خبر

آرامش پس از طوفان

تبلیغات همزمان صنایع با هم،روند ایده پردازی و ارائه طرح آگهی‌های متفاوت را سخت کرده است. یکی از حوزه هایی که این روزها بحث تبلیغات درآن پررنگ شده، بیمه ها است. طرح آگهی هایی که بیشتر قبل از واقعه و زمانی که بیمه ها نقشی ندارند را نشان می دهند اما این روزها بیمه پارسیان طرح آگهی ها را منتشر کرده که حس آرامش و ساختن را به مخاطب القاء می‌کند. ام بی ای نیوز با افشین نوری مدیرکل روابط عمومی بیمه پارسیان به گفتگو نشسته تا درباره ابعاد مختلف این طرح آگهی ها بیشتر بداند.

روند متفاوت تبلیغاتی
افشین نوری درباره هدف بیمه پارسیان از اکران این طرح آگهی‌ها می‌گوید: در حوزه بيمه ها، كارهاي خلاقانه تبليغاتي کمی ارائه شده که دلايل مختلفي بابت این موضوع می شود. هدف بیمه ها از اکران طرح ها، بیشتر رسیدن به فروش بیشتر و جذب مخاطبان است اما بیمه پارسیان سعی کرده روند متفاوت تری در پیش بگیرد و علاوه بر جذب مخاطب، طرح آگهی های خلاقی که متناسب با ماهیت برندش است را اکران کند. مطمئنا هر چقدر طرح آگهی‌ها خلاق و جذاب تر باشند، برند به هدف اصلی خود یعنی فروش بیشتر خواهد رسید. چون در این حالت تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان روند راحت‌تری را طی خواهد کرد. در این باره با شرکت‌های تبلیغاتی و افراد مختلفی مشورت کردیم. بسیاری از افراد با اجرای طرح های مختلف نتوانستند، انتظارات ما را برآورده کنند.

اما در این میان گروه استودیوی توک ( علی جمشیدی، فرید پولادی مجریان آگهی ها) به سرعت با بریف ارتباط برقرار کرده و دقیقا طرح آگهی‌هایی را آماده کردند که با هدف اصلی ما مطابقت داشت. طرح های مورد نظر با رضایت کامل به دلیل متفاوت بودن از طرف برند مورد تایید قرار گرفت. طرح‌ها از نظر ما هم جدید و هم حرفی برای گفتن داشتند. این طرح ها نتیجه مطالعه تیم اجرایی و دقت نظر آنهاست. نتیجه‌ای که ماحصل برقراری ارتباط خوبی است که میان برند و گروه اجرایی شکل گرفته است. در نظر داشته باشید، اگر سفارش دهنده آگهی‌ها دقیقا بدانند که از تبلیغات چه می خواهند، روند کاری برای تیم اجرایی آسان‌تر خواهد شد. نوری درباره روند اجرایی کمپین بیمه پارسیان می‌گوید: برای شروع برخی از طرح‌ها را بصورت پوستر در نمایندگی‌های سراسر کشور توزیع کردیم که مورد استقبال خوبی قرار گرفت. بعد از این مرحله به سراغ تبلیغات محیطی رفته و طرح آگهی‌ها را بصورت بیلبورد اکران کردیم. طرح آگهی ها براساس نیازسنجی که واحد تحقیق و توسعه برند انجام داد، در سه مرحله اکران شدند. این سه مرحله در طول زمانی تقریبی سه ماه انجام شد. نتایج این کمپین خوب بوده و درصد فروشی که در نظر داشتیم، به دست آمده است. هدفمان براین بود که طرح آگهی‌ها را کامل‌تر و در رسانه‌های دیگری به مانند تلویزیون نیز اجرا کنیم که به دلایلی این اتفاق رخ نداد.

المان های آرامبخش
نوری درباره المان‌های بکار رفته در طرح آگهی‌های بیمه پارسیان می‌گوید: در انتخاب المان‌ها دقت زیادی شده است. سعی کردیم از المان‌های استفاده کنیم که تکراری نباشد و رویکرد خشنی به مانند مابقی طرحهای این حوزه نداشته باشد. به نظرم استفاده از المان‌های منفی دیگر جوابگوی نیاز مخاطبان نیستند و آنها با این سبک آگهی‌ها ارتباط برقرار نمی‌کنند. در طرح آگهی‌ها معمولا وقوع حادثه نشان داده می‌شود اما کار بیمه بعد از حادثه شروع می‌شود. این شیوه عملکرد بیمه‌ها در تبلیغات داخلی در نظر گرفته نمی‌شوند. تلاش‌مان براین بود که عملکرد درست بیمه در طرح آگهی‌ها نشان داده شود. بیمه‌ها به مانند محرک های آرامش بخشی هستند که هدفشان کم کردن غم و مشکلات مخاطبانشان است. مدیرروابط عمومی بیمه پارسیان درباره بازخوردهای بدست آمده از کمپین می‌گوید: بازخوردها به دو صورت بوده است. یک دسته از بازخوردها داخلی و از طرف نمایندگان بدست آمده که جالب توجه و خوب بوده، دسته دوم مخاطبانی هستند که از نمایندگی ها خدمات دریافت می‌کنند، آنها نیز بازخوردها خوبی را منعکس کردند.

سفارش دهنده : افشین نوری مدیر روابط عمومی بیمه پارسیان
ایده پردازی، مدیریت هنری ، طراحی و اجرا : علی جمشیدی – فرید پولادی
مشاور متون تبلیغاتی : علیرضا سلطانی
علی جمشیدی مدیر هنری و مشاور خلاقیت استودیو خلاق توک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا