آموزش

تاکتیک‌های از یاد برنده خبر‌های بد جهت نجات برند

اگر خبر‌های بدی درباره شما به گوش مخاطبانتان رسیده، جهت باز پس گیری شهرت و رتبه خود در قالب نتایج جستجو در گوگل، پنج تکتیک زیر بسیار مفید و موثر واقع خواهند شد.

نکته مهم اینجاست که بیش از ۳۰ درصد از کاربران به نتایج جستجوی گوگل اعتماد کرده و انتخابشان همین یافته‌ها خواهد بود.

اجرای استراتژی‌هایی در زمینه سئو، پر رنگ ساختن حضور دیجیتال، استقاده از گزینه‌های قانونی و رسیدگی شفاف به مسائل مختلف می‌تواند به رفع عواقب روایت‌های منفی در فضای آنلاین کمک کند. انتشار محتوای مثبت از طریق پلتفرم‌های معتبر و درگیر شدن با بازخورد مشتریان می‌تواند رتبه شما را در قالب نتایج جستجوی گوگل بهبود بخشیده و اعتماد به برند را احیا نماید.

انتقال یک نوع محتوای معمولی به طور آنلاین راهی عالی و تمام عیار جهت تضمین بازدید فراوان از وبسایت کسب و کارتان به شمار می‌رود. با این حال، اگر این محتوا تصویری ضعیف از شرکت شما ترسیم کند، به راحتی نا امید خواهید شد.

در کنار همه این‌ها، هر گاه گوگل تشخیص دهد که محتوایتان به اندازه کافی برای کسب رتبه‌های برتر در صفحات نتایج موتور‌های جستجوگر مناسب نیست، باز هم همه چیز از دست نرفته است.

قبل از هر چیز بهتر است به طور خلاصه به شرح این واقعیت بپردازیم که چرا حفظ خوشنامی در فضای آنلاین مهم و اساسی است.

آمار و ارقام دریافتی از ابزار سئو «Advanced Web Rankings» حاکی از آن است که بیش از ۳۰ درصد از کاربران بر روی اولین نتیجه جستجو کلیک می‌کنند. این رقم برای نتیجه دهم به ۲ درصد تقلیل می‌یابد. پایین آوردن نتایج جستجوی منفی در گوگل برای مدیریت صحیح شهرت و خوشنامی در فضای آنلاین لازم و ضروری است.

وقتی موتور‌های جستجوگر رتبه پایینی را برای مقاله و محتوای بد در نظر می‌گیرند، موارد زیر ممکن است رخ دهد:

کسب و کار شما شهرت خود را از دست خواهد داد.

هیچ کس به شما اعتماد نخواهد کرد.

شاید فرصت‌‌های مهم را از دست بدهید.

شرکتتان به همان اندازه سرنخ تولید نخواهد کرد و در نهایتها

میزان فروش کسب و کارتان کاهش خواهد یافت.

در ادامه بیایید استراتژی‌های کلیدی موفقیت شخصی و حرفه ای را مورد بررسی قرار دهیم:

بر روی محتوای مثبت تمرکز کنید. دفن نتایج جستجوی منفی با انتشار نتایج مثبت شروع می‌شود. از بهینه سازی موتور جستجوگر (سئو) برای کسب اطمینان بابت این که محتوای جدید یا فعلی در صفحه اول نتایج موتور جستجوگر (SERP) ظاهر می‌شود، کمک بگیرید.

باید اطمینان حاصل کنید که محتوایتان با توجه به سئو بهینه سازی شده و حاوی مطالب جذابی از جمله فیلم‌ها، اینفوگرافیک‌‌ها و تصاویر جالب و قابل توجه است.

کمی صبر در زمینه جبران نتایج منفی قبلی حتما جواب می‌دهد.

در وبسایت یا اکانت‌های خود در رسانه‌های اجتماعی پیشرفت‌هایی را رقم بزنید.

یکی دیگر از استراتژی‌های عالی و موثر این است که به دقت به وبسایت خود نگاه کرده و ببینید که آیا جایی برای پیشرفت وجود دارد یا خیر؟ بررسی کنید و ببینید که آیا همه صفحات با موبایل سازگار بوده و زود بارگذاری می‌شوند یا خیر؟

از کاربر پسند بودن وبسایت خود مطمئن شوید. اطلاعات شرکت خود را به روز کرده و اطمینان حاصل کنید که اطلاعات لازم و مورد نیاز را به مشتریان بالقوه خود ارائه می‌دهید.

در ادامه، استفاده از یک لینک مرتبط در این صفحات ایده خوبی است زیرا گوگل از بک لینک‌ها به عنوان یک فاکتور رده بندی کمک می‌گیرد. اگر پست‌هایی دارید که حاوی اطلاعات قدیمی هستند، برای بهبود رتبه خود در نتایج کار با موتور جستجوگر، آن‌ها را به روز رسانی کنید.

توصیه ما این است که مشتریان فعلی را تشویق به ثبت نظرات و اندرز‌های مثبت کنید تا روند کنونی را تغییر دهند. این به کاربران کمک می‌کند تا متوجه شوند که اگرچه در گذشته مرتکب اشتباه شده‌اید، اما در صدد اصلاح امور برآمده و کسب و کارتان آماده ارائه خدماتی عالی و تمام عیار می‌باشد.

اقدامات فوق احتمالا به افزایش اعتبار کسب و کار شما کمک و تضمین خواهد کرد که بیش از پیش مورد توجه موتور‌های جستجوگر قرار می‌گیرید.

از ابزار‌هایی نظیر گوگل آنالیتیکس می‌توان در رابطه با تدوین یک استراتژی مدیریت شهرت آنلاین ( ORM) بهره برد.

مشکل را به طور مستقیم حل کنید. حقیقت این است که همه ما اشتباه می‌کنیم. هیچ کس کامل نیست، بنابراین وقتی اتفاقات بدی رخ داده و شرکت شما به هم می‌ریزد، بهتر است در قالب اقدامی مستقیم و یک عذرخواهی عمومی، شهرت از دست رفته خود را باز یابید. چنین حرکتی به مشتریانتان نشان می‌دهد که کسب و کار شما مسئولیت پذیر و قابل اعتماد است. در ادامه تغییرات مثبتی را که برای جلوگیری از تکرار آن حادثه یا اشتباه انجام داده اید را به نمایش بگذارید.

در نهایت اگر با عواقب منفی محتوای مضر و زیان بار دست و پنجه نرم می‌کنید، می‌توانید امیدوار باشید که با اجرای استراتژی‌های کلیدی فوق امکان بازیابی شهرت از دست رفته وجود دارد.

www.entrepreneur.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا