برخی استراتژی های تبلیغاتی آژانس ها آن قدر باور نکردنی هستند که خود یک سری حواشی خاص حول بازی های ویدئویی اشان را ایجاد می کنند.
در صنعت بسیار رقابتی و در حال تحول سریع بازی های الکترونیکی، اگر شما برای جلب توجه تلاش نکنید، محکوم به شکست هستید. از این گذشته، هزینه تولید بازی های ویدئویی به اندازه ساخت فیلم های سینمایی است و عملکرد بد احتمالا یک شرکت بازی ساز را از کار بیکار می کند.
خوشبختانه این کسب و کار در حال شکوفایی است و فعلا از این کمپین های تماشایی لذت می بریم:
Angry Birds
این بازی ویدئویی بسیار خوب و معتاد کننده است. Angry Birds بیش از ۳ میلیارد مرتبه دانلود شده است. بخشی از دلایل محبوبیت فوق که بسیاری از مردم دقیقا خصوصیات بازی را دارند – آن ها ساده و جهانی هستند. افراد پشت این بازی پس از انجام تحقیقات فشرده در مورد بازار، برنامه اشان را به Apple نشان دادند که به عنوان «بازی برتر هفته» دست به نمایش Angry Birds در شعبه خود در انگلستان زد.
در همین حین، آن ها تریلری را منتشر کردند که مردم می توانستند با ذکر این واقعیت تریلر را در یوتیوب تماشا کنند. این یکی از نخستین بار هایی بود که یک بازی نرم افزاری با تریلری شبیه به آن بازاریابی می شد. این کار واقعا نتیجه خوبی داد. امروزه، Angry Birds چیزی فراتر از یک برنامه است؛ این یک برند واقعی است که یک فیلم با دنباله بعدی را در بر می گیرد.
Call of Duty Black Ops
یک تریلر بازی ویدئویی خوب می تواند هزاران نفر را به گفتگو درباره بازی ویدئویی تشویق کند و تریلر Call of Duty: Black Ops از این نوع است. تریلر فوق چنان جالب بود که حتی اگر شما یک گیمر نبودید، نیز جذابیت داشت. در این تریلر یک سری از افراد معمولی (اگر بتوان بسکتبالیست معروف «کوب برایانت» و کمدین مشهور «جیمی کیمل» را از جمله قشر معمولی جامعه در نظر گرفت) را در حال مبارزه اطراف منطقه جنگی می بینیم که شعار «یک سرباز درون همه ما وجود دارد» را سر می دهند. در این راستا چندین اسلحه غول پیکر در دست آن ها دیده می شوند. ترانه رولینگ استون نیز فضا را بسیار جالب تر از قبل می کند.
در ۲۴ ساعت نخست فروش این بازی، مردم بیش از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار نسخه از آن را خریدند که رکورد پیشین فروش ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نسخه از یک بازی در ۲۴ ساعت نخست را شکست. تا این تاریخ بیش از ۲۵ میلیون نسخه از این بازی به فروش رفته است. یک کار خوب، Call of Duty!
www.blog.printsome.com