چند ماه گذشته برای کوکاکولا روزهای شلوغی بوده است؛ از کمپین ۶ میلیون و ۵۰۰ هزاری آن و اتحاد و ترکیب (Coke Zero Sugar (Coke بدون قند و Coke Zero اصلی با هدف خرید سهام Costa Coffee، شرکت اقدامات بزرگ و مهمی را در راستای همراهی با گرایشات در حال رشد مصرف کننده و ایجاد تنوع در پورتفولیوی خود انجام می دهد.
اخیرا کوکاکولای بریتانیای بزرگ از طریق امضای بزرگ ترین قرارداد اسپانسری با لیگ برتر به تبلیغ نوشیدنی های کمتر شناخته شده خود می پردازد.
به گفته جان وودز، مدیر کل کوکاکولای بریتانیایی بزرگ، این مشارکت به ما اجازه تسریع روند رشد بر مبنای نوشیدنی هایی با قند کمتر و آغاز روند راه اندازی کمپین های مولتی برندتر را می دهد. در ادامه فرصت جان بخشیدن و احیای کل پورتفولیو به وجود می آید.
کوکاکولای اصلی و Zero Sugar ، Diet Coke، Smartwater ، Oasis، FuzeTea، Schweppes، فانتا، اسپرایت، Lilt و Dr Pepper و همچنین تمام انواع مختلف این محصولات بدون قند، همگی بخشی از قرارداد اسپانسری خواهند بود. به نقل از وود، کوکاکولا بابت چشم انداز تبدیل فرایند تولید نوشیدنی های کمتر محبوب خود به بحشی از گفتگو های منظم و برنامه ریزی شده اش هیجان زده است.
ارتباط میان دو شرکت بازرگانی حرکتی هوشمندانه از سوی کوکاکولا به حساب می آید. این معامله بدون شک بسیار گرانقیمت و با ارزش است اما امکان قرار گرفتن برندها در معرض دید مخاطبان از طریق اسپانسری لیگ برتر انگلستان را به سختی می توان در هر عرصه دیگری یافت. اجرای چنین حرکتی در مورد همه برندهای زیرمجموعه کوکاکولا، سرمایه گذاری کارآمدتر و کمک به کسب جایگاه کوکاکولا به عنوان شرکتی فراتر از Coke را نیز در پی دارد.
www.marketingweek.com