خبر

ترندهای شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۸ (۱)

شبکه‌های اجتماعی مدام در حال تغییرند و هر روز پتانسیل‌های جدیدی را وارد زندگی ما می‌کنند. مثلا انتشار محتوا به شکل استوری دیگر جزئی از زندگی روزمره شده و در حال حاضر روزانه بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در اینستاگرام و واتس‌اپ، استوری‌های خود را به اشتراک می‌گذارند. برندها و کسب و کارها هم مدت‌هاست که به انتشار استوری روی آورده‌اند و این شیوه‌ي تولید محتوا به یکی از تاکتیک‌های متداول‌شان تبدیل شده است.
در کنار این تغییرات، یک چیز بدون تغییر و مسلم است؛ برای موفقیت در شبکه‌های اجتماعی باید در اول صف بایستید و آخرین ترندهای آن را بشناسید.
بیایید با هم برخی آمار مفید در مورد شبکه‌های اجتماعی را ببینیم:
یک- در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی بیش از ۲.۵ میلیارد کاربر دارند
دو- شبکه‌های اجتماعی به تلفن‌های همراه کاربران مهاجرت کرده‌اند
سه- پیام‌رسان‌های اجتماعی گوی سبقت را از شبکه‌های اجتماعی ربوده‌اند
چهار- پیام‌رسان‌های اجتماعی سود زیادی برای کسب و کارها به دنبال دارند
پنج- چت‌بات‌ها به نرم تبدیل شده‌اند
شش- کسب و کارها دیگر نمی‌توانند ارائه‌ی خدمات به مشتریان را در شبکه‌های اجتماعی ندیده بگیرند
هفت- از ارزش دسترسی ارگانیگ و ترافیک ارجاعی/ بازگشتی (Referral) کاسته شده است
هشت- ویدیو هنوز هم پرطرفدارترین محتواست
نه- محتوای تولیدشده توسط کاربران، به Reach (دفعات بازدید منحصر به فرد) و تعامل منجر می‌شود
ده- کسب و کارها هر روز مبلغ بیش‌تری را به آگهی‌های شبکه‌های اجتماعی اختصاص می‌دهند
حال بیایید تمام این موارد را با دقت بررسی کنیم.
یک- در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی بیش از ۲.۵ میلیارد کاربر دارند
شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین راه‌ها برای دسترسی به مخاطب هدف است زیرا، داده‌های این رسانه‌ها به شکل دقیق موجود است.
براساس آمار وب‌سایت Statista، شبکه‌های اجتماعی در انتهای سال ۲۰۱۷ تعداد ۲.۴۶ میلیارد کاربر داشته‌اند و این عدد که یک سوم جمعیت ۷.۶ میلیاردی کره‌ی زمین است، هر روز در حال رشد است.
پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۱ بیش از ۳ میلیارد کاربر شبکه‌های اجتماعی داشته باشیم.
با شبکه‌های اجتماعی می‌توانید به دامنه‌ی گسترده‌ای از مشتریان احتمالی‌تان دسترسی داشته باشید؛ یا با پست‌های ارگانیک و رایگان و یا با تبلیغات پولی این شبکه‌ها. هدف‌گذاری تبلیغات براساس موقعیت جغرافیایی، علاقمندی‌ها، رفتارهای پیشین و … شما را به گروه‌های خاص مخاطبان می‌رساند. پیش از شبکه‌های اجتماعی چنین امکانی در اختیار کسب و کارها نبوده است، به همین دلیل است که هیچ برندی نباید شبکه‌های اجتماعی را ندیده بگیرد.
حال آخرین اطلاعات آماری مربوط به پلت‌فرم‌های مشهور را ببینید تا متوجه شوید شبکه‌های اجتماعی برای مردم چه معنایی دارند:
Facebook: ۲.۰۷ میلیارد کاربر فعال ماهانه
Instagram: ۸۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه
Twitter: ۳۳۰ میلیون کاربر فعال ماهانه
LinkedIn: ۵۰۰ میلیون عضو
Pinterst: ۲۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه
Snapchat: ۱۷۸ میلیون کاربر فعال روزانه

www.blog.bufferapp.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا