گزارش

تبلیغات برند‌ها در هتل‌ها

جذب مشتری کاری هزینه بر است. در این میان از جمله تازه ترین مکان‌ها برای جذب مشتریان جدید، اتاق‌ها ولابی هتل‌هاست. اخیرا پلتفرم تجارت الکترونیکی «Rent the Runway» اعلام کرد که در قالب همکاری با «W Hotels» متعلق به برند هتلداری «Marriott»، به ساکنان این اجازه را می‌دهد تا به محض ورود به اتاق خود، چهار تکه از لباس‌های Rent the Runway را کرایه کرده و در کمد لباس‌هایشان قرار دهند. در همین راستا، یکی دیگر از هنل‌های متعلق به Marriot موسوم به «Westin Hotels» به دنبال مشارکت با یک شرکت سازنده دوچرخه‌ تحت عنوان «Peloton»، دوچرخه‌ های جدیدی را به برخی سالن‌های ورزشی اضافه کرده و به مهمانان اجازه می‌دهد تا در طول مدت اقامت خود در اتاق‌های هتل دوچرخه سواری کنند. در ادامه، فروشگاه‌های زنجیره ای بزرگی از قبیل «Nordstrom»، «Macyʼs» و «Bloomingdaleʼs» به تازگی میزبان مسافران در تعداد محدودی از هتل‌های نیویورک سیتی یوده اند تا درآمد بیشتری حاصل شود.

چند دلیل وجود دارد که چرا یک خرده فروش ممکن است بخواهد در یک هتل فروشگاهی را راه اندازی کند. برای استارتاپ‌ها، این روش معمولا راهی ارزان تر جهت معرفی محصولات به مشتریان جدید بالقوه است و بیشتر از تخصیص بودجه برای بازاریابی دیجیتال یا افتتاح شعبه ای تازه نتیجه می‌دهد. خرده فروشان به دنبال راه‌های بیشتری برای ارائه محصولاتشان هستند زیرا تعداد کمتری از خریداران از مراکز خرید بازدید می‌کنند.

به تازگی جهان به استفاده چند منظوره از اماکن عمومی روی آورده است زیرا مردم کمتر از قبل برای خرید از خانه خارج شده و در نتیجه کسب و کار‌ها بیشتر به ادغام چند فضا با یکدیگر می‌اندیشند.

از گذشته تا امروز صنعت خرده فروشی و هتلداری به نوعی با یکدیگر عجین بوده و بسیاری از هتل‌ها احتمالا سابقه همکاری با خرده فروشان برای فروش هدایا و سوغاتی به مسافران یا مشارکت در زمینه چیدمان اتاق‌ها را داشته اند. امروزه هتل‌ها به مشارکت با خرده فروشان صرفا به عنوان یک منبع درآمد نگاه نکرده و درصددند تا با انجام این کار، خدماتی منحصر به فرد را به مهمانان خود ارائه دهند.

در همکاری برند‌ها با هتل‌ها چند مزیت آشکار وجود دارد. اول این که مهمانان هتل یک پایگاه مشتریان ارزشمند به شمار می‌روند. آن‌ها بودجه ای تقریبا نامشخص برای خرید در دست داشته و اگر برای مدت چند روز در هتل اقامت کنند، احتمالا بیشتر اسیر شماخواهند شد. در ادامه برای یک برند معمولا ارزان تر است که در هتل تبلیغات پاپ آپ انجام دهد تا این که بخواهد ویترین فروشگاه را برای چند روز اجاره کند. به این ترتیب برند می‌تواند برای مدیریت فضا بر روی کارکنان هتل تکیه کند.

علیرغم افزایش علاقه برند‌ها به انجام این کار، مشخص نیست که مشارکت با هتل‌ها تا چه حد می‌تواند منجر به رشد آمار فروش برند شود. Peloton از لحاظ آماری در سه ماهه نخست سال، چندان از همکاری با هتل سود نبوده و میزان فروشش رشد پیدا نکرده است اما با هدف افزایش آگاهی درباره برند همچنان به این روند ادامه می‌دهند. Peloton تا مدت‌ها با ۱۲۹۸ دستگاه دوچرخه در ۶۹۶ هتل و استراحتگاه به مهمانان سرویس می‌داد.

در نهایت برای برند‌هایی مانند Peloton که قصد دارند محصولات خود را برای استفاده در هتل‌ها در دسترس مسافران قرار دهند، ارزش مهمان بسیار زیاد است. باید منتظر باشیم و ببینیم که هر برند از کجا پول در می‌آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا