فیلمنامه آگهی تبلیغاتی خودروی مدل ES لکسوس با هوش مصنوعی نوشته شده است.
شهرت لکسوس به عبور از مرز های فناوری مدرن و نوآوری الهام بخش ساخت یک فیلم تبلیغاتی جدید بوده که فیلمنامه آن به طور کامل توسط هوش مصنوعی (AI) نوشته شده است.
مسئولیت کارگردانی این آگهی تبلیغاتی ۶۰ ثانیه ای با عنوان “رانده شده توسط بصیرت و درک مستقیم” را برنده جایزه اسکار، کوین مک دونالد، بر عهده داشت. از لحاظ مفهوم و محتوای خلاقانه، آگهی تبلیغاتی فوق از ویژگی های جسورانه، نوآورانه و تخیلی که لکسوس را به عنوان یک برند تعریف می کنند، تقدیر به عمل می آورد.
این فیلم قبل از انتشار در کانال های دیجیتال، اجتماعی و سینما در سرتاسر اروپا روز ۱۵ نوامبر در انگلستان اکران می شود تا خبر از ورود خودروی کاملا جدید مدل ES در اوایل سال آینده بدهد.
با همان حال و هوای پیشرفت از لحاظ فنی که در خودروی مدل لکسوس Hoverboard وجود داشت، منبع خط داستانی فیلم و فیلمنامه به وسیله یک نمونه فناوری هوش مصنوعی تامین شده است. شریک فنی “Visual Voice” در همکاری با آژانس تبلیغاتی “The&Partnership” و با حمایت مجموعه ابزار های هوش مصنوعی و برنامه های کاربردی سیستم کامپیوتری پاسخ به سوال “IBM Watson” آن را ساخته اند.
چنین ایده ای توسط کوین مک دونالد، کارگردان تحسین شده فیلم درام تاریخی “آخرین پادشاه اسکاتلند” و “ویتنی” و برنده جایزه اسکار بهترین مستند “یک روز” در ماه سپتامبر اجرا شد.
فرایند تولید، توسعه AI سفارشی قراردادی و آموزش آن با داده های اطلاعاتی را در بر می گیرد. فرایند فوق شامل ۱۵ سال آگهی های تبلیغاتی لوکس برنده جایزه، هوش هیجانی در مورد آن چه که به قدرتمند ترین شکل ممکن با بینندگان ارتباط برقرار می کند و اطلاعات خاص سفارشی درباره شهود، درک و بینش انسانی می شود.
www.blog.lexus.co.uk