یوتیوب اخیرا دست به آزمایش یک سری ابزارهای جدید برای شناسایی خودکار محصولات تبلیغ شده در ویدئوهای خود زده است. قابلیت جدید این پلتفرم ویدئویی متعلق به گوگل، در حال حاضر فقط در ایالات متحده آمریکا فعال است اما از تاثیر آن بر روی صنعت تبلیغات نمیتوان غافل شد.
به این ترتیب هر روز شاهد فهرستی از محصولات شناسایی شده وقابل دسترسی در فیلمهای تبلیغاتی خواهیم بود. هدف از انجام این کار کمک به مردم است تا بتوانند بیش از پیش درباره محصولات تبلیغ شده در یوتیوب اطلاعات به دست آورند.
برای دسترسی به این ابزار کافی است به بخش «ویدئوهای پبشنهادی» مراجعه کنید. شنیدن این خبر باید برای اینفلوئنسرها خوشایند باشد زیرا امکان خرید مستقیم کالا و خدمات از طریق ویدئوهای تبلیغاتی به وجود میآید. البته هنوز مشخص نیست وظیفه نظارت بر امور را سازندگان آگهیهای تبلیغاتی بر عهده می گیرند یا خود یوتیوب عهده دار انجام این کار میشود.
یوتیوب خانه آموزشها و اظهار نظرها است، جایی که مصرف کنندگان به دنبال کسب اطلاعات بیشتر راجع به یک محصول خاص هستند. اگر حاصل انجام این آزمایش و کار بر روی فناوری جدید موفقیت آمیز باشد، ویژگی جدید یوتیوب میتواند آینده بازاریابی دیجیتال را تغییر دهد. در نتیجه اعتبار این پلتفرم ویدئویی نیز از لحاظ تجارت الکترونیک بالا خواهد رفت.
امروزه رسانههای اجتماعی به طور خاص در پی افزایش ارائه پیشنهاد در حوزه تجارت الکترونیک هستند. اینستاگرام نیز اخیرا تلاش کرده است تا امکاناتی را برای تولید و ارسال پستهای قابل خرید در اختیار برندها قرار دهد. در همین راستا وجود یک فروشگاه اختصاصی در این شبکه اجتماعی به کاربران اجازه میدهد تا به راحتی به محتوای قابل خرید دسترسی پیدا کنند. تیک تاک نیز به تازگی همکاری خود با پلتفرم تجارت الکترونیکی «شاپیفای» (Shopify) را گسترش داده است.
مرزهای میان بازاریابی سنتی و رسانههای اجتماعی سالها است که تقریبا از بین رفته و این روند با افزایش محبوبیت خرید آنلاین از زمان شروع همه گیری کرونا سرعت گرفته است. انتظار میرود که برندها با یک ذهنیت بازاریابی جدید از همه گیری شکل بگیرند و ظهور کنند. با توجه به هزینه بالای تبلیغات از نوع سنتی، اینفلوئنسرها و رسانههای اجتماعی می توانند برای تبلیغات در اولویت قرار بگیرند زیرا روز به روز شاهد توسعه فرصتهای کسب درآمد از طریق آنها هستیم.