گزارش

برگزاری آیین صدمین سال تاسیس دبیرستان البرز/ پر آوازه‌ترین برند حوزه‌ی آموزش ایران، صدساله شد

آیین صدمین سال تاسیس دبیرستان البرز، برند قدرتمند حوزه‌ی آموزش به همت مدیران فعلی و جامعه‌ی فارغ‌التحصیلان دبیرستان و با حضور پرشور چهره‌های نام‌آشنای فارغ‌التحصیل این دبیرستان برگزار شد.

دکتر محمدعلی مجتهدی

یادی از دکتر محمدعلی مجتهدی

دکترسعید سهراب‌پور رییس پیشین دانشگاه صنعتی شریف یکی از سخن‌رانان مراسم  بود که بر نقش پررنگ «دکتر محمدعلی مجتهدی» پنجمین رئیس ایرانی دبیرستان البرز تاکید داشت: مجتهدی که مدیریت مدرسه را در سال‌ ۱۳۲۳ عهده‌دار شد، این دبیرستان را البرز کرد. من در این دبیرستان به مدت ۶ سال شاگرد او بودم و ایشان در دانشکده فنی دانشگاه شریف استاد من و بنیانگذار دانشگاه شریف هم بود. پس از ورودم به دانشگاه شریف متوجه شدم نام ساختمان مجتهدی را به ساختمان ابن سینا تغییر داده‌اند. بنابراین اسم کتابخانه مرکزی دانشگاه را به اسم محمد علی مجتهدی تغییر دادم و مجسمه‌ای از ایشان ساخته و نصب کردم که توضیح می‌دهد مجتهدی چه کسی بود. مجتهدی در زمان حضور در دبیرستان البرز استاد دانشگاه تهران بود و اساتید دانشگاه مانند استاد محقق را برای تدریس به دبیرستان می‌آورد تا به ما آموزش دهند.

دکترسعید سهراب‌پور رییس پیشین دانشگاه صنعتی شریف

البرز وارد دی‌ان‌ای آدم‌ها می‌شود

دکتر زاهد شیخ‌الاسلامی رییس جامعه‌ی فارغ‌التحصیلان دبیرستان البرز هم از دیگر سخن‌رانان مراسم بود. شیخ‌الاسلامی که ۳۵ سال در آمریکا زندگی کرده و ۱۳ سال پیش دوباره به ایران برگشته است، تاکید کرد: البرز وارد دی‌ان‌ای آدم‌ها می‌شود. هر جا می‌روی، عشق به دبیرستان را با خودت می‌بری و برمی‌گردی.

دکتر زاهد شیخ‌الاسلامی رییس جامعه‌ی فارغ‌التحصیلان دبیرستان البرز

فارغ‌التحصیلان بدانند البرز خانه‌ی آنهاست

محمد محمدی مدیر دبیرستان البرز در این مراسم اشاره کرد: فارغ‌التحصیلان بدانند البرز خانه‌ی آنهاست. فارغ از هر سلیقه و دیدگاهی که دارند، حس تعلق به البرز نقطه‌ی مشترک همه‌ی فارغ‌التحصیلان البرز است تا این انسجام روزبه‌روز گسترش پیدا کند. ما اگر امروز اینجا نشسته‌ایم و در ساحل اقیانوس بی‌کران دبیرستان البرز، نگاه‌های نو و چشم‌اندازهای زیبا نگاه ما را خواهد نواخت، وام‌دار انسان‌های بزرگی مثل دکتر مجتهدی هستیم. بیشتر کرسی‌های مراکز آموزش عالی امروز در اختیار دبیرستان البرز است. سال گذشته ۸۵ پزشکی و امسال بیش از ۱۰۰ پزشکی در کارنامه‌ی دبیرستان ماندگار البرز ثبت شد. اگر کنار هم باشیم، می‌توانیم البرز را به عنوان قطب علمی و آموزشی کشور روز به روز گسترش دهیم.

محمد محمدی مدیر دبیرستان البرز

عادل فردوسی‌پور مهمان ویژه‌ی مراسم و از فارغ‌التحصیلان البرز

عادل فردوسی‌پور مهمان ویژه‌ی مراسم و از فارغ‌التحصیلان البرز در این مراسم گفت: سال ۶۹ وارد دبیرستان البرز شدم و تا سال ۷۱ در این دبیرستان درس خواندم. این مدرسه در شکل‌گیری شخصیت من نقش پررنگی داشت. به دلیل آموزش‌های این مدرسه توانستم رتبه‌ی ۲۷۱ کنکور را به دست بیاورم و در دانشگاه شریف تحصیل کنم. این دبیرستان افراد بزرگ و تاثیرگذار بسیاری را به جامعه تحویل داده و بسیاری از بزرگان آینده هم اکنون در این مدرسه تحصیل می‌کنند که بسیار ارزشمند است.

دوره‌ی ۳۴ ساله‌ی مدیریت دکتر محمدعلی مجتهدی

قدیمی‌ترین دبیرستان و اولین نماد آموزشی در ایران، به علت نمای رشته‌کوه البرز در پس این مدرسه، البرز نام گرفت. قدمت دبیرستان البرز به سال ۱۲۶۶ برمی‌گردد و اولین کلنگ این مدرسه به دست ناصرالدین شاه قاجار به زمین زده شد. اولین ایرانی که ریاست دبیرستان البرز را برعهده گرفت، محمد وحید تنکابنی بود که حدود یک‌سال ریاست این دبیرستان را برعهده داشت. در ادامه افراد دیگری این سمت را عهده‌دار شدند، اما دوره‌ی ۳۴ ساله‌ی مدیریت محمدعلی مجتهدی پنجمین رئیس ایرانی دبیرستان البرز، یکی از درخشان‌ترین دوره‌های تاریخ این دبیرستان محسوب می‌شود. مدرسه‌ای که پیشینه‌ای از عشق، تجربه و علم را با خودش به همراه دارد، فارغ‌التحصیلان برجسته‌ای دارد که در سراسر دنیا نام البرز را بر قله‌های افتخار سرافراز و ماندگار نگاه داشته‌اند.

گرامی‌داشت یکصدمین سال استقرار دبیرستان البرز در محل کنونی و دومین گردهمایی فارغ‌التحصیلان دبیرستان البرز، با حضور برندهایی مثل سن‌ایچ، کوپا کافه و درنا همراه بود؛ برندهایی که با ارائه‌ی محصولات‌شان در حاشیه‌ی مراسم، از میهمانان این دورهمی خاص پذیرایی کردند و صدمین سال فعالیت این برند قدرتمند را در کنار فارغ‌التحصیلان و هوادارانش جشن گرفتند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا