خبر

بازاریابی بحران در کرونا (۱)

ام بی ای نیوز: ابعاد جهانی گسترش ویروس کرونا برای همه ما تازگی دارد. قصد داریم تا در قالب چند مقاله کوتاه به شرح واکنش تیم های بازاریابی برند ها در دوران کرونا بپردازیم.بسیاری از برند ها با مدیریت بحران بیگانه نیستند اما این ابعاد گسترده و ابهام های پشت سر هم درباره کووید-۱۹ نخستین بار است که همه جهانیان را درگیر خود می کند. به نظر می رسد که حتی اگر همه کتابچه های راهنمای دنیا با موضوع پاسخگویی در برابر بحران نیز به کمک انسان ها بیایند، نتوانند از پس مشکلات این دوران جدید برآیند. در این عصر جدید حتی باهوش ترین تبلیغ کنندگان نیز که به تغییر و تحول استراتژی های خود عادت کرده اند و خلاقیت های تبلیغاتی در درونشان را با هر شرایطی وفق می دهند، از خود این سوال را می پرسند که ما چگونه می توانیم از این وضعیت غیر منتظره سربلند بیرون بیاییم؟در حالی که پاسخ به این سوال ممکن است برای هر برندی با دیگران فرق داشته باشد، بسیاری از آن ها با رویکرد هایی معنی دار پا به میدان مبارزه نهاده اند تا مخاطبان را متقاعد کنند که ما با کمک همدیکر ضمن عبور از این بحران به سمت جلو پیش خواهیم رفت. در ادامه به سه روش موثر اشاره شده است که تبلیغ کنندگان می توانند طی دوران همه گیری کرونا، دست به امتحان آن ها بزنند.

رسیدگی به نگرانی های مشتریان: Cottonelleبا توجه به فروش یکباره دستمال توالت در اولین روز های بحران کرونا، یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان دستمال توالت در جهان، Cottonelle، به منظور کاهش حجم نگرانی های مصرف کنندگان و توقف روند خرید از روی وحشت، پیامی مستقیم را به گوش مردم دنیا رساند. به جای دامن زدن به موج نگرانی ها، این برند مردم را تشویق کرد تا «از روی سخاوت نیاز مردم آمریکا به دستمال کاغذی را برآورده کنند.» در همین اثناء به طور همزمان و با همکاری سازمان خیریه آمریکایی «United Way» دست به راه اندازی کمپین #ShareASquare زد.برند متعهد شد تا مبلغ ۱ میلیون دلار و ۱ میلیون رول دستمال توالت را به صندوق پاسخگویی، بهبود و بازیابی جامعه جهانی کووید-۱۹ United Way اهداء کند. در ادامه برای همه کسانی که از هشتگ #ShareASquare استفاده می کنند، برند ۱ تا ۱۰۰ هزار دلار اضافی اهداء خواهد نمود. به گقته آریست مستورایدز، رئیس بخش مراقبت از خانواده در شرکت مادر Cottonelle، «Kimberly Clark» آمریکای شمالی، مدیران و کارمندان این شرکت معتقدند که در همه مصرف کنندگانشان مهربانی و بخشش به وفور یافت می شود. بنابراین آن ها به مشارکت مصرف کنندگان در راه کمک به انجام ماموریت فوق اعتماد و باور دارند.»

مکدونالدمکدونالد فیلیپین در راستای رفع نگرانی های شدید مصرف کنندگان در مورد حفظ سلامتی آن ها، به شرح رئوس مطالب و اقدامات احتیاطی جدید از جمله، بررسی درجه حرارت کارمندان قبل و بعد از هر شیفت کاری پرداخت. با انتشار یک فیلم ویدئویی، رئیس و مدیر عامل آن، کنت ینگ، به مشتریان اطمینان داد که در صورت نیاز از لغو هر نوع نیاز به حضور مشتری یا حتی تعطیلی موقتی هر یک از شعبه های خود دریغ نخواهیم کرد.این شرکت اذعان کرد که هم اکنون، بیش از هر زمان دیگر، ضرورت انتقال پیام های به موقع و مرتبط به مخاطبان احساس می شود. مدیر عامل مکدونالد فیلیپین، مارگوت تورس، گفت: «به عنوان یکی از اعضای جامعه، وظیفه ما این است که در مورد جلب اطمینان مشتریان بابت اقداماتی که جهت تضمین حفظ سلامتی و جان آن ها انجام می دهیم، هر چند وقت یک بار اطلاع رسانی کنیم. الزام کنت ینگ به انتقال این پیام، کلید بیان تعهد ما نسبت به حفظ کیفیت غذا، خدمات و پاکیزگی بود. همه این ها در حال حاضر اولویت های ما به شمار می روند.»mbanews.ir-مرضیه فروتنwww.thinkwithgoogle.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا