
در این پست بخشی از گزارش سالانه “Iran CMO Annual Report- اندازه بازار و هزینهکرد ارتباطات بازاریابی در سال ۱۴۰۳” که توسط شرکت emrc جمعآوری و تدوین شده است، ارائه میشود. این گزارش دستهبندی کسبوکارها را از نظر درصد فروش آنلاین در دستههای مختلف بررسی میکند.
نکات کلیدی این بخش از گزارش به شرح زیر است:
- بیشترین سهم فروش آنلاین در سال ۱۴۰۳ مربوط به کالاهای B2B بوده است.
- ۴۵ درصد کالاهای B2B در سال ۱۴۰۳، فروش آنلاین بیشتری از ۵۰ درصد داشتهاند.
- کالاهای بادوام و سرمایهای B2C در سال ۱۴۰۳، با فروش آنلاین بالای ۵۰ درصد، در رتبه دوم قرار دارند.
- کالاهای پرگردش B2C در سال ۱۴۰۳، سهم فروش آنلاین بیشتر از ۵۰ درصد نداشتهاند که این موضوع نشاندهنده پایینترین سهم آنها در بازار فروش آنلاین است.
- در کل صنعت، ۲۰ درصد از کسبوکارها در سال ۱۴۰۳، فروش آنلاین بالای ۵۰ درصد داشتهاند.
هدف بهبود جایگاه مارکتینگ
این گزارش با هدف بهبود جایگاه مارکتینگ در میان کسبوکارها و تأکید بر اهمیت بودجهبندی در فعالیتهای ارتباطات بازاریابی تهیه شده است. برای جمعآوری اطلاعات این گزارش، ۲۲۰کسبوکار مشارکت کردهاند. برای مطالعه کامل این گزارش به Iran CMO Annual Report – 1403-01 مراجعه کنید.