ام بی ای نیوز: بیمه باران با هدف توسعه تعامل با مخاطبان، معرفی شرکت، محصولات و ارتقای سطح فروش کمپین وسیعی را اجرا کرده است. این کمپین توسط آژانس تبلیغاتی ماگنولیا ایدهپردازی و اجرا شده است. همزمان با اکران بیلبوردهای طرح بیمه باران، نخستین مرحله کمپین دیجیتال مارکتینگ در شبکههای اجتماعی و رسانههای دیگر آغاز شده است. با رامتین حامیفرد مدیرروابط عمومی و ارتباط با مشتریان و عمید راشدی مدیر واحد خلاقیت آژانس ماگنولیا گفتگویی داشتهایم که در ادامه میخوانید.درباره بیمه باران برایمان بگویید؟رامتین حامیفرد: گفتنی از بیمه باران بسیار زیاد است. اما اگر به طور خلاصه بخواهم به روند و هدف شکل گرفتن این شرکت اشاره کنم، باید بگویم: بیمه باران، شرکت ارائهدهنده خدمات بیمه زندگی است که برای جبران کاستیهای موجود در صنعت بیمهای کشور ایجاد شده است. هدف از تاسیس شرکت بیمه باران این است که با تکیه بر دانش و تواناییهای خود و شناخت نیازهای صنعت بیمه نیازهای جامعه را بازشناسی کنیم. پس از شناخت دقیق نیازها و توقعات از صنعت بیمه، نوبت به طراحی محصولات مناسب با این نیازها رسید. به همین دلیل بیمه ترنم باران با ویژگیهای منحصر به فرد خود متولد شد و با مجوز بیمه مرکزی تا دو سال در انحصار بیمه باران است. ما در بیمه باران، در نظر داریم با پیگیری نیازهای جامعه بر گستره محصولات بیافزاییم.برای رسیدن به این هدف، باید از دغدغههای معیشتی و سرمایهگذاری درک جامعی پیدا کرد تا بیمهنامههایی را ارائه دهیم که ضمن تامین نیازهای معیشتی بلندمدت، به اهداف سرمایهگذاری در شرایط تورمی کنونی نیز توجه کند.بیمه باران چه گروه مخاطبانی را هدف قرار داده است؟حامیفرد: بیمه باران با هدف ارتقای سطح رفاه و کیفیت زندگی، به دنبال دستهبندی و فیلتر مخاطبان خود نیست و تمامی محصولات خود را برای تمام اقشار و آحاد جامعه طراحی و عرضه کرده است. در پاسخ به این پرسش لازم است ذکر کنم، شرکت بیمه باران با در بر گرفتن انواع بیمهنامهها که هر کدام در پاسخ به نیازهای مشخصی طراحی شدهاند، جامعه هدف حداکثریای برای خود تعریف کرده تا بتواند سهم قابل توجهی را در صنعت بیمه زندگی کسب کند. بیمه باران با ارائه انواع بیمهنامههای زندگی که هم به اهداف سرمایهگذاری توجه کردهاند و هم به مستمری و وراثت و…، در نظر دارد، نیازهای عمده انسانها از تولد تا پس از مرگ را پوشش دهد. ضمن اینکه به دلیل نوگرایی و جوان بودن این شرکت بیمهای و البته تمرکز بر بیمههای زندگی به شرط حیات، میتواند جذابیتهای فراوانی برای جامعه جوان کشورمان داشته باشد.بیمه باران با چه هدفی اقدام به تبلیغات کرده است؟حامیفرد: نخستین و اساسیترین هدف تبلیغات، شناساندن برند بیمه باران است. پس از آن معرفی محصولات، کسب اعتماد و اطمینان در مخاطب، اغنا و ترغیب مخاطبان و جامعه هدف، نیازآفرینی و در نهایت توسعه حداکثری سهم بیمه باران از فروش محصولات بیمهای در صنعت از اهداف تبلیغاتی شرکت بیمه باران هستند که هر یک مانند حلقههای یک زنجیره در کنار یکدیگر قرار گرفتهاند.در همین راستا، از ابتدای شهریورماه، کمپین دیجیتال مارکتینگ شرکت بیمه باران توسط شرکت تبلیغاتی ماگنولیا و با هدایت و تولید محتوای روابط عمومی این شرکت آغاز شد.این کمپین با حضور در Own Media و Paid Media تلاش میکند با در بر گرفتن جامعه هدف حداکثری نقش موثری در شناساندن بیمه باران و ارتقای میزان فروش محصولات ایفا کند.درباره کمپین بیمه باران برایمان بگویید؟حامیفرد: همزمان با اکران بیلبوردهای طرح بیمه باران، نخستین مرحله کمپین دیجیتال مارکتینگ در شبکههای اجتماعی و رسانههای دیگر آغاز شد. هدف از این کمپین توسعه تعامل با مخاطبان، معرفی شرکت و محصولات و ارتقای سطح فروش است. در نخستین مرحله تلاش شد میان تبلیغات محیطی و تبلیغات آنلاین انسجام و هماهنگیای صورت بگیرد. سپس محتوای مرتبط با شرکت بیمه باران و محصولات آن در قالب متن، تصویر، ویدیو، اینفوگرافی و موشنگرافی تهیه و منتشر شد.تا به الان چه بازخوردهایی را از کمپین دریافت کردید؟حامیفرد: تاکنون عمده بازخوردها درباره تبلیغات محیطی مثبت بوده است و به گفته مخاطبان توانستهایم با کمک بیلبوردها حضور موثری در سطح شهر داشته باشیم و توجه عابران را جلب کنیم. در حوزه تبلیغات آنلاین هم کار به تازگی آغاز شده و برای بررسی نتایج باید فرصت بیشتری پیدا کنیم. اما تاکنون بیشتر بازخوردها قابل قبول بوده است، با این وجود، با توجه به پتانسیلهای شرکت تبلیغاتی ماگنولیا انتظار بیشتری از نتایج کمپین داریم.آیا کمپین ادامه دار خواهد بود؟حامیفرد: بله به طور قطع برای تداوم حضور در فضای آنلاین، باید به فعالیت کمپین ادامه داد و نقصها و اشکالات آن را رفع کرد و در نهایت به کمپینی رسید که ضمن در اختیار داشتن تمام ویژگیهای مد نظر، بتواند مخاطب را مجذوب و ترغیب کند.بیمه باران با چه مسئلهای به سراغ ماگنولیا آمد؟عمید راشدی (مدیر واحد خلاقیت): بیمه باران برای رونمایی از برند خود به ماگنولیا سر زد. در واقع مأموریت ما طراحی کمپین آگاهی سازی حول موضوع رونمایی از یک برند بیمه نوپا بود که گویا محصول و خدمات جدید و متمایزی دارد.راهحل ارائه شده برای مسئله چه بود؟راشدی: همانطور که اشاره کردم بیمه باران با پیشنهاد ارائه خدمات جدید در بیمه زندگی پا به میدان گذاشت. در کل حال و هوا و شخصیت برند باران با آنچه از شرکتهای بیمه در ذهن داریم کمی متفاوت است. حتی نام برند واژهای متفاوت است. ساده است اما به عنوان برند بیمه متفاوت است. بار احساسی آن بیشتر است و وجوه نمادین آن.بیمههای زندگی معمولا تمایز خاصی با هم ندارند و در ساحت مارکتینگ یک جور صحبت میکنند. این را در نظر داشته باشید که با بررسی بینش مخاطب، آنچه آشکار است رغبت نه چندان زیاد مخاطب ایرانی برای استفاده از بیمه عمر یا زندگی است. این مسئله را پیچیدهتر میکرد. باید متفاوت صحبت میکردیم در مورد مقولهای که حالا در مرکز توجه مخاطب هم نیست.در بیمه زندگی باران آنچه متمایز بود بعد سرمایهگذاری آن بود. پس شما نه تنها بیمه زندگی را با همه مزایای آن خریداری میکنید بلکه این امید را دارید که در کوتاه مدت از سود سرمایهگذاری خود نیز بهرهمند شوید. اگر بیمههای عمر تلویحا به وعدهای پس از زندگی اشاره دارند اما بیمه زندگی باران با این امکان به واقع خودِ بیمه زندگی بود. این پیامی بود که باید در فعالیتهای ارتباطی این برند منتقل میشد.بیمه باران امکانی برای مصرفکننده ایجاد کرده است که به آسانی از طریق وبسایت خدمات را خریداری کند. پس تمرکز برند بیشتر بر فعالیت در بخش دیجیتال بود. اما با توجه به اینکه برند در فاز ایجاد آگاهی بود پیشنهاد دادیم تا علاوه بر فعالیتهای دیجیتال و سوشال مدیایی، تبلیغات محیطی را هم در پکیج خود ببیند. بنابراین اساس کار ما یک کیویژوال شد که ذاتا مانیفست برند را در بر دارد.چرا از المان چتر برای کمپین استفاده شده است؟راشدی: در فعالیت ارتباطی دستهبندیهای مشخصی از برندها، بعضی از موتیفها و نمادها تبدیل به کلیشه شدهاند. مثلا استفاده از چتر در ارتباطات بصری برندهای بیمه یک کلیشه است. در همه جای دنیا و در ایران هم به همین ترتیب بسیار تکرار شده است و در نشانهشناسی تبلیغات بیمه تثبیت شده است. در مواجهه با یک برند بیمه متفاوت در ابتدا بنا را بر این گذاشتیم تا همه کلیشهها را کنار بگذاریم. اما در روند ایدهپردازی و با توجه به مانیفست برند و نام آن یعنی «باران» به این ایده رسیدیم که به نوعی با این کلیشهها بازی کنیم. به طوری که تمایز برند بیمه باران در فعالیت ارتباطی آن هم به شکل موثری به چشم آید. پس چتر به بازی ما برگشت اما اینبار نقش متفاوتی ایفا کرد. «چترها را باید بست… زیر باران باید رفت» این شعرسهراب را همه میشناسند. مانیفست بیمه باران دقیقا همین است. پس در میان تمام چترهای باز و خاکستری که از بیم خیس شدن باز شدهاند چتری طلائی میبینیم که بسته است و همچنین سر سبزی و زندگی که حاصل باران است با فرم چند ضلعی چتر روی زمین نمایان گشته است. ما به گونهای از المان چتر در ساحت ارتباطی بیمه آشنایی زدایی کردیم و به ایده جدیدی رسیدیم. این ایده تصویر اصلی ما شد که روی بیلوردها رفت و در نقاط تماس دیجیتال هم اجرا شد.درباره اسلوگان کمپین توضیح بفرمایید؟راشدی: باران زندگی میبخشد. باران خودِ زندگیست. بیمه باران به شکل متمرکز خدمات بیمه زندگی میدهد. واژهها کنار هم جور شد: «باران، بیمه زندگی». تگلاینی ساده که به سادگی و به طور موثر بیمه باران را معرفی میکند. هم بار احساسی دارد و هم کاربردی که به ماهیت خدمات برند اشاره دارد. پس تصویر اصلی ما با این شعار همراه شد.mbanews.ir- نرگس فرجی
خواندن این مطلب 5 دقیقه زمان میبرد