کمپین دیجیتال محصول «آبلیمو» شرکت صنایع غذایی سمیه چندیست اکران شده است. این کمپین توسط آژانس تبلیغاتی لیمون برنامهریزی و اجرا شده است. با مونا هادیان مدیر بازاریابی شرکت صنایع غذایی «سمیه» وعلی سراج، مدیرخلاقیت و هنری از آژانس تبلیغاتی «لیمون» به بررسی این کمپین پرداختهایم که در ادامه خواهید خواند.درباره اهداف کمپین دیجیتال و برنامهریزی آن بفرمایید؟مونا هادیان: در سالیان گذشته ما در برند سمیه، در حوزه تولید محصولات مختلف از جمله محصول آبلیمو فعالیت میکنیم. بر خلاف تصور عموم مردم که محصول اول سمیه را «کشک» میدانند، آبلیمو اولین محصولی بوده که برند سمیه وارد بازار ایران کرده است. برند سمیه در این حوزه با توجه به تداوم کیفیت، فرایند تولید خاص و البته توجه به خط قرمزهای خود از جمله تعهد و التزام به کیفیت و اخلاقگرایی، توانسته است اعتبار و جایگاه خوبی در بازار و بین مصرفکنندگان پیدا کند. در چند سال گذشته با توجه به عرضه کالاهای مختلف در حوزه آبلیمو و عدم تامین کیفیت و موضوعات حاشیهای رخ داده، خرید محصول آبلیمو از سمت مشتری با عدم اطمینان مواجه شده است. البته سمیه با توجه به اعتباری که از گذشته در بین مشتریها داشته، از این بابت متضرر نشده؛ اما ترجیح دادیم در فصل نزدیک به آبگیری لیموی ترش، کمپین دیجیتالی را در این زمینه راهاندازی کنیم. در این کمپین سعی کردیم بحث طبیعی بودن محصول، ویژگیهای آبلیموی سمیه و تمایزات موجود را به مصرف کننده منتقل کنیم.چرا این کمپین را دیجیتال اجرایی کردید؟مونا هادیان: با توجه به گسترش فضای دیجیتال، قابلیت انتشار محتوای راحتتر، تعامل آسانتر با اعداد و ارقام در فضای دیجیتال؛تصمیم گرفتیم با وجود محدودیتهای موجود در این حوزه، رسالت خودمان را در خصوص اطلاع رسانی درباره محصول آبلیمو و فرآیند تولیدش به گوش مصرفکننده برسانیم.در این کمپین چه گروه مخاطبانی را هدف قرار دادهاید؟مونا هادیان: ما به صورت روتین کمپینها و تولید محتوای متنوعی در فضای دیجیتال داریم که مخاطب آنها به طور خاص، مخاطبان و مشتریان برند سمیه است. در این کمپین در تلاش بودیم یک یادآوری برای مخاطب عام داشته باشیم. ما در این کمپین سعی کردیم تداعی برند را با دغدغه سلامتی و طبیعی بودن آبلیمو پیوند بدهیم. ما در اجرای این کمپینهای تبلیغاتی از اینفلوئنسرها هم کمک میگیریم.همکاری با آژانس لیمون چه دستاوردهای داشت؟مونا هادیان: ما مجموعه لیمون را از لحاظ ایدهپردازی و اجرا توانمند ارزیابی کردیم. این توانمندی در کنار انعطافپذیری و توجه به خروجی، موجب تعاملات بیشتر با این مجموعه شد. بر همین اساس همکاری با آژانس لیمون را ادامه خواهیم داد.برند سمیه با چه مسئلهای به سراغ لیمون آمد؟علی سراج : برند سمیه برای محصول آبلیموی خود به ما مراجعه کرد. مهمترین مسئله، بیان تولید آبلیموی سمیه از لیموهای تازه بود که فرمول صنعتی ندارد. همچنین میخواستند که مستقیما به استفاده از لیمو اشاره نشود و ویدیوی تولید شده از کلیشههای موقعیت مصرف دور بوده و برای بینندگان دیجیتال نیز جذاب باشد.برای حل این مسئله چه راهکاری ارائه شد؟علی سراج : برای تولید این ویدیو ما به دنبال مقایسه محصول آبلیموی سمیه با دیگر رقبای بازاری نبودیم؛ بلکه به این موضوع رسیدیم که رقیب اصلی آبلیموی سمیه، آبلیموهای خانگی هستند. در نتیجه این موضوع را دستمایهی یک ویدیو طنز قرار دادیم و سختی تهیه آبلیموی خانگی را به نمایش گذاشتیم.راهکار چگونه اجرا شد؟ علی سراج : پس از ایدهپردازی و تولید ویدیوی کمپین و انتشار آن در صفحه اینستاگرام سمیه، تیم دیجیتال مارکتینگ لیمون با هدف افزایش بازدید و نرخ تعامل، تعداد زیادی از پیجهای اینستاگرامی و اینفلوئنسرهای فعال در حوزه آشپزی و سبک زندگی را که به گروه مخاطبان هدف محصول نزدیکتر بودند، به مدت سه هفته در این کمپین همراه کرده است.برای دیدن ویدیو روی اینجا کلیک کنید
خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد