برند کاله درماه رمضان محصول جدیدی را وارد بازارکرد که در راستای معرفی این محصول تبلیغات گسترده با عنوان کمپین لقمه همدلی داشت که اعم از تبلیغات رسانه ی بیلوردها دیجیتال و همچنین تبلیغات بی تی ال که درمحل توضیح محصول و هم چنین نقاط مختلف شهر تهران اجرا شد، که یک مهمانی افطار را برای کودکان کار و عابرهای شهربه راه انداخت این تبلیغات بی تی ال کاله توسط آژانس تبلیغاتی پارلا طراحی و اجرا شده است.
وحید یاری مدیر عملیات شرکت پالا دراین راستا گفت: “این برنامه کاله در تهران در سه منطقه جغرافیای اتفاق افتاد که شمال غرب، غرب و منطقه مرکزی تهران را پوشش میداد، لقمه هایی را که کاله از پنیرهای متفاوتی که تولید میکند تهیه کرده بود مانند پنیر لنبه، پنیرکم چرب، پنیر سفیدآمل، پنیر پروسس و…
با توجه به این که کمپانی کاله به عنوان سلطان پنیر شناخته میشود و بیشترین تنوع تعداد پنیر را دارد طی برنامه جالبی به بهانه ماه رمضان و به عنوان بخشی از مسئولیت اجتماعی و سیاست این شرکت در شهر برای کودکان کار توزیع کرد، کاله تصمیم گرفت که به کودکان کار فکرکند و این کودکان را یک ماه افطار مهمان کند، که این تبلیغات هم دو منظر برای شرکت کاله داشت که ازیک سو ظاهر کار بود که هر روز این لقمه ها آماده شد به شرکت پارلا منتقل می شد تا زمان افطار به محل برده شود ولی دربعد دوم همکاری هایی نیز با شرکت های ای تی ال داشتیم سعی می شد که این برنامه دقیق، جایی صورت گیرد که بیلبوردهای لقمه همدلی شرکت کاله قراردارد. در واقع بخش بی تی ال توسط آژانس برنامه ریزی می شد ولی این برنامه ها کاملا هماهنگ با شرکت کاله و مجموعه ای ATL بود که با این شرکت کار میکرد و موفقیت این پروژه هم ناشی از هماهنگی این نیروها بود، عملکرد شرکتهای ای تی ال کاملا شناخته شده است اما با توجه به این که به حوزه BTL کم پرداخته شده، ما برنامه هایی در راستای آموزش بازاریابی میدانی با همکاری موسسه مطالعات و آمورشهای بازرگانی ایران در ۱۶سر فصل با تمرکز بر توانایی های ارتباطی طراحی کردیم و در جهت این آموزش ها امسال با ۸ دانشگاه کشور نیز همکاری داریم که باعث تأمین نیروی انسانی در این حوزه میشود.
این آموزش ها در واقع آموزش های ضمن خدمت است چه در زمینه های تحقیقاتی و چه در زمینه های تبلیغاتی همانند همین پروژه کاله که یک پروژه ی یک ماهه بود و کاله قصد داشت که این محصول را درماه رمضان امتحان کند.
اینکه ما چگونه در فرهنگ سازمانی خود برای ارائه خدمت و انجام پروژه از فرهنگ مخاطبین خود استفاده کنیم و دریافت کنیم که چه کلمه ای در فرهنگ مخاطب ما را به هدف نزدیک میکند، باعث میشود که پروژه به بهترین نحو اجرا شود.
تمام تلاش ها در حوزه تبلیغات مبتنی بر انتقال پیام و تمامی شیوه های اجرایی در همین جهت به کار میرود که مدیران موفق باید با برنامه ریزی درست و منابع موجود بتوانند به هدف برسند.
اگرچه دامنه هدف این پروژه میتوانست گسترده تر باشد و فراتر از کودکان کار هم رود اما حجمی که کاله برای این پروژه درنظر گرفته بود، حجم زیادی بود و ما در بازه زمانی درنظر گرفته شده در ماه رمضان به تمام جغرافیای شهر دسترسی نداشتیم و حجمی که به صورت روزانه کاله از تولید لقمه های همدلی در نظرگرفته بود، فراتر از تعداد کودکان کار بود و شامل مردمی هم که عبور میکردند می شد.
البته اولویت با همان مخاطبان اصلی که همان کودکان کار باشند بود ولی به هرحال مردم درحال تعامل با کاله بودند، چه خودشان لقمه رو مصرف میکردند چه اینکه ببینند شرکت کاله افطاری یک کودک مشغول کار را تامین میکند، گذشته از اینکه این بخشی از مسئولیت اجتماعی شرکت کاله است.