خبر

استراتژی‌های نوین در “عظیم خودرو”

هلدینگ عظیم خودرو یکی از نام‌های آشنا برای مشتریان صنعت خودرو کشور است. این هلدینگ محصولات مختلفی را به بازار داده و چندسالی‌ست وارد حوزه تولید خودرو در کشور شده است. ام بی ای نیوز به منظور دریافت اطلاعات دقیق تر درباره فرآیند بازاریابی و تبلیغات این شرکت گفتگویی را با “عقیل مصطفایی معاون بازاریابی و فروش هلدینگ عظیم خودرو” داشته که در ادامه می‌خوانید.عقیل مصطفایی معاون بازاریابی و فروش هلدینگ عظیم خودرو درباره محصولات این شرکت گفت: هلدینگ عظیم خودرو بیش از یک دهه در حوزه تامین خودرو بصورت کارگزاری و لیزینگ فعالیت می‌کند. این شرکت پیش از این محصولاتی را برای مشتریان وارد و به فروش رسانده است. یکی از شرکت های زیر مجموعه عظیم خودرو همچنان این وظیفه را برعهده و در این زمینه به مشتریان خدمت رسانی می‌کند. از سه سال گذشته طبق انعقاد قرار داد و مالکیت حداکثری؛ هلدینگ عظیم خودرو سایت تولیدی شرکت زاگرس خودرو را خریداری و تحت عنوان شرکت صنایع تولیدی عظیم خودرو فعالیت خود را در بازار ادامه داده است.
در حال حاضر از محصولات شرکت عظیم خودرو، فوتون ساوانا وارد بازار شده و ماهیندرا و هان تنگ در حال برنامه‌ریزی برای تولید هستند. البته به زودی هان تنگ نیز وارد چرخه تولید می‌شود.

نیاز به اجرای برنامه‌های دقیق برای بازار رقابتی
معاون بازاریابی و فروش هلدینگ عظیم خودرو درباره فعالیت‌های بازاریابی شرکت می‌گوید: بازار رقابتی، نیاز به اجرای برنامه‌های دقیقی در حوزه بازاریابی دارد. برنامه‌هایی که با اجرای آنها بتوان نیاز را در مخاطبان بوجود آورد. نیازی که در همه مخاطبان وجود دارد اما با اجرای برنامه‌های تخصصی می‌توان آن را به سمت برندی خاص سوق دارد. چنین بازاریابی، موثر و نتیجه بخش خواهد بود.در تیم بازاریابی هلدینگ عظیم خودرو نیز به تازگی تغییراتی صورت گرفته است. تیم جدید درصدد تدوین استراتژی دقیق برای اجرای برنامه‌های نوین بازاریابی ست. برای شروع نظرسنجی و نیاز سنجی صورت گرفته و بازخوردهای خوبی را دریافت کردیم. در ادامه ارتباطات گسترده‌ای با رسانه‌ها داشته و فعالیت‌های را در حوزه PR انجام دادیم. هر برندی برای معرفی به بازار و مشتریان باید ارتباطات خوبی با رسانه‌های چاپی و آنلاین برقرار کند. در امتداد این فعالیت‌ها، نشستی با حضور تعداد کثیری از خبرنگاران برگزار و در ادامه بازدیدی از مجموعه توسط اصحاب رسانه انجام شد.

در این نشست؛ تلاش کردیم خبرنگاران با اهداف و اندیشه عظیم خودرو آشنا شوند. برای دعوت از خبرنگارها محدودیتی قائل نشده و علاوه بر فعالان حوزه خودرو از مابقی خبرنگارهای اقتصادی نیز دعوت شد. با این شیوه عملکرد ارتباطی موثر، مداوم را با رسانه‌های برقرار کردیم. در همین راستا فعالیت‌های تبلیغاتی گسترده‌ای نیز در شبکه‌های اجتماعی و سایر رسانه‌های محیطی و… انجام خواهیم داد. تیم فروش نیز برای رسیدن به اهداف بازاریابی ما را همراهی می‌کنید. امیدواریم به زودی نتایج عملکرد مثبتی را از فعالیت‌های انجام شده بدست بیاوریم.

مصطفایی در ادامه افزود: هیچ گاه در پی ارائه طرح بازاریابی و فروش مقطعی نیستیم. با توجه به سابقه فعالیت طولانی که در عرضه بازاریابی شرکت‌های خودروسازی دارم، همیشه به برگزاری کمپینی یکپارچه و ۳۶۰ اعتقاد دارم. برای بدست آوردن نتایج مثبت باید بر برندینگ و ری برندینگ متمرکز شویم.

در حال تدوین کمپینی ۳۶۰ هستیم. کمپینی که در آن تمامی جوانب و برنامه‌های تبلیغاتی در نظر گرفته و در آن از رسانه‌های مختلفی استفاده خواهیم کرد. در این کمپین از روش‌های BTL و ATL استفاده خواهیم کرد. در راستای فعالیت‌ها برنامه‌های گسترده‌ای نیز برای شبکه‌های اجتماعی تدوین کرده‌ایم. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی زود بازده و سنجش اثربخشی آنها آسان تر است.. کمپین موردنظر متناسب با اهداف شرکت عظیم خودرو تدوین و اجرا خواهد شد. این کمپین براساس داده‌ها و اطلاعات دقیق بازار تدوین خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا