چند هفته پس از قتل جورج فلوید به دست نیروی پلیس در امریکا در سال ۲۰۲۰، شرکت مشاوره «Kantar» مدت زمانی را صرف بررسی احساسات و باورهایی کرد که در جریان اعتراضات در مصرف کننده به وجود آمده و تجلی مییابد.نژادپرستی مساله پیچیده ای است، بنابراین تنوع در نحوه ابراز احساسات مردم در جریان اعتراضات در سرتاسر کشور، چندان عجیب و دور از ذهن به نظر نمیرسد. تحقیقات موسسه مشاوره «Kantar» نشان داد که ۷۵ درصد از افراد از قومیتهای مختلف، در جریان اعتراضات در ابتدا درجاتی از احساس تنش، نا امید، غم و عصبانیت را تجربه میکنند. پس از چند وقت، افراد درباره احساسات خود فکر کرده و در ۷۰ درصد از موارد، اعتراضات شکل هدفمندی به خود میگیرند.نقش برندها در حمایت از اعتراضات مسالمت آمیزKantar متوجه شد که تقریبا نیمی از آمریکاییها به نقش موثر و پر رنگ برندها در حمایت از اعتراضات واقف بوده و ۴۵ درصد از آنها معتقدند که حمایت برندها از اعتراضات نشان از درک بالای این مساله توسط آنها دارد. به این ترتیب مصرف کنندگان متوجه میشوند که برندها برای آنها و باورهایشان ارزش قائلند. مثل همیشه این آمار و ارقام در نسلهای جوان تر رو به افزایش است: ۶۱ درصد از جوانان ۱۸ تا ۲۴ ساله و ۵۵ درصد از افراد ۲۵ تا ۳۴ ساله معتقدند که برندها باید به نفع اعتراضات موضع بگیرند. البته پاسخ تک تک افراد به حمایت هر برند ممکن است در نوع خود منحصر به فرد باشد اما مسلما یک گام واضح در مسیر حمایت از اعتراضات، گوش دادن به حرفهای مشتریان، درک احساسات و باورهای آنها خواهد بود.www.kantar.com
خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد