انجمن ریهی اونتاریو در این کمپین قصد دارد، چیزی را که نشانهی جشن و شادی است به ابزاری ساده و دردسترس برای آزمایش مریضی کشندهی میلیونها کانادایی معرفی کند که حتی ممکن است از ابتلا به این بیماری آگاهی نداشته باشند.
بیماری مزمن انسداد ریه (COPD)، چتری است که تعدادی از بیماریهای دیگر ریوی را میپوشاند. COPD عامل مرگ و میر ۴.۴٪ کاناداییهای بالای ۴۰ سال در سال ۲۰۱۱ بوده است و انتظار میرود تا سال ۲۰۲۰ به سومین عامل کشنده در جهان تبدیل شود. از این گذشته پیشبینی میشود که در حال حاضر ۳.۲ میلیون نفر از کاناداییها به این بیماری مبتلا باشند و ۱.۶ میلیون نفرشان از این مسئله آگاهی نداشته باشند و همین ناآگاهی باعث میشود سراغ درمان و نجات از مرگ نروند.
پس انجمن ریهی اونتاریو و آژانس BBDO ویدیوی بادکنک جدی را ساختند، کمپینی که تستی آسان را برای تشخیص این بیماری معرفی میکرد. افراد باید فقط در یک بادکنک فوت کنند. اگر کسی بعد از کمی سعیکردن، نفس کم بیاورد، باید به وبسایت انجمن مراجعه کند تا از علائم بیماری و راههای درمانش مطلع شود.
www.strategyonline.ca