داو ژاپن- زیبایی حقیقی
داو کمپینی در ژاپن راه انداخت و آنها را به توجه به زیبایی درونیشان تشویق کرد تا اعتماد به نفسشان را بالا ببرند. برند متوجه شده بود تنها ۷٪ از دختران نوجوان ژاپنی دربارهي ظاهرشان اعتمادبهنفس دارند و این عدد، کمترین رتبه را در جهان دارد. پس به سراغ دخترانی رفت که در دورهی راهنمایی بودند و از ظاهرشان راضی نبودند. در مصاحبههای داو بود که آنها به زیبایی حقیقیشان پی میبردند. ویدیوی مصاحبهها در مارس ۲۰۱۸ در یوتیوب پخش شد و به راحتی توانست مرز ۳ میلیون بازدید را رد کند.
کیتکت ژاپن- کیتکت مجازی
در روز ولنتاین، دخترها معمولا به کسانی که دوستشان دارند شکلات هدیه میدهند، اما این روزها مردم به دوستانشان نیز شکلات میدهند. کیتکت (محصول نستله)، شکلات مجازیای را بین ۱ فوریه و ۳۰ آوریل ۲۰۱۸ عرضه کرد. سال گذشته این کمپین رخداد موفقی برای برند بود: کیتکت مجازی بیش از ۱۵۰میلیون بار به اشتراک گذاشته شد. مردم میتوانند این کیتکت را در فیسبوک، لاین و توییتر به اشتراک بگذارند. ۱۶ شخصیت انیمیشنی با پیامهای خاص برای انتخاب وجود دارند که مخاطبان میتوانند در این پلتفرمها آنها را انتخاب و ارسال کنند. اگر کسی تعداد مشخصی کیتکت مجازی داشته باشد، میتواند با مراجعه به فروشگاه برند، شکلات واقعی دریافت کند.
سافتبنک
سافتبنک یک کمپین شبکههای اجتماعی راه انداخت تا با مشتریان در توییتر شوخی کند. این کمپین بین ۲۳ تا ۲۷ آوریل اجرا شد. از شرکتکنندگان کمپین خواسته شده بود یکی از تصاویر روی وبسایت سافتبنک را انتخاب کنند و برای آن جملهای بانمک و خاص بنویسند. آنها سپس تصویر و جمله را در حساب توییتر برند بارگذاری میکردند. جایزهی برنده پنجاههزار ین کوپن هدیه به شرکتکنندگان برتر بود.
فانتا
فانتا ژاپن هم در کمپینش از یوتیوبرها خواست که ویدیوی طنزی از برند تهیه کنند و در آن این نوشیدنی را تبلیغ کنند. البته لازم نبود شرکتکنندهها برای شرکت در کمپین الزامی به تولید ویدیو نداشتند و تنها باید حساب برند را در توییتر دنبال، یکی از چهار ویدیویی را که به نظرشان جذابتر بود انتخاب و آن را ریتوییت میکردند.
www.japanbuzz.info