خبر

استارباکس شما را به نام خودتان صدا میکند

استارباکس منتظر همه است. با روی گشاده به شما خوشامد می‌گوید و برایش فرقی نمی‌کند چه کسی هستید یا می‌خواهید به چه کسی تبدیل شوید.

این مطلب از زبان خود استارباکس برای تشریح هدف کمپین جدیدشان نوشته شده است.

ما همیشه خواسته‌ایم به عنوان شرکتی متفاوت شناخته شویم و در این راه از ماموریت‌مان الهام گرفته‌ایم: «الهام‌بخشی و پرورش روح انسان؛ هر بار یک انسان، یک فنجان و یک محله.»

استارباکس، از همان ابتدای کار، شرکتی بوده که فعالیت‌هایش را براساس ارزش‌هایش تنظیم کرده است. ما تلاش می‌کنیم تا مکان سومی (محلی به جز خانه و محل کار) استثنائی و گرم به وجود بیاوریم. مکانی که افراد جامعه بتوانند در آن جمع شوند، حس پذیرفته‌شدن داشته باشند و وصل‌بودن به جامعه را در اعماق وجودشان حس کنند. این ماموریت را با فرهنگ تکثرگرایی و برابری، در محیط کار، اجتماع‌های کوچک‌ و در فروشگاه‌هایمان محقق می‌کنیم.

پرسیدن نام مشتری و نوشتن آن روی لیوان و صدا کردنش، نمادی از خوشامدگویی گرم ماست. این بخشی از تجربه‌ی استارباکس است و میان باریستاها و مشتریان‌مان ارتباطی به وجود می‌آورد.

کمپین #whatsyourname (نام تو چیست) استارباکس در ستایش این عمل طراحی شده و بر اهمیت به‌کاربردن نام افراد تراجنسیتی در مکان‌های عمومی تاکید دارد. آگهی‌ای را که می‌بینید، آژانس آیریس (Iris) با الهام از زندگی واقعی این افراد ساخته است. ما دریافتیم که استارباکس برای آنها محلی امن است؛ جایی که نام جدیدشان پذیرفته می‌شود و آن‌چنان که هستند به رسمیت شناخته می‌شوند.
وجود اشخاصی که از به‌نام‌خوانده‌شدن در فروشگاه‌ها‌/ کافه‌های احساس امنیت می‌کنند، برای ما اهمیت زیادی دارد.

متوجه شدیم که می‌توانیم از این فرصت برای حمایت از افراد تراجنسیتی و خانواده‌هایشان استفاده کنیم. به همین دلیل همکاری خود با خیریه‌ی مرمیدز (Mermaids) را با هدف جمع‌آوری دست‌کم صدهزار پوند -از خرید کوکی‌های پری‌دریایی در فروشگاه‌هایمان- آغاز کردیم.

این سازمان به دلیل خدمات کمکی‌اش در ۵ سال گذشته با ۶۰۰درصد افزایش درخواست روبه‌رو بوده است و حمایت ما از طریق به‌کارگیری یک اپراتور اضافه برای تلفن مشاوره‌ی خیریه‌ و گسترش خدمات وب‌چت این سازمان، به رشد این خدمات یاری خواهد رساند.

مدیرعامل خیریه مرمید می‌گوید: «مبلغ جمع‌آوری‌شده از طریق کمپین، به ما کمک می‌کند تغییرات معنی‌داری در خط تلفن مشاوره‌ی مخصوص مخاطبان تراجنسیتی و خانواده‌هایشان ایجاد کنیم. این افراد ناامیدانه به دنبال دسترسی به اطلاعات و اطمینان‌بخش هستند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا