پژوهش

بررسی بازار نشان داد: مصرف شیر در ایران کاهش یافته است

به گزارش شرکت emrc ، در نیمه دوم سال ۱۴۰۳، گروه محصولات شیر با کاهش ۴ درصدی در حجم مصرف نسبت به نیمه اول همان سال مواجه شد. این کاهش، نشان‌دهنده روند نزولی در میزان مصرف شیر میان خانوارهای ایرانی است.

با این حال، با وجود کاهش حجم مصرف، هزینه پرداختی مصرف‌کنندگان برای محصولات شیر در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ نسبت به نیمه اول، ۲۰ درصد افزایش یافت. این افزایش می‌تواند ناشی از تورم، تغییر ترکیب محصولات خریداری‌شده یا افزایش قیمت شیر و فرآورده‌های آن باشد.

در بخش برندها، سه برند پیشتاز بازار شیر در سال ۱۴۰۳ به ترتیب پگاه، میهن و پاک بودند. تحلیل روند مصرف نشان می‌دهد که در نیمه دوم سال، تمامی این برندها به جز «میهن» با کاهش حجم مصرف روبه‌رو شدند. این امر حاکی از آن است که برند میهن در شرایط رکود بازار توانسته است نسبت به رقبا رشد مثبتی تجربه کند.

این آمار نشان می‌دهد که اگرچه مصرف شیر در کشور با چالش کاهش تقاضا مواجه است، اما ارزش مالی بازار این محصول افزایش یافته و تغییراتی در رفتار خرید و ترجیح برندها در حال وقوع است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا