گزارش

اینستاگرام به زبان ساده

بازاریابی سنتی از موضع بالا مردم را خطاب قرار می‌دهد و بازاریابی محتوا با مردم حرف می‌زند. (داگ کسلر)
برخی توصیه‌های مفید در استراتژی محتوای اینستاگرام

انتشار عکس‌ها/ ویدیوهای خلاقانه
۱- برای محتوایتان مفهوم‌سازی کنید
درک کنید که چطور می‌توانید اهداف کسب و کارتان را در محتوایتان (عکس، ویدیو و پست) ارائه کنید.
۲- صدای تصویری برندتان را بسازید
از الگوی مستمری در تصاویر، برای نشان دادن ویژگی‌های محصولات و خدمات‌تان استفاده کنید. محتوای خلاق و رنگی را فراموش نکنید.
۳- از استوری‌های اینستاگرام استفاده کنید
استوری‌ها قابلیت به کار بردن هشتگ، مکان‌نما، رای‌گیری و لینک دارند و می‌توانید با آن‌ها جذابیت و تعامل را خلق کنید.
چطور از استوری‌های اینستاگرام استفاده کنید؟
• خلاق باشید و محتوای سریع و لحظه‌ای خلق کنید.
• ویدیوهای پشت صحنه، لایو، پرسش و پاسخ، تصاویر سریع و گذرایی از معرفی محصولات و پوسترهای کمپین را منتشر کنید.
• برای هدایت مخاطبان به «صفحات فرود» مختلف، از گزینه‌ی Swipe Up استفاده کنید.
• بهترین استوری‌هایتان را در هایلایت ذخیره کنید.

خلق کپشن‌های خلاقانه
۱- ارتباط با مشتری
مخاطبان‌تان را تشویق کنید به پست‌های شما واکنش نشان دهند و به آن‌ها حس تعلق را انتقال دهید.
۲- داستان‌سرایی
مردم به دنبال داستان‌هایی‌‌اند که جذابیت دارند، حس و حال خلق می‌کنند، تجربه را به نمایش می‌گذارند و آن‌ها را تشویق به عمل می‌کنند.

چطور برای اینستاگرام کپشن بنویسیم؟
• اطلاعات کلیدی پیام‌تان را در خط‌های کوتاه ابتدایی بنویسید.
• از زبان ساده، خلاق، کاربرمحور و مرتبط با فعالیت‌تان استفاده کنید.
• با پرسیدن سئوال، یا نظرات مخاطبان آن‌ها را به تولید محتوا تشویق کنید.

به کار بردن هشتگ‌های مناسب
• هشتگ‌های مرتبط را جست‌و‌جو کنید و آن‌ها را به کار برید.
هشتگ‌های پر کاربرد را شناسایی کنید و نمونه‌های مرتبط را برای پست‌هایتان استفاده کنید.
• هشتگ‌های خودتان را بسازید.
هشتگ‌های مخصوص برند، در فرایندهای پیشبرد فروش به کار می‌آید.
• از مکان‌نما در پست‌هایتان استفاد کنید.
تگ جغرافیایی امکان جست‌و‌جوی تگ، نظرات و تعامل با محتوا را برای کاربران فراهم می‌کند.

www.slideshare.net

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا