت تیم ملی برعهده دارد در راستای اهداف اجتماعی و فرهنگی نیز در ایران نقش ایفا کند.
استفاده از پرسونال برندها در صنعت تبلیغات یکی از روش هایی است که برای ارائه ی پیام های سازمان یا شرکت هایی که درعرصه های مختلف فعالیت میکنند. این موضوع محدود به دنیای کسب و کار و تجارت نیست بلکه حتی درزمینه های اجتماعی و فرهنگی و… نیز حضور شخصیت هایی که اعتبار اجتماعی بالایی دارند قدرت تاثیرگذاری پیام را افزایش داده واتفاقهای تازه ای را رقم میزند.
همه ما با این نوع تبلیغات آشنا هستیم، اینکه نام یک شخصیت محبوب کنار عنوان کتابی درج شده باشد یا روی جلد مجله ای تصویر هنرمند مورد علاقه مخاطبان باشد و حتی شخصی در پروپاگاندای انتخاباتی از نامزد خاصی اعلام حمایت کند همگی نمونه هایی است که بارها با آن مواجه شده ایم.
اما آیا واقعاً این موضوع میتواند برای مدت طولانی ضامن توجه و رغبت گروه های مختلف مخاطبان به نام موسسات و شرکتها و حتی برندهایی درحوزه های مختلف باشد؟ دراین مورد بحث و نظرات متعددی مطرح شده و حتی گاهی برخی شخصیت ها و کالا و خدمت مورد تبلیغ توسط آنها نیزبه چالش کشدیده شده اند.
اما آنچه مهم است رویکرد و نوع رفتاری است که یک مجموعه دربرخورد با مخاطبان بعد از موردتوجه قرارگرفتن ازخود بروز میدهد. درواقع حفظ اعتماد ایجاد شده مهمترین بخش این شکل از تبلیغات است که نزد افکارعمومی اهمیت دارد و پیام ارائه شده را دریک مرز مشخص و ظریف مقبولیت عمومی قرارمی دهد.
حضور مربی تیم ملی فوتبال ایران کارلوس کی روش در تبلیغات محیطی گروه سامان و درج عنوان “مربی سفیر شد” درکنار عکس این مربی دوست داشتنی و موفق دنیای حرفه ای فوتبال، بهانه ای شد تا با دست اندرکاران این کمپین تبلیغاتی گفتگوی داشته باشیم:
منصور مومنی مدیرروابط عمومی بانک سامان در این رابطه گفت: با توجه به اینکه کارلوس کی روش شخصیتی محبوب در بین مردم ایران است و البته درزمینه ی کارگروهی و به کارگیری استعدادهای افراد در کارتیمی موفق عمل کرده است، لذا گروه مالی سامان که متشکل ازبانک سامان، شرکت بیمه سامان، سامانتل و پرداخت الکترونیک تصمیم گرفت درکمپینی که طراحی شده از کی روش به عنوان سفیر فعالیت های اجتماعی و آموزشی کمک بگیرد.
وی با اشاره به این موضوع که کی روش مربی است که در دنیای حرفه ای فوتبال مشغله های زیادی دارد و البته از قدرت بالایی در زمینه ی تیم سازی و تمرکز بر انسجام تیمی برای پیش بردن اهداف و موقعیتهای گروهی برخورداراست، لذا تصمیم گرفتیم از این دانش در سایر بخش های اجتماع نیز استفاده شود.
در واقع این کمپین یک فعالیت مهم درحوزه ی برندینگ است که سعی دارد ارتباطی صمیمانه با مخاطبان برقرارکند، در شرایطی که از لحاظ تئوری و نظری موضوع تاثیر فعالیت های برندینگ در ارتباطات با مخاطبان و جامعه کاملاً پذیرفته است لذا مساله مهم ایجاد ارتباطات صحیح و صادقانه است که میتواند تاثیر گذار بوده و افکار عمومی را تحت تاثیر خود قراردهد.
مدیر روابط عمومی بانک سامان گفت: سیر فعالیتهای این مجموعه پیوسته بر موضوع ارائه خدمات مفید برای جامعه تاکید داشته است و درکمپین نیز مسولیت اجتماعی نکته مهمی است که مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود: انتخاب کی روش براین اساس بوده که او شخصیتی قابل اعتماد و محبوب جامعه تلقی می شود و اثرات رفتاری و کارحرفه ای وی می تواند ارتباط خوبی با افکارعمومی جامعه برقرار کند یعنی ارتباطی تابع شرایط واقعی با مردم برقرار کند و برای گروه مالی سامان این ارتباط مستقیم با شخصیت کی روش جذاب باشد و همچنین برای کی روش گروه سامان مفید فایده خواهد بود.
او با اشاره به اینکه درحال حاضر قرارداد یک ساله با این مربی محبوب منعقد شده است گفت: تا اینجا فقط وی به عنوان سفیر ما مطرح شده است و در فازهای بعدی حضور پررنگ تر و موثر تری خوهد داشت و خودش حرفهایی برای گفتن دارد و با مخاطبان سخن می گوید.
البته مراحل بعدی کار فعلاً درحال بررسی است که در زمان مناسب اکران می شود. او در مورد بازخوردهایی هایی که تاکنون ازسوی مخاطبان دریافت شده گفت: البته هنوز این کمپین حرفهای زیادی برای گفتن دارد و به طور کامل اجرا نشده اما صداقت و صمیمت با مخاطب همیشه بهترین بازخورد و اثرات را در حوزه ی برندینگ برجای می گذارد.