گزارش

تبلیغات آنلاین و دردسر مسدودکننده ها

حتما برای شما هم پیش آمده که با ورود به یک وبسایت، با تبلیغاتی نامربوط روبرو شوید. بر اساس آمار موجود، ۳۹ درصد از کاربران اینترنت، حس میکنند که تبلیغات در صفحات، به آنچه میخواهند، نامرتبط هستند. پس چندان عجیب هم نیست اگر بدانیم که در سال ۲۰۲۱ از هر ۴ کاربر اینترنت، یک نفر از افزونه های مسدودکننده تبلیغات (Ad Blocker) استفاده کرده است.
با این همه اما، تبلیغات آنلاین روبه گسترش است. پیشبینی میشود که در سال جدید میلادی، هزینه کرد تبلیغ آنلاین از ۴۵۵ میلیارد دلار عبور کند. این افزایش هزینهک رد، نشان میدهد که با یک استراتژی مناسب، میتوان گروه جمعیتی مناسب را هدف قرار داد. مدیران بازاریابی، باید از مسدودکننده ها و آمارهای مربوط، آگاه باشند تا کمیپین بعدی خود را هوشمندانه تر طراحی کنند. در ادامه، تمام اطلاعاتی که به عنوان یک مدیر بازاریابی نیاز دارید، به صورت خلاصه ارائه شده است.
تبلیغات در مرورگرها
کاربران اینترنت، به طور متوسط، روزانه ۷ ساعت آنلاین هستند و جستوجو برای محصولات و برندها، هفتمین دلیل آنلاین شدن افراد است. در سال ۲۰۲۱، تبلیغات آنلاین در حدود ۱۵.۴ درصد رشد داشته است (Statista, 2021). همچنین، تحقیقاتی که صورت گرفته نشان میدهد، ۴۱ درصد مردم به تبلیغاتی که در بافتی مرتبط ارائه شده است، بیشتر روی خوش نشان میدهند (Statista, 2020).
در سال ۲۰۲۱، هزینه برای تبلیغات در موتورهای جستوجو در فصل دوم سال نسبت به سهم اهه اول، ۸.۴ درصد رشد داشته، درحالیکه هزینه برای تبلیغات کلیکی در سایتها، ۷.۶ درصد کمتر شدهاست (Hootsuite, 2021).
مسدودکننده ها
از هر ۴ کاربر اینترنت، یک نفر از مسدودکنندها استفاده میکند. این آمار یعنی، یکچهارم از تبلیغات صورت گرفته، هیچگاه به مقصد خود نمیرسند (eMarketer, 2021).
افراد بیشتری در سال ۲۰۲۱، برخی از سایت ها را در لیستسفید مسدود کنندههای خود قرار دادهاند. در آمریکا و در سال ۲۰۲۰، ۵۴ درصد مردم لیست سفید برای خود درست کردهاند که رشد ۱۴ درصدی را نسبت به ۲۰۱۹، نشان میدهد (AudienceProject, 2020).
بیشترین استفاده از مسدودکنندها در لبتابه ا و کامپیوترهای خانگی صورت میگیرد. مسدودکردن تبلیغات در گوشی ها، کار به مراتب دشوارتری است (eMarketer, 2019). در پایان سال ۲۰۲۰، تنها ۵۸۶ میلیون کاربر تلفن ای همراه، از مرورگرهای مسدودکننده تبلیغات استفاده میکردند (Statista, 2020).
۴۴ درصد از کابران اینترنت در آمریکا، نسبت به سایت هایی که تبلیغات خود را تایید میکنند، تمایل بیشتری نشان میدهند (Statista, 2020).
دلایل استفاده از مسدودکننده ها
مهمترین دلایل قرارگرفتن یک سایت در لیست سیاه کاربران به ترتیب، تبلیغات بیش از حد (۶۱ درصد)، انتقال ناخواسته به صفحات دیگر (۵۴ درصد)، محتوای نامناسب (۴۰ درصد)، محتوا نامرتبط (۳۹ درصد)، امنیت (۳۸ درصد)، بهبود کارایی سیستم (۳۳ درصد) و ترس از جمعآوری اطلاعات شخصی (۲۷ درصد) هستند (HootSuite, 2021).
در آمریکا ۶۶ درصد از کاربران میگویند که ویدئوهایی که ناخواسته پخش میشوند، آزاردهنده ترین تبلیغات هستند و ۵۵ درصد همین نظر را در مورد ویدئوهای بیصدا دارند (Statista, 2019).
جامعه هدف
۲۰ درصد از آقایان ۲۵ تا ۳۴ ساله، تبلیغات را مرتبط با نیازهای خود میبینند. جالب است که همین گروه جمعیتی، بیشترین احتمال استفاده از مسدودکننده ها را دارند؛ در حدود ۴۳ درصد. تنها ۱۰ درصد از زن و مردهای ۵۵ تا ۶۴ ساله، تبلیغات را متناسب میدانند که پایینترین آمار در میان گروههای سنی است، اما همین گروه کمترین استفاده را از مسدودکننده ها دارند. (Hootsuite, 2021).
افرادی با سطح درامد بالا، کمترین میزان مشارکت را در تبیلغات آنلاین دارند. آنها حاضر نیستند، اطلاعات شخصی خود را، حتی در قبال پیشنهادهای بسیار خوب، با فروشندگان به اشتراک بگذارند (Merkel, 2020).
مراجع مرتبط با هر آمار، میتواند به شما برای یافتن اطلاعات جزئیتر کمک کند. به کمک این آمارها میتوانید جامعه هدف و استراتژی تبلیغاتی خود را با هوشمندی انتخاب کنید. فراموش نکنید که استراتژی نامناسب در رابطه با تبلیغات در مرورگرها، میتواند اثری منفی بر تصویر برند شما داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا