تبلیغات اخیر بانک ملی درجهت آموزش و ترغیب مشتریان به استفاده از خدمات الکترونیک است که این تبلیغات به صورت بیلبورد و آگهی تلویزیونی توسط آژانس تبلیغاتی بادکوبهطراحی و اجرا شده است.
درخصوص اینکه تبلیغات براساس چه خدماتی از بانک ملی شکل گرفته است هارمیک نواسارتیانمدیر روابط عمومی آژانس بادکوبه بیان کرد: “سامانه الکترونیک بانک ملی ایران با نام اختصاصی “بام” به عنوان یکی از خدمات بانک ملی، از چند سال پیش به مخاطبین معرفی شده است، افراد میتوانند بعد از افتتاح حساب در بانک ملی، در فضای الکترونیکی و با استفاده از اینترنت از این سامانه امکان خدمات الکترونیک استفاده کنند.
بعد از گذشت یک سال از رونمایی ازاین خدمت، از ۱۰ میلیون مشتری بانک ملی یک میلیون نفراز این سامانه استفاده کردند. بانک ملی با هدف بالا بردن میزان آگاهی نسبت به این خدمت درمیان مخاطبین خود و همچنین جذب مشتریان جدید اقدام به اجرای این فعالیت ارتباطی کرده است که هدف آن ترویج فرهنگ استفاده از امکانات و خدمات الکترونیکی و پایین آوردن میزان مراجعات سنتی به شعب بانک و دستگاههای خودپرداز بوده است.”
در تحقیقات انجام شده بین مخاطبین اصلی کمپین که مشتریان فعلی بانک ملی هستند، دستگاههای خودپرداز از بیشترین محبوبیت برای انجام امور بانکی برخوردارند. موضوعی که به عنوان نکته اصلی کمپین درنظر گرفته شد.
شعار “به همین نزدیکی” با تکیه بر آسانی استفاده از این خدمت و معرفی آن به عنوان جایگزین مناسب دستگاههای عابر بانک استفاده شد. دراین ایده، از تکنیک آشناییزدایی استفاده شده است به گونهای که دستگاه خود پرداز در فضاهایی که باورپذیر نیستند اما جذابیت دارند، نمایش داده شود.
فضاهایی بسیار نزدیک و در دسترس و در حریم خصوصی مخاطب.
در مرحله بعد، ایده اصلی مورد بازبینی قرار گرفت و نواقص اولیه آن رفع شد. نواقصی مانند توجه به عدم استفاده از فضاهایی که میتواند برای مخاطب این شبهه را به وجود آورد که شاید این دستگاهها در هر مکانی مانند پارک و کوه نیز نصب میشوند یا شده اند.
پس از آن، ایده نهایی درمرجله نخست به صورت بیلبورد در سطح شهر وآگهی تبلیغاتی در تلویزیون اکران شد.
ایده نهایی به مرور در رسانههای مختلف در مسیر این کمپین رونمایی میشود. در این کمپین فعالیت ارتباطی، مخاطب در نزدیکترین مکان ممکن با دستگاه خودپرداز روبرو میشود و تلاش شده بر ساده بودن استفاده از این خدمت و عدم از دست دادن لحظههای مهم و ناب زندگی تاکید شود.
انتظارمیرود مخاطب بعد از اجرای این کمپین، مزیت رقابتی و نزدیکی (در دسترس بودن) این خدمت را به راحتی درک کند.
تکنیک اجرای این پروژه به نوبه خود جالب است. تمام فضاهای قابل مشاهده در نسخههای مختلف این آگهی بدون استفاده از فتومونتاژ و برای ایجاد حس واقعی و القاء حس آشنایی و باورپذیری به صورت رئال ساخته شده است. پروسهای که برای تولید آن، نیروی انسانی و زمان خیلی زیادی صرف شده است.
همچنین در مورد پروسه اجرایی وی افزود: “این کمپین به تدریج و درسه مرحله و به مدت سه ماه در رسانههای محیطی، تلویزیون و رادیو، روزنامه، فعالیتهای داخل فروشگاهی و فضای دیجیتال اجرا میشود. همچنین از فضاهای قابل استفاده شعب بانک ملی نیز استفاده میشود.