با غلبه بر گوگل و Apple، آمازون با ارزش ترین برند جهان شد.
نیروی عظیم خرده فروشی به مسیر رشد و توسعه خود ادامه می دهد. طبق رده بندی پایگاه داده های Brandz از ارزشمند ترین برند های جهان، ارزش خالص صد برند برتر این فهرست با ۵۲٪ افزایش نسبت به سال گذشته، در سال ۲۰۱۹ میلادی به رقم ۳۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسید. این رتبه بندی توسط آژانس تحقیقاتی «Kantar» متعلق به شرکت تبلیغاتی WPP منتشر شد.
دیوید راس، مدیر عامل بخش تمرین خرده فروشی جهانی WPP موسوم به «The Store» در قسمت معرفی رده بندی گفت که هر یک از ما احتمالا توسعه فعالیت های آنلاین، تغییر سبک فعالیت های خرده فروشی و دیگر شاخه ها را در چند دهه آینده پیش بینی می کنیم.
او یقین دارد که هیچ کدام از ما خیال راه اندازی دیگر کسب و کار ها به وسیله موسس یک خرده فروشی را در ذهن نمی پروراندیم که از آن جمله می توان به فرستادن گردشگر به فضا اشاره کرد. در این رابطه آمازون یک اختلال گر سریالی است.
آمازون ورای کسب و کار تجارت الکترونیکی اصلی خود در عرصه های جدید کسب و کار سرمایه گذاری کرده است که در شرایطی پر شور و فوق العاده عالی به میزان کمی منجر به کسب درآمد شده است.
آمازون هم اکنون در حوزه محسابات ابری و وسایل خانه (Amazon Alexa) در بازار پیشرو است و تجربه سرمایه گذاری در کسب و کار های مختلف در سال گذشته شامل شرکت تحویل غذای انگلیسی «Deliveroo»، استارتاپ کامیون برقی و رقیب تسلا یا همان شرکت تولید کننده اتومبیل های خودران یا «Rivian» را دارد.
به اعتقاد گراهام استیپلهرست، رئیس جهانی استراتژی Brandz، با محهز شدن به فناوری های در حال توسعه و نترسیدن از تلاش ها و شکست های متعدد، آمازون طیف متنوعی از پیشنهاد ها، از محاسبات ابری گرفته تا ابزار های هوشمند، از سیستم های پرداخت گرفته تا بهترین ها در زمینه تفریح و سرگرمی را مطرح کرده است. ضمن محو شدن مرز های موجود میان کسب و کار های سنتی، موقعیت آمازون به طور آرمانی به نحوی تثبیت شده است که فرصت های در حال ظهور را می قاپد.
www.businessinsider.com