گزارش

بازاریابی میکرو اینفلوئنسری: استراتژی هوشمندانه و مقرون به صرفه برای برند‌ها

میکرو اینفلوئنسر همان اینفلوئنسری است که فقط بین ۱۰ تا ۱۰۰ هزار فالوئر دارد. مزیت همکاری با آن‌ها این است که با وجود برخورداری از مخاطبانی وفادار و بسیار پیگیر، استخدامشان مقرون به صرفه تر از اینفلوئنسر‌های معروف و بین‌المللی خواهد بود. بنابراین اگر به عنوان مدیر برند به دنبال راه اندازی و استفاده از کانالی اقتصادی و در نتیجه هدف قرار دادن مخاطبانی خاص و منحصر به فرد هستید، بازاریابی میکرو اینفلوئنسری راه حلی خوب و مناسب به شمار می‌رود. در ادامه به شرح مزایای کار با میکرو اینفلوئنسر‌ها می‌پردازیم:

نرخ تعامل بالاتر: نرخ تعامل میان میکرو اینفلوئنسر‌ها و مخاطبانشان بیشتر از اینفلوئنسر‌های بزرگ و معروف خواهد بود حتما به این دلیل که طرفدارانشان وفادارتر از مگا اینفلوئنسر‌ها هستند. متوسط نرخ تعامل میکرواینفلوئنسر‌ها ۳.۸۶% و مگا اینفلوئنسر‌ها فقط حدود ۱.۲۱% می‌باشد.

اعتماد بیشتر مخاطب: توصیه‌های میکرو اینفلوئنسر‌ها شخصی تر و معتبر تر به نظر رسیده و به این ترتیب احتمال خرید مخاطبان از برند بیشتر خواهد شد.

اعتماد مردم به توصیه‌های افراد بیشتر از تبلیغات رایج و متداول: مردم معمولی بیشتر مایل به پیروی از افراد، دوستان، اعضای خانواده، غریبه‌ها یا به عبارتی میکرو اینفلوئنسر‌ها هستند.

هدف قرار دادن بازار‌های کوچک اما پر بازده: تخصص میکرو اینفلوئنسر‌ها در زمینه‌های خاص و منحصر به فرد، آن‌ها را به گزینه ای مناسب برای برند‌هایی تبدیل می‌کند که به دنبال جذب مخاطبانی با علایق ویژه هستند.

مهم این است که هزینه کمتر بابت گذاشتن هر پست توسط میکرو اینفلوئنسر‌ها موجب انتشار تعداد پست بیشتر در شبکه‌های اجتماعی در مقایسه با مگا اینفلوئنسر‌ها در یک بازه زمانی مشابه شده و افزایش آگاهی نسبت به برند و دسترسی سریع به مخاطبان هدف را به دنبال خواهد داشت.

در ادامه راه اندازی کمپین‌های تبلیغاتی سفیر محور با کمک میکرو اینفلوئنسر‌ها و به تبع تبلیغ مداوم یک برند در طول زمان، بهترین کار برای ایجاد اعتماد پایدار و افزایش اعتبار برند نزد مخاطبان خاص به حساب می‌آید.

برترین پلتفرم‌های تبلیغاتی از دیدگاه میکرو اینفلوئنسری

  1. اینستاگرام

اینستاگرام بستری مناسب برای فعالیت آن دسته از میکرو اینفلوئنسر‌هایی محسوب می‌شود که به موضوعاتی نظیر سبک زندگی، زیبایی، مد و تناسب اندام علاقه دارند. وجود محتوای بصری جذاب مخاطبان را به سوی برند و محصولاتش کشانده و بر میزان تعامل با فالوئر‌ها می‌افزاید.

 

  1. تیک تاک

وجود فضایی ایده‌آل برای انتقال سریع محتوا، تیک تاک را به گزینه ای عالی برای برند‌هایی تبدیل کرده که قصد جذب نسل جوان را به سوی خود دارند.

ایجاد امکان انتشار انواع مختلف محتوا از جمله ویدئو‌های کوتاه، چالش‌ها، دوئت‌ها و همچنین عرضه تصویری محصولات برند‌ها، محیطی درجه یک و تمام عیار را برای برند‌های فعال در زمینه مد، زیبایی، تناسب اندام و فناوری پیشرفته فراهم کرده است.

  1. یوتیوب

یوتیوب جهانی ایده آل و آرمانی برای انتشار ویدئو‌هایی با محتوای طولانی تر و عمیق تر به شمار می‌رود. در مواردی که آموزش و اطلاع رسانی اهمیت فراوانی پیدا می‌کند، یوتیوب نسبت به سایر پلتفرم‌ها بهترین گزینه خواهد بود.

  1. لینکدین

لینکدین فضایی مناسب و رو به رشد برای فعالیت آن دسته از میکرو اینفلوئنسر‌های B2B است که بر روی نقطه نظر‌های موجود در هر صنعت، پست‌های مدیریت فکر، مطالعات موردی و تبلیغات وبینار‌ها تمرکز دارند.

در نهایت حرفه ای‌ها به آن دسته از کاربران لینکدین که نقل قول‌های مهم و ارزشمند را با دیگران به اشتراک می‌گذراند، اعتماد خواهند کرد. همین امر از لینکدین مکانی ایده‌‌آل جهت کسب اعتبار ساخته است.

 

در انتها بهتر است بدانیم که همکاری موفق با یک میکرو اینفلوئنسر به ترتیب مستلزم انجام هماهنگی میان استراتژی و اهداف تجاری برند، کشف میکرو اینفلوئنسر‌های خوب و کارآمد، تعیین بهترین ساختار مشارکتی ممکن برای بیشترین بازدهی، فعالسازی کمپین و مدیریت بر شکل همکاری و پیگیری عملکرد و بهینه سازی خواهد بود. در این صورت، می‌توان انتظار بهره وری در بالا ترین حد ممکن را داشت.

 

www.designrush.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا