خبر

تاثیر کرونا بر کاهش سفارش تبلیغات آنلاین

اتحادیه کشوری کسب وکارهای مجازی به تازگی گزارشی را از وضعیت کسب وکارهای عضو این اتحادیه منتشر کرده است. در این گزارش آمده: با ورود بیماری کرونا از اوایل اسفند سال ۹۸ و به دنبال آن قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی، تاثیرات متفاوتی بر کسب‌وکارهای آفلاین و اینترنتی گذاشت. در این دوران، کرونا باعث شد تا مردم به خرید آنلاین توجه بیشتری نشان دهند و اعتماد کنند.لذا طبق گزارش به دست آمده از کسب و کارهای آنلاین عضو اتحادیه کشوری کسب و کار های مجازی می‌توان گفت، اگر چه در نگاه اول برخی کسب‌وکارها از شرایط جدید متنفع می‌شوند اما بسیاری از کسب و کارهای کوچک در شهرستان‌ها آمادگی مواجهه و بستر مناسب استفاده از این فرصت را نداشتند.

حوزه‌هایی مانند عرضه کالا و مواد غذایی، عرضه لوازم دیجیتال، مشاوره پزشکی، ویدئو و رسانه، خرید آنلاین بلیط و رویداد آنلاین با افزایش حجم سفارشات روبرو بودند و توانستد در این ایام به مردم خدمت‌رسانی کنند. اما کسب و کارهای حوزه‌های خدماتی ، گردشگری ، تاکسی آنلاین، تبلیغات آنلاین ، مسکن و سفارش آنلاین غذا با کاهش چشمگیری از حجم سفارشات روبرو بودند که بسیاری از آن‌ها را مجاب به تعدیل نیرو و یا در بعضی از شهرها تعطیلی کسب و کارشان کرد.

در ادامه به بررسی برخی از استان‌ها پرداخته و نمودارهایی از این استان‌ها و استان‌های دیگر آورده شده است.


استان اصفهان :

شهر اصفهان که با ۱۲۷ کسب وکار عضو اتحادیه کسب و کار های مجازی بعد از تهران جایگاه دوم تعداد کسب و کارهای عضو را دارد توانست با رشد بیش از ۶۰۰ درصدی در حوزه‌ی عرضه کالا و مواد غذایی بیشترین رشد حجم سفارشات را نسبت به شهر های دیگر داشته باشد . همچنین اصفهان بیش ترین رشد را در حوزه‌ی عرضه ی لوازم دیجیتال را دارد.

اما در عین حال مانند بیشتر کشورها کسب و کارهای حوزه های خدماتی ، گردشگری و تاکسی‌های آنلاین با کاهش چشم گیر حجم سفارشات مواجه بودند.


مشهد :

پایتخت مذهبی ایران پس از شیوع ویروس کرونا در کشور طبق اطلاعات به دست آمده از اتحادیه کشوری کسب و کار های مجازی با کاهش حجم سفارشات کسب و کار های اتحادیه روبرو بوده است. البته مشهد نیز همچون بیشتر شهرها با رشد در حوزه های عرضه کالا و مواد غذایی و عرضه محضولات دیجیتال روبرو بوده است.


یزد:

یزد در ایام شیوع ویروس کرونا در حوزه عرضه‌ی کالا و مواد غذایی با کمترین حجم سفارشات در میان کسب وکارهای عضو اتحادیه روبرو شده است.


خوزستان:

خوزستان نیز با تغییرات روبرو بوده و در حوزه عرضه‌ی محصولات دیجیتال به نسبت باقی حوزه‌ها با حجم سفارشات بیشتری در میان کسب وکارها مواجه شده است.


شیراز:

شیراز در حوزه‌ی رزرو نوبت دهی پزشکی با ۵۰ درصد کاهش حجم سفارشات در میان کسب وکارها روبرو بوده است.


گیلان:

در ایام درگیری با ویروس کرونا، گیلان در حوزه‌ی عرضه‌ی محصولات دیجیتال با کمترین حجم سفارشات در میان کسب وکارهای اتحادیه روبرو بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا