گزارش

بیش از ۳ میلیون سفارش موفق در یک ماه/ گزارشی از کمپین «بهترین سوپرمارکت‌ها تو دل اسنپ جا دارن!»،

کمپین ۳۶۰ درجه اسنپ با شعار «بهترین‌ها تو دل اسنپ جا دارن!»، از ۳ مرداد تا ۳ شهریور به مدت یک ماه در تهران و استان‌های البرز، خراسان رضوی، گیلان و فارس  به اجرا درآمد. این کمپین بزرگ‌ترین کمپین ۳۶۰ درجه سوپرمارکت اسنپ در سال ۱۴۰۳ بود که در همه رسانه‌های آفلاین و آنلاین و با همراهی ۶ فروشگاه‌ زنجیره‌ای، ۲۹ سوپرمارکت محلی و برندهای شناخته شده کالاهای سوپرمارکتی به اجرا درآمد. درباره جزئیات این کمپین با سامان ابطحی، مدیر ارشد مارکتینگ اسنپ گروسری به گفت‌وگو نشستیم.

چرا و چه طور شروع شد؟

اجرای کمپینی با این ابعاد قطعا برای همه کسب‌وکارها کاربرد ندارد. چرا اسنپ گروسری تصمیم به اجرای چنین کمپینی گرفت و مقدمات آن را چه طور فراهم کردید؟

«بهترین‌ها تو دل اسنپ جا دارن!» کمپینی بود که با هدف اهمیت دادن به جایگاه فروشگاه‌های همکار در مارکت‌پلیس سوپرمارکت اسنپ به اجرا درآمد. سوپرمارکت اسنپ در مرحله‌ای از چرخه کسب‌وکار قرار داشت که برای افزایش آگاهی از برند و همین‌طور بالا بردن فروش، باید بخش عمومی‌تری از مخاطبان را با پیام‌های خود تحت تاثیر قرار می‌داد و مخاطبان عمومی معمولا از طریق رسانه‌های سنتی‌تر مورد هدف قرر می‌گیرند که بخشی از این کمپین ۳۶۰ درجه را شامل می‌شدند. تصمیم‌گیری برای مذاکره با برندهای سوپرمارکتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های محلی در روزهای آغازین تابستان ۱۴۰۳ شروع شد و در نهایت ۶ فروشگاه زنجیره‌ای، ۲۹ سوپرمارکت محلی و ۱۸ برند سوپرمارکتی با ۲۴ محصول به این کمپین اضافه شدند.

طراحی پیام اصلی

برای طراحی پیام اصلی کمپین با چه چالش‌ها و احیانا موانعی روبه‌رو بودید؟

پیچیدگی‌های کمپین و تعدد ذی‌نفعان، دشواری‌های طراحی پیام را دوچندان می‌کرد. از بین بیش از ۳۰ ایده برای طراحی یک پیام تاثیرگذار، استفاده از پیامی که در کنار شفافیت، دارای ویژگی‌هایی مثل توانایی تاثیرگذاری روی تعداد بیشتری از مخاطبان و موفقیت در اجرا باشد و در عین حال به عواطف ذی‌نفعان توجه کند، انتخاب نهایی تیم برگزارکننده کمپین بود.

شعار کلی «بهترین‌ها تو دل اسنپ جا دارن!» به عنوان زمینه اصلی پیام انتخاب شد که در نهایت در کنار چند المان دیگر شاکله اصلی پیام کمپین را شکل داد:

– بهترین سوپرمارکت‌ها

– بهترین تخفیف‌ها

– بهترین جایزه‌ها

– متنوع‌ترین کالاها

– تازه‌ترین کالاهای سوپرمارکتی

«تو دل اسنپ جا دارن!»

طراحی محتوای تصویری

در کمپین‌هایی که تعداد ذی‌نفعان بیشتر است، معمولا طراحی محتوای تصویری با چالش‌های بیشتری همراه است. طراحی محتواهای تصویری این کمپین به چه شکل پیش رفت؟

چالش بعدی در طراحی این کمپن انتخاب محتوای تصویری بود. ظرافت‌های مورد نیاز در تناسب انتخاب فروشگاه، انتخاب پیام و انتخاب محصول، بسیار زیاد بود. بخش طراحی تصویری این کمپین در مجموع شامل ۷۱ طراحی یکتا و ۳۰۳ متناسب‌سازی ابعاد طرح بود.

بعضی از مهم‌ترین چالش‌های ما در طراحی محتوای تصویری شامل

  • انتخاب محتوای تصویری که تکمیل کننده محتوای متنی باشد.
  • قانع و راضی کردن ۶ فروشگاه زنجیره‌ای، ۲۹ فروشگاه محلی و ۱۸ برند سوپرمارکتی به عنوان ذی‌نفعان اصلی
  • تعدد و تنوع کالاها و چینش مناسب آن‌ها در تصاویر به طوری که کالاهای غیرمرتبط یا رقیب در کنار یکدیگر به نمایش در نیایند.
  • چینش تابلوها به گونه‌ای که محصولات یا محتوای تکراری در یک محدوده نباشند.
  • تناسب برند کالاهای سوپرمارکتی با فروشگاه‌ها (بعضی از کالاها ممکن است در بعضی فروشگاه‌ها فروخته نشوند)
  • تناسب پیام و ساختار سازه (عمودی و افقی بودن)

می‌شد.

رسانه‌های آفلاین و جانمایی دقیق بیش از ۳۰۰ سازه تبلیغات محیطی

کمپین‌های ۳۶۰ درجه، معمولا چالش‌های بیشتری از کمپین‌های صرفا دیجیتال دارد و دلیل اصلی آن پیچیدگی‌های تبلیغات محیطی و آفلاین است. این بخش از کمپین برای شما چه دشواری‌هایی داشت؟

اکران موفق بیش از ۳۰۰ سازه تبلیغات محیطی در پنج  شهر اصلی کمپین، یکی از چالش‌برانگیزترین بخش‌های این کمپین بود.

  • انتخاب محل مناسب با پوشش حداکثری و در نظر گرفتن موقعیت مناسب در محدوده فروشگاه‌ها.
  • انتخاب سازه‌های مناسب از نظر دید و ترافیک تردد
  • اطمینان از سلامت تابلوها (نور و ساختار سالم و مناسب)
  • تاثیر تعطیلات مرداد روی ترافیک محل اکران تابلوها

تنها بخشی از چالش‌های سوپرمارکت اسنپ در انتخاب سازه‌های محیطی مناسب برای این کمپین بود.

رسانه‌های آنلاین

از دستاوردهای این کمپین در بخش آنلاین، سوشال و دیجیتال بگویید.

در این کمپین، بیش از ۲۰۰ اینفلوئنسر در شبکه‌های اجتماعی، ده‌ها وب‌سایت، کانال تلگرامی، صفحه تبلیغاتی، کانال‌های مارکتینگی مشارکت داشتند و انبوهی از پیام‌هایی که تاثیرگذاری آن‌ها با تست‌های مختلف سنجیده شده بود، برای مخاطبان ارسال شد.

بیش از سه میلیون و دویست هزار سفارش موفق در یک ماه

با وجود آن‌که هدف اصلی کمپین «بهترین‌ها تو دل اسنپ جا دارن!» بالا بردن آگاهی عمومی درباره سوپرمارکت اسنپ بود، یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای این کمپین تحویل موفق بیش از سه میلیون سفارش در مدت زمان برگزاری کمپین (۱ ماه) بود.

رشد ۷۰ درصدی بازدیدها و جذب دویست و پنجاه و شش هزار مشتری جدید

دستاورد قابل توجه دیگر این کمپین افزایش ۷۰ درصدی بازدیدها از اپلیکیشن و وب‌سایت سوپرمارکت اسنپ بود که به جذب موفق ۲۵۶ هزار مشتری جدید منجر شد.

بیش از ۴ میلیارد بازدید از محتواهای مرتبط با کمپین در پلتفرم‌های آنلاین

در این کمپین بیش از ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون بازدید از محتوای مرتبط با کمپین در مجموع پلتفرم‌های آنلاین رقم خورد. اگر محتواهای مرتبط با این کمپین را یک رویداد زنده در ورزشگاه آزادی نظر می‌گرفتیم، لازم بود که ورزشگاه ۴۲ هزار بار پر و خالی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا