خبر

بایدها و نبایدهای رفتار مشتریان در آیکیا

ام بی نیوز: آیکیا به خاطر ارائه مبلمان و اثاثیه منزل با قیمت های مقرون به صرفه در جهان معروف است. این امر باعث شده تا این غول سوئدی به همه جای دنیا ریشه دواند.برای اطمینان از این که کارمندان آیکیا در حوزه خدمات رسانی به مشتریان خوب عمل می کنند، یکی از کارمندان از سایر همکاران خود خواسته است تا باید ها و نباید های رفتار های مشتریان در فروشگاه های آیکیا را با مردم به اشتراک بگذارند. در ادامه به برخی نکات کلیدی در این رابطه اشاره شده است:حین گردش داخل فروشگاه از خوردن غذا خودداری کنیدطبق گفته های کارمندان فعلی و سابق این شرکت با طراحی های ساده، شما باید حین جستجو و گردش میان قفسه های فروشگاه از خوردن و آشامیدن خودداری کنید. به گقته کارمند سابق آیکیا، سونی کارترایت، آن دسته از مشتریانی که حین تماشای اثاثیه و مبلمان غذا می خورند به تابلو های راهنما توجه نمی کنند. به جای آن که در میان قفسه های فروشگاه غذا بخورید، این کار را داخل رستوران ها و غذاخوری ها انجام دهید.اطمینان یابید که فرزندانتان مبلمان را خراب نکننداگر بچه هایتان را با خود به فروشگاه می آورید، مراقب آن ها باشید. به گفته کارترایت، هیچ چیز بد تر از آن نیست که بچه ها میان قفسه های فروشگاه بدوند، جیغ بزنند، همه چیز را به هم بریزند و جای انگشتان چسبناکشان همه جا باقی بماند. این کار نوعی مالیات را به کارمندان تحمیل می کند و دیگر مشتریان نیز متحمل عواقب این بی عدالتی خواهند شد.دستیار مرچندایز آیکیا، کلی رابرتز همچنین از پدر و مادر ها خواست تا نوشیدنی ها را از دسترس بچه هایشان خارج کنند. به اعتقاد او این امر فاجعه می آفریند و پس از ریخت و پاش آن ها، این کارمندان آیکیا هستند که باید محل مورد نظر را تمیز کنند.والدین می توانند بچه ها را در زمین بازی «اسمالند» آیکیا رها کنند. در آن جا کارمندان آموزش دیده حین خرید شما، مواظب بچه هایتان هستند.از کارمندان تخفیف پرسنلی نخواهیدرابرتز فاش کرد که طرح درخواست از کارمندان برای ارائه تخفیف پرسنلی کاری بد و ناپسند است. این مساله نه فقط کارمندان را در شرایط سخت و مشکل قرار می دهد بلکه می تواند جایگاه حرفه ای آن ها را نیز به خطر بیندازد.اگر می خواهید تخفیف بگیرید، برای دریافت کارت «خانواده آیکیا» ثبت نام کنید.بیش از اندازه بر روی مبلمان موجود در ویترین و دکور احساس راحتی نکنیدکارترایت توضیح داد: «ما یک بار متوجه شدیم که یک نفر برای قضای حاجت از دستشویی نمایشی موجود در دکور فروشگاه استفاده کرده بود. در تختخواب ها نیز با موارد جالبی مواجه شده ایم.در حالی که به همه افراد اجازه امتحان اثاثیه و مبلمان آیکیا داده می شود، انداختن پتو بر روی خود یا به خطر انداختن بهداشت فردی، توی ذوق افراد می زند.mbanews.ir- مرضیه فروتنwww.designtaxi.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا