همهی ما چیزهایی در مورد جاذبههای کشورهای مختلف شنیدهایم و گاهی فکر میکنیم دیگر آنجا را به خوبی میشناسیم. کشورها هم دوست دارند به همین جاذبههای مشهورشان شناخته شوند، اما کمپین آخر استرالیا حاکی از این است که این کشور میخواهد مردم همه جایش را بشناسند و همه جور جاذبهاش برایشان جذاب باشد.
موسسهی «توریسم استرالیا» سپتامبر را با کمپین ۱۰میلیون دلاریاش در آسیای جنوبی و آسیای جنوب شرقی آغاز کرده است؛ هدف کمپین از بین بردن کلیشههای رایجی است که مخاطبان در مورد استرالیا میدانند و آشنا کردن آنها با جنبههای جدید و ناآشنای این سرزمین است.
هر ویدیوی این کمپین یکی از فعالیتهای متداول گردشگران هندی، سنگاپوری، مالزیایی و اندونزیایی را در استرالیا، مانند دیدن کوآلاها و کانگوروها، را به نمایش میگذارد و سپس فعالیت غیرمنتظره و هیجانانگیز دیگری را پیشنهاد میکند که اغلب این گردشگران از آن بیخبرند. (مانند شنا با کوسهها)کمپین در واقع ادامهی کمپین بزرگ دیگری است که در سال ۲۰۱۲ شروع شده و «هیچ چیز مانند استرالیا وجود ندارد» نام دارد.
مدیر ارشد بازاریابی توریسم استرالیا میگوید: «یکی از چالشهایی که به آن روبهرو هستیم این است که گردشگران فکر میکنند استرالیا را میشناسند. این کمپین از چیزهایی پرده برمیدارد که کمتر به آن پرداخته شده.»
به عنوان مثال این جمله در کمپین دیده میشود: «۷۹٪ مالزیاییها فکر میکنند استرالیا کلا به معنای سواحل هیجانانگیز است. و سپس مخاطب با صحنههای ناآشنای گرافیتیهای ملبورن مواجه میشود.
www.thedrum.com