هنگام پخش آگهی تبلیغاتی “بهترین چیزی که یک مرد می تواند دریافت کند” توسط ژیلت طی مسابقه Super Bowl XXII در سال ۱۹۸۹ در قالب کمپین آژانس BBDO با هدف تبلیغ خط تولید تیغ اصلاح “Atra“، آمریکا شکل دیگری بود. جرج اچ دبلیو بوش رئیس جمهور، جنگ سرد به یک نگرانی مداوم تبدیل شده و آزار و اذیت جنسی در محل کار یک مفهوم کاملا ناشناخته بود.
در شرایط کنونی، انتقال پیام برند بسیار پیچیده تر شده و این موضوع در آخرین تلاش ژیلت برای کشف معنای شعار منحصر به فرد آن مشهود است.
شاید در پاسخ به سوال آژانس تبلیغاتی AOR Grey نیویورک، این تیغ اصلاح ژیلت بهترین چیزی نباشد که یک مرد می تواند دریافت کند اما پاسخ تا حدی امیدوار کننده است.
آگهی تبلیغاتی ۹۰ ثانیه ای با یک سری مسائل مردانه امروزی در همه سنین از جمله قدرت های واقعی و مجازی، آزار و اذیت جنسی و زن ستیزی و همچنین عدم تعادل جنسیتی در سیاست های داخلی آمریکا ارتباط دارد.
در پایان آگهی تبلیغاتی مشخص می شود که همه چیز به این معنا است که مردان خود را چگونه می بینند.
در حالی که مردان زیادی در یک موقعیت سخت و بدون راه فرار تلاش می کنند تا بهترین باشند، همچنان در صدد جلب رضایت تغییر مداوم و به خصوص غیر قابل پیش بینی شرایط جامعه اما تعاریف محدود از مردانگی هستند.
به گفته گری کومب، رئیس بخش مراقبت از مو در P&G Global، ژیلت به بهترین ها در یک مرد ایمان دارد. با حفظ ویژگی پاسخگو بودن، حذف بهانه های انجام یک رفتار بد و حمایت از نسل جدیدی که برای رسیدن به بهترینشان کار می کنند، مدیران و کارمندان ژیلت زمینه را برای ایجاد تغییر مثبتی به وجود می آورند که در سال های آتی مهم خواهد بود.
در قالب یک سری نظرسنجی های مختلف، P & G و بخش تحقیقاتی “Ketchum” (شرکت روابط عمومی گروه ارتباطات بازاریابی جهانی Omnicom) دریافتند که مردان و زنان در ایالات متحده آمریکا چهار ویژگی زیر را خصوصیات یک مرد عالی و تمام عیار می دانند: صداقت، درستکاری، سخت کوشی و احترام دیگران.
شرکت کنندگان بعد از تهیه فهرستی از ویژگی های یک پدر عالی و تمام عیار از دیدگاه خود، با ذکر یک مثال خوب در این رابطه دست به انجام اقدامی بی نظیر برای کمک به افراد نیازمند در چنین زمینه ای زدند.
ژیلت قول داد که در سه سال آینده سالانه ۱ میلیون دلار به آن دسته از سازمان های غیر انتفاعی در ایالات متحده آمریکا پول اهدا کند که ماموریت خود مبنی بر کمک به مردان برای بهترین خود بودن را با دیگران به اشتراک می گذارند؛ اولین مورد از این قبیل سازمان ها “Boys and Girls Clubs of America” است که آینده درخشانی را برای جوانان این کشور رقم می زند.
این خلاصه ای از کار اما تازه آغاز ماجرا است.
مسئولیت کارگردانی این آگهی برجسته را کیم گهرینگ، از انگلستان بر عهده داشت که کار اخیر او شامل سری آگهی های تبلیغاتی با عنوان “این دختر می تواند” و “Viva La Vulva” می شود که تحسین یک نهاد دولتی غیر اداری (تحت مدیریت دایره امور دیجیتال، فرهنگ، رسانه ها و ورزش) به نام “Sport England” را برانگیخت. این یک سرود و ترانه جهت توانمند سازی زنان برای برند سوئدی “Libresse” محسوب می شود که یکی از دوست داشتنی ترین آگهی های تبلیغاتی Adweek در سال ۲۰۱۸ نیز بود.
www.adweek.com