گزارش

اسکی در تابستان با کولرهای گازی پاکشوما

فکر کنید عرق‌ریزان در گرمای تابستان و زیر آفتاب سوزانِ باغ کتاب تهران مشغول قدم زدن هستید که چشم‌تان به تصویر منظره‌ی کوهستانی برفی می‌افتد. کنجکاو می‌شوید و جلوتر می‌روید و عبارت «اسکی در تابستان» جلوی چشم‌های گرمازده‌تان رژه می‌رود. هنوز منظره‌ی اسکی در کوهستان برفی از ذهن‌تان نرفته که چشم‌تان می‌افتد به لوگوی پاکشوما که کنار دانه‌های رقصان و چرخان برف می‌درخشد و شعاری که می‌گوید: «نگذارید گرما محدودتان کند!»

محدودیتی که خلاقیت آورده است

پاکشوما محدودیت‌های گرمای طاقت‌فرسای تابستانِ امسال را به خلاقیت تبدیل کرده و روشی متفاوت را برای معرفی محصولات تهویه مطبوع خود به کار گرفته است. رودشوی پاکشوما برای معرفی کولرهای گازی این برند، این روزها به محلی برای تفریح و بازی نسل زد و وقت‌گذرانی بازدیدکنندگان باغ کتاب تهران در فضایی خنک تبدیل شده است.

چالش‌های تبلیغ کولر گازی

کولر گازی‌های پاکشوما حدود سه سالی می‌شود که به بازار آمده و از لحاظ کیفیت و تنوع هم وضعیت خوبی دارد، ولی تعدادی از مشتریان بالقوه‌ی این برند هنوز از این محصول بی‌خبرند. با توجه به بحث کمبود انرژی و محدودیت‌هایی که در زمینه‌ی تبلیغات محیطی و تلویزیونی برای این دسته از محصولات وجود دارد، طراحی فعالیت‌های ارتباطی به چالشی جدی برای فعالان این عرصه تبدیل شده است، ولی پاکشوما با طراحی یک رودشوی متفاوت و فعالیتی تجربه‌محور، توانسته بر این محدودیت‌ها غلبه کند و توجه مخاطب هدف را به محصولات تازه‌اش جلب کند.

گیمیفیکیشن تجربه‌محور

راهکار تبلیغاتی خلاقانه‌ی پاکشوما یک گیمیفیکیشن تجربه‌محور بر پایه‌ی VR است. بازدیدکنندگان در اوج گرمای تابستان به داخل فضایی که با کولرهای گازی پاکشوما خنک شده می‌روند و با کمک تکنولوژی واقعیت مجازی، در فضایی کوهستانی و زمستانی اسکی می‌کنند. غرفه‌ی طراحی‌شده در واقع غرفه‌ای تجربه‌محور است و داخل آن با ویدئومپینگ فضای یک پیست اسکی ایجاد شده که هم مخاطب را درگیر می‌کند و هم تجربه‌ی خوبی از استفاده از محصول در اختیارش می‌گذارد. به سه نفر اول برنده‌ی بازی اسکی با پاکشوما هم به ترتیب ۲۵، ۱۵ و ۱۰ میلیون تومان جایزه‌ی نقدی اهدا خواهد شد.

از شهر لوازم خانگی تا باغ کتاب

پاکشوما پیش از باغ کتاب، این رودشو را در اوایل تیر ماه در شهر لوازم خانگی اجرا کرده بود. مخاطب هدف دسته‌ی محصولی کولر گازی قشر متوسط رو به ‌بالا هستند و پاکشوما تلاش کرده با این رودشو هم در نقطه‌ی فروش با مخاطب ارتباط بگیرد، هم در فضایی که امکان ارتباط با مخاطب بالقوه‌ی برند در آن فراهم است. در همین راستا فاز اول پروژه در شهر لوازم خانگی و فاز دوم آن در باغ کتاب تهران اجرا شد.

لینک ویدیو

شهر لوازم خانگی

در شهر لوازم خانگی خانواده‌ها می‌توانستند علاوه بر تجربه‌ی فضایی خنک و مفرح و شاد با دریافت ووچر از رودشو، از کش‌بک تعبیه‌شده برای خرید محصولات کولر گازی بهره‌مند شوند. در نیمه‌ی اول کمپین تلاش بر این بوده که با اجرای پروژه در نقطه‌ی فروش و در ابتدای تابستان یعنی در دوره‌ی های‌‌سیزن خرید کولر گازی، روی فروش تاثیر بگذارند و استقبال مخاطبان و ارتقای فروش محصول، حاکی از آن است که در این کار موفق بوده‌اند.

موفقیت به سبک پاکشوما

نیمه‌ی دوم کمپین که از اوایل مرداد در باغ کتاب آغاز شده، حالا روزهای پایانی‌اش را سپری می‌کند. باغ کتاب با توجه به سالن‌های سینمایی و فضای داخلی و خارجی مناسبش، پتانسیل خوبی برای برگزاری گردهم‌آیی و اجرای پروژه‌های تبلیغاتی و ترویجی دارد. پاکشوما با اجرای فاز نهایی پروژه در این فضا، توانسته با مخاطب نسل زد و والدین این نسل ارتباط بگیرد و با طراحی یک تجربه‌ی به‌یادماندنی، خلاقانه و منحصربه‌فرد، دانش برند را نزد مخاطبینش بالا ببرد.

لینک ویدیو

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا