خبر

بسته بندی جدید مکدونالد: شاد و پر انرژی

در تلاش برای تسهیل و مدرنیزه کردن بسته بندی محصولات مکدونالد، آژانس طراحی «Pearlfisher» تصمیم گرفت تا با استفاده از تصاویر گرافیکی، منوی معروف این رستوران فست فود زنجیره ای را از دیگران متمایز کند.

مکدونالد برای طراحی مجدد سیستم بسته بندی جهانی برند دست به همکاری با آژانس طراحی مستقل Pearlfisher زده است. هدف از تمرکز بر روی یک سیستم گرافیکی جسورانه، «تلقین حس شادی و راحتی» است. در این راستا از تصاویری به سبک «خط و بردار» برای نشان دادن آیتم­های موجود در منوی مکدونالد استفاده می­شد.

به گفته مقامات Pearlfisher، با بیش از ۶۰ میلیون نقطه تماس بین خریدار و فروشنده (touchpoint) در طول روز، هدف این بود که بسته بندی محصولات بیش از پیش متناسب با نگرش شاد و سرزنده مکدوناالد باشد و این دیدگاه را به مخاطب انتقال دهد. طراحی مجدد با رویکردی متفاوت از سیستم بسته بندی و طراحی قبلی، با تاکید بیشتر بر روی تایپوگرافی، یک نوع بسته بندی ممتاز و برجسته را ارائه می­دهد.

Pearlfisher با تاکید بر روی مواد تشکیل دهنده برگر بر روی بسته بندی محصولات، به شکلی بلند پروازانه دست به طراحی یک «چهارچوب تصویری منحصر به فرد برای سبد محصولات برند» زده است تا اثری هنری را خلق کند که مشتریان بلافاصله و از راه دور آن را تشخیص دهند.

برای مثال، بر روی بسته بندی ساندویچ «بیگ مک»، برشی کارتونی از لایه­ های این برگر معروف، بر روی بسته بندی «مک مافین» تصویر زرده تخم مرغ با پس زمینه ای به رنگ سفید ساده و بر روی بسته بندی سیب زمینی سرخ کرده، تصویری از این سیب زمینی ­های جذاب داخل ظرف­های کلاسیک قرمز رنگ مکدونالد مشاهده می­شود.

به گفته «مت سیا»، مدیر خلاقیت در Pearlfisher، وظیفه مدیران و کارمندان آژانس کشف ویژگی خاص هر آیتم منو و در نتیجه طراحی سیستمی است که انجام چنین کاری را برای دیگران آسان کند. در اوج سادگی بسته بندی جدید محصولات مکدونالد نوعی زیبایی نهفته است. هدف از اقدام فوق، کشف ویژه ترین، متمایزترین و سمبلیک ترین سبک طراحی بود به نحوی که بتواند لبخند بر روی لب­های مردم بنشاند.

سیا در ادامه خاطرنشان کرد: «اعضای تیم طراحی در صدد بوده اند تا از طریق تصاویری ساده، یک بسته بندی کاربردی با امکان شناسایی آسان و سریع را به شما ارائه دهند. در عین حال سعی شده تا تصاویر از لحاظ علم زیبایی شناسی مینیمال و از لحاظ احساسی شاد و پر انرژی باشند. همه چیز در این سیستم هدفمند است و فعال سازی جایگاه برند مک دونالد کمک می­کند تا شرایط لازم برای لذت بردن از غذایی خوش طعم و سپری کردن لحظاتی خوب و دلچسب فراهم شود.

در ادامه این اتفاق بر حرکت به سمت مدرنیزه کردن برند دلالت دارد. به اعتقاد باربارا یهلینگ، مدیر ارشد استراتژی منو جهانی در مک دونالد، طراحی مجدد این سیستم برای مک دونالد افتخاری بزرگ محسوب می­شود. Pearlfisher به مک دونالد کمک کرد تا اطمینان حاصل شود که این اقدام، مدرنیزه کردن برند، تاکید بر روی ویژگی­های خاص منوی رستوران و تعهد مک دونالد به ارائه کیفیت برتر را در پی دارد.

پس از برگرکینگ، برند مک دونالد دومین رستوران فست فود در جهان است که امسال در ظاهر پوست انداخته است. اگرچه رویکرد هر یک از آن­ها در حوزه طراحی مجدد بسته بندی با دیگری فرق دارد اما واضح است که حتی برند­های معتبر و با سابقه نیز باید ظاهر خود را به روز کنند و دست به احیای روابطشان با مشتریان وفادار خود بزنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا