گزارش

اُکالا، سکوی پرتاب برندها

برند اُکالا با فراهم کردن فضاهای مشارکتی و امکان فعالیت‌های مشترک با برندهای FMCG، به بهتر دیده شدن این برندها و رشد فروش آنها در سال گذشته کمک کرد.

در کنار برندها

بر اساس گزارش عملکرد اُکالا در سال ۱۴۰۳، این برند از طریق فعالیت‌های متنوعی چون اجرای دو کمپین سراسری و کشوری «رایگان می‌رسونمش!» و«بزرگ‌ترین حراج آنلاین سوپرمارکتی»، ظرفیت اُتایم، کمپین‌ ماهانه سوپرتخفیف و … به برندها کمک کرده تا اهداف فروش خود را هر چه سریع‌تر محقق کنند.

رایگان می‌رسونمش!

در کمپین «رایگان می‌رسونمش!» برند تاژ با ۲۱۶ درصد رشد در طول کمپین، بیشترین رشد فروش را در میان برندهای مشارکت‌کننده تجربه کرد و ماتادور، پرسیل، بهروز و EFES رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند. برخی از کالاها از برندهای مشارکت‌کننده از جمله رب گوجه‌فرنگی مکنزی، نوشیدنی انرژی‌زای استار و بستنی ماراش میهن به واسطه‌ی نمایش اثرگذارتر به مشتری، رشد صعودی و شگفت‌انگیزی را تجربه کردند.

بزرگ‌ترین حراج آنلاین سوپرمارکتی

کمپین «بزرگ‌ترین حراج آنلاین سوپرمارکتی» اُکالا نیز با مشارکت برندهایی مثل کاله، نستله، پریل، پرسیل، بهروز، عقاب، نوین زعفران، هوم‌لند و … یک جشنواره‌ی فروش واقعی را رقم زد و در بازه‌ی ۳ روز اول کمپین، ۳ میلیون و چهارصد هزار قلم کالا به فروش رسید. در این کمپین به ترتیب برندهای رامک، مای لیدی و دلستر بیشترین سهم را از این رشد فروش داشتند.

اُتایم و خرید به‌صرفه

اُکالا همچین از طریق اُتایم که یک ظرفیت فروش در پلتفرم اُکالا است، هر ۲ ساعت یک بار پرتخفیف‌ترین کالاها را در معرض دید مشتریان قرار می‌دهد. این ظرفیت به دلیل به‌صرفه بودن خرید برای مشتریان اُکالا محبوب است و نقش پررنگی در فروش کالاها داشته است. پنیر اُماه کاله، سس بهروز و نوشابه‌ی انرژی‌زای استار به ترتیب بیشترین میزان رشد فروش را از طریق نمایش در اُتایم تجربه کرده‌اند.

دشبورد هوش تجاری تامین‌کنندگان در اُکالا

دشبورد هوش تجاری تامین‌کنندگان در اُکالا از امکان‌های جدیدی‌ست که فرصتی تازه را در مسیر همکاری اُکالا و برندها فراهم کرده است. هوش تجاری تامین‌کنندگان مجموعه‌ای از دشبوردها و ابزارهای تحلیلی هوشمند است که به نیاز جدی بازار به یک مرجع متمرکز و کاربردی برای تحلیل فروش و رفتار مصرف پاسخ می‌دهد. این ابزار داده‌محور با تحلیل لحظه‌ای رفتار مصرف در بیش از ۳۰۰۰ فروشگاه و امکان فیلترهای دقیق، به برندها کمک می‌کند تصمیم‌های بازاریابی و فروش هوشمندانه‌تری بگیرند. در سال گذشته ۲۸ برند از این دشبورد استفاده کردند و نتایجی چون ۳۰ درصد بهبود میانگین هزینه‌های بازاریابی، تا ۳ درصد بهینه‌سازی درصد تخفیف‌ها، تا ۱.۵ برابر افزایش نرخ بازگشت و تا ۳ درصد بهبود نرخ تبدیل را تجربه کردند.

اجرای گسترده و هوشمند سمپلینگ در سراسر ایران

اُکالا در سال گذشته با همکاری برندهای معتبری مانند پریل، پرسیل، کامفورت، نستله و … بیش از ۲ میلیون و دویست هزار نمونه سمپلینگ در ۳۱ استان کشور اجرا کرد. این برنامه با بهره‌گیری از داده‌های دقیق سبد خرید مشتریان و دسته‌بندی مناطق شهری، امکان هدف‌گیری دقیق و ارائه‌ی نمونه محصولات مختلف را فراهم کرد. این خدمت با امکان رصد دقیق فرآیند اجرا، جمع‌آوری بازخورد و نظرات مصرف‌کنندگان، ارسال پیامک‌های اطلاع‌رسانی هدفمند و ارائه‌ی گزارش‌های جامع عملکرد، نمونه‌ای کم‌نظیر از اجرای گسترده و هوشمند سمپلینگ در سراسر ایران بوده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا